ابهری معتقد است: "در حال حاضر 37 درصد زنان و 41 درصد از مردان تهرانی حدود پوشش را رعایت می‌کنند."

مجید ابهری، رفتارشناس با حضور در میزگرد کافه خبر در مورد عفاف و حجاب گفت: "باید بگویم که برای من به عنوان یک محقق اسباب تاسف است که ما در نظام جمهوری اسلامی هنوز داریم در مورد طرز حجاب مردم صحبت می کنیم. اگر بخواهیم در مورد حجاب به عنوان یک رفتار اجتماعی بخواهیم صحبت کنیم باید بگوییم که 32 سال است 26 نهاد، بودجه هنگفت گرفته‌اند و در این مورد کار نکرده‌اند.»

او ادامه داد: "من تصور می‌کنم در مملکت ما پرکاری فرهنگی بیرونی داریم و کم‌کاری درونی. اگر یک رفتار اجتماعی در افراد نهادینه نشود، داستان همین می شود، همین پرکاری فرهنگی. شما ببینید که ما چقدر همایش و جلسه و پایان نامه و ... در مورد حجاب داشته‌ایم اما نتیجه‌اش چه شده؟ نسل سوم و چهارم که بعد از انقلاب آمده‌اند را ما تربیت کرده‌ایم، پس مشکل خودمان بوده‌ایم. ما هنوز روی الگوی پوشش مناسب زن ایرانی اجماع نظر نداریم. یک عده می گویند که چادر حجاب کامل است یک عده می گویند که مانتو شلوار و دستکش و ... . هنوز اینکه چه رنگی برای زنان کارمند و دانشجو و ... بهتر است، معلوم نیست. الان هم نیروی انتظامی به عنوان اصلی‌ترین مسئول شناخته می شود در حالی که نیروی انتظامی آخرین حلقه زنجیر در این مورد است."

ابهری معتقد است: "در حال حاضر 37 درصد زنان تهرانی حدود پوشش را رعایت می‌کنند و 41 درصد از مردان. علت آن این است که ما هنوز نتوانسته‌ایم یک رفتار اجتماعی را برای آنها معنی کنیم. به نظر من تا وقتی پرکاری بیرونی را ادامه بدهیم یعنی قانون تصویب کنیم و بگیریم و ببندیم، هیچ نتیجه خوبی نخواهیم گرفت. هنوز خانواده‌های ما درست بلد نیستند که یک رفتار اجتماعی مانند پوشش را به فرزندانشان، درست آموزش بدهند."

مشروح این میزگرد را ایــنجــــا بخوانید.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام SE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    چرا توی ترکیه حجاب اجباری نیست و بالای 60% زنان حجاب رو رعایت میکنن؟ اگه جواب این سوال داده بشه مشکل حله.
  • بدون نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    حرف حساب زده است؟