۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۹

واحد مرکزی خبر نوشت:

سناتور جان کری رئیس کمیته امور خارجی مجلس سنای آمریکا چهارشنبه پس از دیدار با محمود جبریل مسئول سیاست خارجی شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کرد طرحی را آماده می کند که بر اساس آن از برخی سپرده های مسدود شده معمر قذافی رهبر لیبی برای انقلابیون لیبی استفاده خواهد شد.

کری افزود: آنچه آنها می خواهند بسیار ساده است ،‌ آنها کمکهای انسانی و فنی را می خواهند که فکر می کنند پس از سقوط نظام قذافی به آن نیاز خواهند داشت. کری که در این اظهارات خود رقمی را مشخص نکرد پس از مذاکراتی که با محمود جبریل در کنگره آمریکا انجام داد افزود :درحال حاضر طرحی قانونی را آماده می کنم که از وزارت امور خارجه و دولت آمریکا انتقال سپرده های موجود به صورت نقدی را به شورای انتقالی لیبی خواستار می شود تا از این دارائیها به نفع انقلابیون لیبی استفاده شود.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، جبریل هم گفت  آرزو و دیدگاه ما ساخت کشوری دموکراتیک بر اساس قانون اساسی و حقوق بشر و ساخت جامعه مدنی بسیار فعال است.

 ‌ وی از آمریکا خواست کمک کند تا این رویا محقق شود.در این دیدار علی العجیلی سفیر سابق لیبی در واشنگتن و محمد شلقم سفیر سابق لیبی در سازمان ملل متحد که جدایی خود را از نظام قذافی اعلام کرده بودند نیز حضور داشتند.آمریکا نزدیک به سی میلیارد دلار از دارائیهای لیبی را توقیف کرده است.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =