۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵

«غروب یک روز تابستانی»، «هزار و یکشب» و «مجسمه‌ای که عاقبت به خیر شد» از جمله کتاب‌های نرگس آبیار برای گروه سنی نوجوان است که به زودی روانه بازار نشر می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، «غروب یک روز تابستانی» به‌زودی به کتاب‌فروشی‌ها می‌رسد. این مجموعه‌ داستان را نرگس آبیار برای نوجوانان نوشته است. کتاب که نشر تکا عهده‌دار چاپ آن است، مجموعه دو داستان بلند است؛ موضوع یکی از آن‌ها تاریخی و دربار‌ه‌ زندگی «رابعه عدویه» است و داستان دوم مربوط به زندگی نوجوانی است که درباره‌ شهادت پدرش در جنگ تحمیلی جست‌وجو می‌کند و می‌خواهد اطلاعات بیشتری در این زمینه به‌دست بیاورد.

بنابراین گزارش، نرگس آبیار جلد هفتم و هشتم مجموعه 15جلدی «هزار و یک شب» را نیز به انتشارات سفیر اردهال سپرده است. او که با هدف گرد آوردن همه‌ داستان‌های هزار و یک شب به تألیف این مجموعه دست زده، معتقد است در نسخه‌های پیشین داستان‌های بازنویسی‌شده‌ هزار و یک شب، بعضی خط قرمزها سبب می‌شد که بخشی از داستان‌ها برای نوجوانان ناگفته باقی بماند. بازآفرینی، راه‌حل او برای انتقال نسخه کامل‌تر این داستان‌ها به نوجوانان بوده و البته موضوعی است که اثرش را نسبت به آثار پیشین برجسته می‌سازد.

انتشارات سفیر اردهال علاوه‌ بر مجموعه‌ هزار و یک شب، تاکنون پنج جلد از مجموعه‌ «حکمت‌های کوچک» را از همین نویسنده به چاپ رسانده و اکنون جلد ششم را با عنوان «مجسمه‌ای که عاقبت به خیر شد» به چاپخانه فرستاده است. مجموعه‌ حکمت‌های کوچک با مایه‌ معرفت‌‌شناسی و هستی‌شناسی برای نوجوانان نوشته شده و فضای فانتزی و طنزآمیز آن عنصری است که نگاه مدرن را جایگزین نگاه سنتی در حکایت‌ها و داستان‌های حکمت‌آموز می‌کند.

نرگس آبیار همچنین به‌ زودی «نفس‌های آرام» را برای چاپ به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌سپارد.

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =