۰ نفر
۲۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۴

ولی اسماعیلی

 استان اردبیل و هوای معتدل آن در ایام بهار و تابستان،این استان را مقصد مناسبی برای سفرهای کرده است. آب و هوای این استان تحت تاثیر منطقه حیران دارای تابستان‌ها و بهار ملایمی است و این استان به خاطر تاثیر بخار دریای خزر و مجاورت تقریبی با کوه‌های سبلان و تالش، در طول یک سال هر چهار فصل را به طور کامل در خود دارد.

استان اردبیل از آنجایی که در تمام طول سال گردشگر دارد، باید برای ایجاد نگرش مثبت در مسافران و گردشگران امکانات بهتری در اختیار آنها قرار دهد تا گردشگران با دید مثبتی استان را ترک کنند.

من معتقدم که سفر تنها جنبه تفریحی و سیر و سیاحت ندارد ، بلکه یکی از راههای انتقال فرهنگ‌ها و سنت‌ها است و در داد و ستدهای فرهنگی ما باید با تولید برنامه‌های مختلف فرهنگی، میراث معنوی خود را به همسایگان و دیگر کشورها در اقصی نقاط جهان صادر کنیم .

طبیعت سبز و زیبای اردبیل، دریاچه واقع در قله سلطان سبلان، روستای زیبای نمهیل، مراتع وسیع دامنه سبلان و آب گرم این منطقه  از مراکز بی‌نظیر گردشگری کشور هستند خصوصا دریاچه‌های آب گرم آن که خاصیت درمانی نیز دارند.همچنین مسجد جامع اردبیل، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، مسجد جامع اردبیل و بازار‌های تاریخی اردبیل متعلق به دوران صفوی از مهمترین مراکز گردشگری مهم این است.علاوه بر این در هریک از شهرستان‌های این استان امامزاده‌هایی با شجره نامه‌های موثق وجود دارد که زوار عزیز در این استان می‌توانند از آن استفاده کنند.

آن طور که شنیدم مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل ظرفیت اسکان مسافران را روزانه 18 هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز 90 اعلام کرده است.

اما به نظر من این استان برای شکوفا کردن قطب گردشگری خود نیازمند تاسیس دانشگاه گردشگری است. همچنین برای برون رفت از وضعیت کنونی شهر توریستی سرعین و با توجه به استعدادهای ارزشمند و پاسخگویی به مسافران و گردشگران مجمع نمایندگان استان باید موضوع تبدیل شدن شهر سرعین به شهرستان را با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری کند. شهر گردشگرپذیر سرعین در 25 کیلومتری غرب شهر اردبیل در دامنه کوه 4811 متری سبلان یکی از ده مرکز مهم گردشگری کشور محسوب می شود. سالانه میلیون ها گردشگر برای استفاده از استخرهای آب گرم و سرد معدنی ، مجتمع آب درمانی سبلان، حمام طبیعی شفا، چشم اندازهای طبیعی دل انگیز و غذاهای طبیعی و محلی منحصر به فرد به این شهر مسافرت می کنند. تپه باستانی آناهیتا ، باغ های ورنیاب ، دربند ورگه سران ، ویلادره ، ساری دره و دره های گنجه و ایردموسی بامناظر دل انگیز و آب و هوای مطبوع از دیگر جاذبه های این شهر محسوب می شوند. پیست اسکی آلوارس در نزدیکی این شهر در دامنه کوه سبلان قرار دارد.

به نظر من 35 منطقه نمونه گردشگری در استان میدان خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.و با برنامه‌هایی که برای توسعه گردشگری استان و جذب گردشگر داریم، امیدواریم میزان استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر شود.برای همین اولویت نخست در حوزه گردشگری استان فرهنگ‌سازی بوده و گردشگری به عنوان دومین محور توسعه استان بعد از کشاورزی تعیین و اعلام شده است. آموزش در کنار نیروهای متخصص پایه و اساس توسعه پایدار است و باید از تجربیات افراد کاردان و مروجان ترویج کشاورزی در صنعت گردشگری بهره برد.

نماینده گرمی

13442

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =