۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹

مهر نوشت:

اولین ظهور قذافی پس از مرگ فرزندش، بمباران شدید طرابلس از سوی نیروهای ناتو و درخواست مجدد انقلابیون لیبی برای کمک تسلیحاتی از مهمترین تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش شبکه الجزیره، منابع خبری از شنیده شدن صدای چندین انفجار قوی در طرابلس که دو تای آن در اطراف "باب العزیزیه" مقر "معمر قذافی" بود، خبر دادند.

این حملات شدید ناتو پس از اینکه تلویزیون لیبی تصاویری از دیدار دیکتاتور این کشور با سران برخی قبایل دریکی از هتلهای پایتخت پخش کرد صورت گرفت. دراین تصاویر قذافی که لباس قهوه ای پوشیده بود و عینک دودی بر چشم داشت با این قبایل به صورت نیم دایره در اطرافش نشسته بودند گفتگو می کرد.

تلویزیون دولتی لیبی تاریخ این دیدار را ذکر نکرد اما یک مسئول لیبی مدعی شد که این تصاویر ساعات پنج و نیم روز گذشته به وقت گرینویچ گرفته شده است. اگر این تاریخ صحت داشته باشد این اولین ظهور قذافی پس از مرگ سیف العرب فرزند کوچکش در بمبارانهای ناتو است.

از سوی دیگر در حالی که مقامات لیبی حملات ناتو را مناطق غیرنظامی می خوانند منابع خبری وابسته به انقلابیون ضمن شدید توصیف کردن حملات ناتو ظرف هفته های گذشته اعلام کردند که ساختمان اطلاعات لیبی یکی از اهداف مورد حمله بوده است.

این در حالی است که" کارمن رومیرو" از سخنگویان ناتو گفت: حملات برای کاهش قدرت قذافی ادامه خواهد یافت، اما کشتن سرهنگ مطرح نیست.

خبر دیگر از لیبی اینکه که انقلابیون لیبی با گردانهای قذافی به مدت چند ساعت در ناحیه "سوق الجمعه" طرابلس درگیر شدند. آنها بر شهر "الزریق" در 25 کیلومتری مصراته مسلط شدند.

انقلابیون همچنین اعلام کردند که شهر "اجخره" در شرق کشور را محاصره کرده اند و به پیروزی هایی در غرب "اجدابیا" دست یافته اند. آنها همچنین بار دیگر از گروه تماس بین المللی خواستند که به انقلابیون کمک تسلیحاتی کنند.261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =