۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۱

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد بیماران سرطانی که دچار افسردگی هستند نسبت به بیمارانی که سلامت ذهنی و روحی بهتری دارند زودتر می‌میرند.

در این تحقیقات مشخص شد افرادی که به بیماری سرطان دچار هستند در صورتی که علائم افسردگی از خود نشان دهند به احتمال 25 درصد بیشتر از دیگر بیماران جان خود را ازدست می‌دهند. این مرگ و میر در بیمارانی که دچار افسردگی شدید هستند تا 39 درصد افزایش پیدا می‌کند.

دکتر جیلیان ساتین از دانشگاه British Columbia در این باره گفت: بروز افسردگی آن‌قدر در سلامت و بهبود بیماران سرطانی تأثیر منفی دارد که ما می‌توانیم میزان مرگ و میر را در این بیماران با توجه به وضعیت روحی آنها پیش‌بینی کنیم.

تحقیقات نشان می‌دهد افسردگی نه تنها در بهبود بیماران سرطانی مؤثر است بلکه میزان تأثیر آن بسیار بیش از آن‌چیزی است که ما تصور می‌کردیم.

او دراین باره گفت: بیماری افسردگی همیشه باید جدی گرفته شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد بعد از بروز بیماری سرطان روحیه بیماران بسیار تحت تأثیر قرار می‌گیرد و امید به زندگی در آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. همین عامل باعث می‌شود آنها نسبت به درمان خود توجه کافی نشان ندهند و دستورات پزشکان را چندان جدی نگیرند. این بیماران برای بهبودی تلاش زیادی نمی‌کنند و در حقیقت خودشان با این کار وضعیت سلامتی خود را بدتر می‌کنند.

این تیم تحقیقاتی برای بررسی اثر افسردگی روی بیماران سرطانی تحقیق بسیار گسترده‌ای را روی نزدیک به 9 هزارو 417 بیمار سرطانی به انجام رساندند.

این دانشمندان در بررسی‌های خود متوجه شدند دربیماران سرطانی که دچار افسردگی می‌شوند میزان مرگ و میر نزدیک به 39 درصد افزایش پیدا می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد به محض این که شخصی به بیماری سرطان دچار می‌شود می‌تواند دچار افسردگی شود که این نشان از تأثیر بسیار فوق‌العاده این بیماری روی روحیه افراد دارد.

به این ترتیب شاید بتوان گفت تعدادی از بیماران نه به دلیل سرطان بلکه به دلیل بروز افسردگی و از دست دادن امید خود جان خود را از دست داده‌اند در صورتی که اگر این بیماران روحیه خود را حفظ می‌کردند و به درستی تحت درمان‌های روان‌شناسی قرار می‌گرفتند شاید اکنون زنده بودند و سلامت خود را بازیافته بودند.

این مطالعات نشان می‌دهد چگونگی تصور بیماران از بیماری خود و روحیه آنها تأثیر بسیار شگفت انگیزی روی بهبود پیدا کردن آنها یا برعکس بدتر شدن آنها دارد.
نزدیک به 85 درصد از بیماران سرطانی و 4/71 درصد از تومورشناسان معتقدند که افسردگی بر روند درمان بیماری سرطان تأثیر‌گذار است.

خبرگزاری فرانسه / 14 سپتامبر

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 17238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =