۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰

ایرنا نوشت:

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: نیروهای مخالف در لیبی توانستند نیروهای وابسته به معمر قذافی را در فرودگاهی در شهر مصراته محاصره کنند.

به گزارش این خبرگزاری ، در بحبوحه درگیری ها در این شهر خبرنگار خبرگزاری فرانسه که شاهد درگیری های امروز( چهارشنبه) بود، اعلام کرد که نیروهای مخالف توانستند طی حملاتی شماری از نیروهای وفادار به قذافی را در فرودگاهی در مصراته گیر محاصره کنند.
درگیری‌ های نیمه شب سه شنبه و اوایل امروز باعث شد تا نیروهای مخالف شمال، شرق و غرب این مجتمع فرودگاهی را تحت کنترل خود در آورند. این در حالی است که نیروهای وفادار به قذافی فقط جنوب این فرودگاه را در کنترل خود داشته اند که این موضوع باعث شد تا آنها در میان نیروهای مخالف گیر بیفتند. مشخص نیست که آیا نیروهای وفادار به قذافی می توانند از این منطقه فرار کنند یا خیر؟
خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت نیروهای مخالف همچنین توانستند حدود 40 موشک گراد را از نیروهای رژیم قذافی بگیرند. طی درگیری های اخیر در مصراته این موشک ها باعث زخمی شدن حداقل 13 نیروی مخالف رژیم قذافی شده بودند.
هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه تعداد از نیروهای وفادار به قذافی در این حملات کشته یا زخمی شده اند. اما نیروهای مخالف از دستگیری یک مزدور اهل کشور موریتانی خبر دادند.
به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه، درگیری شدیدی میان نیروهای مخالف و نیروهای وفادار به قذافی در این مجتمع فرودگاهی رخ داده است و احتمال تلفات طی این درگیری ها وجود دارد.
شهر مصراته پیشتر برای حدود دو ماه در تصرف نیروهای وفادار به قذافی بود و نیروهای مخالف تلاش کردند تا از محاصره این شهر بیرون بیایند.
اگر نیروهای مخالف بتوانند این فرودگاه را به کنترل خود درآورند، شرایط برای ارسال کمکهای بشر دوستانه به شهر مصراته بهتر خواهد شد. شهر مصراته به دلیل تشدید درگیریها با کمبود شدید مواد غذایی و سوخت مواجه است و مخالفان از جامعه جهانی خواسته اند تا کمکهای بشردوستانه به این شهر ارسال کنند.
تلاشهای جامعه جهانی برای پایان مناقشه در لیبی در حالی همچنان ادامه دارد . قذافی و نیروهای وفادارش نیز همچنان به حملات خود ادامه می دهند و هیچ نشانی از تسلیم شدن در میان آنها وجود ندارد.
نهادهای بین المللی از جمله نهادهای حقوق بشر نسبت به افزایش تلفات غیر نظامی در درگیری ها در لیبی هشدا داده اند. درگیری ها در لیبی در حالی ادامه دارد که برخی نسبت به بن بست نظامی در این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =