جانشین فرمانده نیروی انتظامی، توقیف گواهینامه زنان بدحجاب را تکذیب کرد.

سردار احمدرضا رادان، در حاشیه مراسم آغاز مرحله دوم رزمایش تعطیلات تابستانی با رد توقیف گواهینامه زنان بی حجاب گفت: "این موضوع صحت ندارد اما از رانندگان زن می خواهیم که حجابشان به صورتی باشد که ماموران بتوانند هنگام اخذ گواهینامه آنها را شناسایی کنند."

پیش از این پلیس تهران بزرگ، درباره برخورد ماموران راهنمایی و رانندگی با راننده های بدحجاب اعلام کرده بود: "تمامی پرسنل کادر پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در بحث امنیت اخلاقی مانند برخورد با بدپوششی، بدحجابی، سگ‌گردانی، آلودگی صوتی و مزاحمین نوامیس با اقتدار به خصوص در معابر اصلی و بزرگراه‌های شهر تهران برخورد می‌کنند.یکی از وظایف راهنمایی و رانندگی این است که بر موضوعات امنیت اخلاقی نظارت و با عفاف‌ستیزی برخورد کنند. این موضوع با وظیفه راهنمایی و رانندگی مغایرتی ندارد و ماموران راهنمایی و رانندگی در مباحث امنیت اخلاقی تذکر می‌دهند و در صورت نیاز برخورد کرده و خودرو مورد نظر را نیز توقیف و صاحبان آنها را به مراجع ذیربط معرفی می‌کنند."

سه هزار گواهینامه در آستانه توقیف

رادان در جمع خبرنگاران گفت: "همزمان با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی و اعمال نمرات منفی تاکنون یک هزار راننده متخلف 30 نمره منفی را کسب کرده و گواهینامه آنها ضبط شده است این در حالی است که سه هزار راننده متخلف نیز در معرض ضبط گواهینامه هستند که به آنها هشدار می دهم رانندگی خود را اصلاح کنند. در این مدت 5 راننده نیز که رکورددار انجام تخلفات حادثه ساز بودند 80 امتیاز منفی گرفتند."

روآ قطعا شماره گذاری نمی شود

در این مراسم همچنین سردار اسکندر مومنی، رییس پلیس راهور درباره شماره گذاری خودرو روآ گفت: "پلیس در مورد خودروی روآ قانون را اجرا می کند و اجازه نمی دهد این خودرو پس از پایان شهریور شماره گذاری شود. خودروساز نیز متعهد شده است پس از پایان این مهلت روآ را از خط تولید خارج کند پلیس قانون را اجرا می کند و در این باره هیچگونه اغماضی ندارد. قصد داشتیم شماره گذاری این خودرو را چندی پیش متوقف کنیم اما به دلیل اینکه مردم آن را پیش خرید کرده بودند تا پایان شهریور به خودروساز مهلت دادیم.

کنترل الکترونیکی جاده ها

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه جاده مربوط به همه مردم است به مردم توصیه کرد: "تمامی دستگاه‌ها و متولیان حوزه انتظامی و سلامت و امدادرسانی در جاده‌ها حضور دارند و توصیه می‌شود رانندگان با رعایت قوانین و مقررات سفر خوبی برای خود و خانواده به ارمغان بیاورند."

مومنی با اشاره به هوشمند سازی جاده های کشور گفت: "بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده امسال 2 هزار کیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش الکترونیکی پلیس قرار می گیرد به همین منظور این طرح از مشهد تا آستارا، از سلفچگان تا اهواز و بندرعباس، زابل و زاهدان اجرا می شود."

او همچنین گفت: "براساس توافقنامه‌ای که با سازمان راهداری در اواخر سال 90 منعقد شد مقرر شد که تعدادی از جاده‌ها از جمله جاده‌های شمال کشور زیر پوشش کنترل الکترونیک قرار بگیرند. جاده اصفهان ـ شیراز زیر پوشش کنترل الکترونیک قرار گرفته است. تجهیز جاده‌های شمالی کشور از جمله هراز، فیروزکوه و چالوس به سیستم‌های هوشمند نیز در حال اجرایی شدن است."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    5 2
    آقای سردار رادان، این پلیس هایی را که با تهدید به خواباندن ماشین، از آدم اخاذی میکنند را کجا گزارش کنیم، برادر؟ و اصولا چرا ماشین را باید توقیف کنند. مگر مال دزدی است؟
  • بي نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    2 5
    چرانيروي انتظامي دررابطه با آلودگي صوتي افراد سرگردان درخيابان ها جلوگيري نميكنند وچرا درشهرستان ها باعروسي هاي آنچناني كه براي اهالي مزاحمت ايجاد ميكنند برخورد نميشود
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    4 2
    مسئولین محترم نیروی انتظامی: لطفاً بجای صرف وقت برای این کارها برای مردم امنیت برقرار کنید که توی یک روستای کوچیک مثل جیررود(رودبارقصران)هر شب یه خونه رو خالی می کنن یا ماشین می دزدن. مردم امـنـیـت می خوان.