برشی از خاطرات هاشمی / «بحث وسیع احتمال کودتای سپاه علیه دولت خاتمی»

ظهر محسن آمد و مبلغ بیست میلیون تومان، بابت فروش یک قطعه زمین من از قم آورد. برای پرداخت قرض‌هایم فروخته‌ایم.

  • به گزارش خبرآنلاین ،در بخشی از خاطرات سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی در آمده است :

  • آقای دکتر [احمد] احمدی، استاد دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس سمت [سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها] آمد. از سیاست‌های آقای خاتمی، [رییس‌جمهور] و اقدامات چپ‌ها و لیبرال‌ها انتقاد کرد. آنها را بر باد دهنده انقلاب می‌داند؛ با اینکه خود ایشان تا همین اواخر، از عناصر جدی چپ بوده و فرزندش عضو دفتر تحکیم وحدت. معتقد است، باید آنها را مهارکرد و نباید آقای خاتمی، بار دیگر رییس‌جمهور شود. معتقد است، رهبری باید کارهای جنبی، مثل درس دادن و ... را کنار بگذارند و با جدیت بیشتر به اداره انقلاب بپردازند. دکتر [عبدالکریم] سروش را خطرناک می‌داند و از من خواست که کانونی تشکیل دهم و از نیروهای انقلاب،برای مقابله با این وضع استفاده کنم و خود ایشان اظهار آمادگی برای همکاری کرد.

  • دکتر مجید عباسپور، [مسئول امور صنایع ویژه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح] آمد.گزارشی از صنایع ویژه تحت اداره‌اش داد و از تغییرات در مدیریت‌های ساصد [سازمان صنایع دفاع] و در مورد رفتن من به مجلس نظر داد که با احتیاط عمل شود و بی‌گدار به آب نزنم.

  • آقای [حمید] طهایی، استاندار اردبیل آمد و گزارشی از انتخابات خلخال و اظهار نظر شورای نگهبان و جابجایی نماینده و شورش طرفداران نماینده محذوف و خرابی‌ها داد. کار شورای نگهبان را درست نمی‌داند، ولی نمی‌خواهد آنها را تضعیف کند و نگران است که مسئولان را به اتهام عدم جلوگیری از خرابکاری آشوب‌ طلبان، تحت تعقیب قرار دهند. از اعتباراتی که آخر سال گذشته برای عمران استان گرفته، راضی است.

  • عصر آقایان [کریم] فتاح‌پور و رحمانی، منتخبان مردم ارومیه و اشنویه که با نظر شورای نگهبان به دور دوم افتاده‌اند، آمدند و شکایت‌کردند و ابراز وفاداری؛ کُرد و اهل سنت هستند و احساس مظلومیت می‌کنند.

  • مهندس [رضا] سجادی، [ رییس دفتر همکاری‌های فناوری ریاست‌جمهوری] و مهندس وکیلی از دفتر جذب تکنولوژی‌ های حساس [های‌تک] آمدند. گزارشی از کارهایشان را دادند و از من به خاطر تأسیس این دفتر در نهاد ریاست‌جمهوری قدردانی کردند و خواستار ادامه حمایت شدند.

  • دانشجویان بسیجی تهران، امروز مراسم وسیعی علیه سیاست‌های ضدارزشی دولت و به تعبیر خودشان به اصلاحات آمریکایی داشته‌اند؛ پرخاش‌های زیادی کرده و نیز از کنفرانس برلین و شرکت جمعی از دوم خردادی‌ها در آن و به خصوص اظهارات اکبر گنجی که گفته است، امام خمینی را روزی به موزه تاریخ می‌فرستیم، این حرف مورد انتقاد شدید در رسانه‌ها و محافل داخل شده و گرچه تکذیب کرده است، ولی روزنامه‌ها مجدداً بر واقعی بودن آن اظهارات تأکیدکرده‌اند و پس از مراجعت از آلمان به دادگاه احضار شده است؛ گرچه دفتر نشر اندیشه‌های امام [مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی]، از روزنامه کیهان که این مطلب را در داخل کشور منتشرکرده، انتقاد کرده است. در مقابل، دوم خردادی‌ها هم جلسه‌ای در تالار دانشگاه داشته‌اند و فشار بر روزنامه‌ نگاران و بیانیه سپاه و مصوبه امروز مجلس در مورد مطبوعات را محکوم کرده‌اند. بحث وسیعی هم دربارة احتمال کودتا علیه دولت به دنبال بیانیه تُند سپاه و اظهارات کذب روزنامه شرق الاوسط [در خصوص کودتای سپاه علیه دولت] درگرفته است؛ تا آنجا که سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، رسماً بیانیه‌ای صادرکرده‌اند.

  • امروز در سروستان شیراز هم به خاطر نظر شورای نگهبان دربارة انتخابات شهرستان که یک نامزد دوم خردادی را محروم کرده، خرابکاری در جاده بوده و بازار بزرگ اصفهان هم در اعتراض به ناامنی‌ها و سرقت‌ها، تعطیل کرده؛ روی هم رفته وضع امنیت و آزادی کشور متزلزل شده است.

  • ظهر محسن آمد و مبلغ بیست میلیون تومان، بابت فروش یک قطعه زمین من از قم آورد. برای پرداخت قرض‌هایم فروخته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1756229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =