ما اعتقاد داریم که امسال کاهش سفر نخواهیم داشت چون از نظر اجتماعی سفر رفتن در سبد خانوار قرار گرفته است.

حمیدرضا بقایی، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، حواشی مختلفی در سال 89 سپری کرده است. هرچند که آمدن منشور کورورش به ایران، به هر حال در کارنامه او نوشته می شود. اما سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، همیشه یکی از سازمان های تار و غیر شفاف در دولت بوده است.

او در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که "بحث بنزین سفر امسال هم مطرح شد؛ به نظر شما آمار و مدل سفرها تغییر می کند؟" گفت: ببینید از نظر اجتماعی، اگر بخواهیم نگاه کنیم نه. ما اعتقاد داریم که امسال کاهش سفر نخواهیم داشت. چون از نظر اجتماعی سفر رفتن در سبد خانوار قرار گرفته است.

بقایی در ادامه افزود: این برای مردم یک خواسته شده که عیدها را به سفر بروند. شاید قبلا این طور نبود. از طرف می پرسند عید را کجایی؟ می گوید امسال را تهرانم و یک شمالی هم ممکن است بروم. یعنی برای مردم عادی شده است دیگر. یا به یکی می گویند که شما کجایید؟ می گوید تهرانم و فقط یک سری به کاشان می زنم. منظور این که سفر برای مردم حتمی و لازم است. اعتقاد ما بر این است که سفر کاهش نخواهد داشت بلکه حتی ممکن است نسبت به سال های قبل رشد هم داشته باشیم. ولی این که از اتوبوس یا خودرو شخصی استفاده کنند نه، شاید سفر با اتوبوس به علت ظرفیتش درصدی رشد بکند ولی سفر با خودروهای شخصی نه این طور نیست.

گفتگوی کامل را اینجا بخوانید.

42/44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =