فارس نوشت:

دبیرکل سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری و پایدار بین انقلابیون لیبی و رژیم معمر قذافی دیکتاتور لیبی شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "بان‌کی‌مون " دبیر کل سازمان ملل امروز چهارشنبه خواستار آتش‌بس فوری در لیبی در محلی که انقلابیون در حال مبارزه با "معمر قذافی " رهبر این کشور هستند، ‌شده است.

بر اساس این گزارش، بان کی مون پس از گفت‌و‌گو با " البغدادی علی المحمودی " نخست‌‌وزیر لیبی در ژنو این اظهارات را بیان کرد. این درحالی است که هیچ پاسخ فوری مستقیمی از سوی انقلابیون لیبی یا دولت این کشور وجود نداشته است.

دولت قذافی چندین بیانیه در خصوص آتش بس صادر کرده است اما این حملات و محاصره در شهرهای غربی از جمله "مصراته " و دیگر مناطق ادامه داشته است.

بان‌کی‌مون در کنفرانس خبری گفت: نخست‌وزیر لیبی حتی پیشنهاد داده است که دولت این کشور تمایل دارد یک آتش‌بس فوری با تیم ناظری که توسط سازمان ملل و اتحادیه آفریقا سازماندهی شده باشد را داشته باشد.

وی افزود: اما بهترین آن است که باید جنگ و درگیری در مصراته و جاهای دیگر پایان یابد. پس از آن ما قادر خواهیم بود تا امدادهای بشر دوستانه را تدارک ببینیم و در قبال آن ما می‌توانیم گفت‌وگوهای سیاسی را در این خصوص ادامه دهیم.

روز گذشته انقلابیون لیبی موفق شدند حملات نیروهای قذافی در منطقه اجدابیا را دفع و 14 نفربر نظامی آنها را منهدم کنند، اما در این درگیری‌ها 5 نفر از انقلابیون کشته شدند.

طی حملات روز گذشته نیروهای قذافی به شهر مصراته که همچنان از سه طرف محاصره می‌شود، چندین دستگاه خودروی امداد که حمل و نقل مجروحان و بیماران را به‏عهده دارد، هدف موشک‌ها و گلوله‌های نیروهای قذافی قرار گرفت که بر اثر اصابت یکی از این موشک‌ها به آمبولانس حامل مجروحان 5 نفر کشته شدند./5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =