مرتضی شایسته در نشست خبرآنلاین مدعی شد شورای عالی تهیه‌کنندگان در تاریخ بیستم آبان سال 1387 منحل شده است.

به گزارش خبرآنلاین،‌ فرشته طائرپور، سیدضیا هاشمی و شایسته در نشست خبرآنلاین درباره وضعیت تهیه‌کنندگان سینمای به بحث شورای عالی تهیه‌کنندگان و اتحادیه تهیه‌کنندگان پرداختند.

شایسته در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه شورای عالی تهیه‌کنندگان منحل شده، گفت: « شورای‌عالی در 20 آبان سال 1387 منحل شده است.»

طائرپور در واکنش به این اظهارات گفت: « از نظر شما منحل شده از نظر ما هنوز رسمیت دارد. بحثی که جواب دارد و کهنه شده را تکرار نکنید. شورای‌عالی به لحاظ عده و افرادی که در آن هستند غیرقابل بی‌اعتنایی است...»

هاشمی نیز در این زمینه گفت: « به بحث‌هایی که در مورد شورای‌عالی از گذشته بوده کاری ندارم و در جلساتی که حاضر شدم هیچ‌گاه به این مسئله اشاره نکرده‌ام که این صنف منحل شده، مهم نیست. مهم این است که یک جمعیت قابل اعتنا وجود دارد. تعدادشان اگر کم بود باز هم قابل اعتنا بودند. همه این افراد برای من قابل احترام هستند.»

در ادامه شایسته با اشاره به سخنان طائرپور گفت: « من اگر می‌‌گویم شورای عالی منحله چرا به خانم طائرپور برمی‌خورد به من هم باید بر بخورد، چون 50 درصد آن شورا شامل اعضای اتحادیه بود. من می‌گویم شورای عالی منحله خانم طائرپور معتقد است منحل نیست. این حرف توهین‌آمیزی نیست.»

طائرپور نیز سخنان شایسته را چنین پاسخ داد: « کلمه منحله  توهین‌آمیز است. یک شورای‌عالی تهیه‌کنندگان داریم که عضو خانه سینماست و وجاهتش را از آن طرف می گیرد و به قول شما یک صنف واحد تهیه‌کنندگان داریم که وجاهتش را از این طرف (دولت) می‌گیرد. زمان ثابت خواهد کرد که کدامیک از این‌ها پایگاه صنفی و مردمی قوی‌تری در سینما دارند. هنوز برای قضاوت زود است. مهم نیست که تعداد هرکدام چقدر است. مهم نوع کار و رفتار است که به مرور نشان می‌دهد کدامیک در سینما جایگاه درست‌تری دارند.»

متن کامل نشست تهیه‌کنندگان سینمای ایران را درباره مدیریت دولتی سینما،‌ خانه سینما، تهیه‌کنندگان و خانه کارآفرینان سینما اینجا بخوانید.

52143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =