۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷

ایسنا: شیخ یوسف قرضاوی که پیش از این بارها تاکید کرده بود تظاهرات ملت‌ها جهاد در برابر ظلم و فساد است، این بار در موضعی کاملا متناقض با گذشته و همسو با عربستان سعودی، انقلاب ملت بحرین را فتنه توصیف کرد.

به گزارش شبکه العالم، شیخ یوسف قرضاوی رییس اتحادیه علمای مسلمان، در خطبه‌های نماز جمعه دوحه پایتخت قطر، اظهار داشت: رویدادهای بحرین انقلاب یک ملت نیست، بلکه انقلابی طایفه‌ای و فرقه‌ای است و با آنچه که در مصر، تونس و لیبی روی داده است، شباهتی ندارد.

وی با تاکید دوباره بر اینکه انقلاب بحرین با دیگر انقلاب ملتهای عربی تفاوت دارد، افزود: چهار انقلابی که در تونس، مصر، یمن و لیبی شاهد بودیم، همگی انقلاب ضد حاکمان ظالم بود.

قرضاوی خاطرنشان کرد: در جریان انقلاب مصر همه اقشار مختلف مصر از جمله مسلمان، مسیحی؛ زن، مرد، پیر و جوان و اهل دین و دنیا همگی به خیابانها ریختند.

این ادعا درحالی مطرح می شود که در جریان انقلاب ملت بحرین علیه رژیم حاکم این کشور در اعتراض به تبعیض‌ها و سیاست‌های ظالمانه این رژیم، اقشار و گروه‌ها و حتی احزاب مختلف سیاسی از شیعیان و اهل تسنن حضور دارند.

در همین راستا، درحالیکه نظامیان سعودی پا به پای نیروهای امنیتی بحرین در حال کشتار مردم بحرین هستند، رسانه‌ها و مقامات سعودی و عربی، هدف از اعزام این نیروها را حفظ امنیت عنوان کرده‌اند.

قرضاوی در ادامه این خطبه‌ها مدعی شد که تظاهرات در میدان لؤلؤ مسالمت آمیز نیست.

این درحالی است که با وجود بایکوت شدید خبری، به اذعان همه شاهدان و ویدیوها و تصاویر منتشر شده از تظاهرات مردم بحرین، انقلاب این ملت از همان آغاز کاملا مسالمت آمیز بوده است.

در همین حال، بان کی مون،‌ دبیرکل سازمان ملل متحد، درباره اقدامات خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و پلیس بحرین ضد شهروندان بی‌دفاع و امدادگران و پزشکان این کشور ابراز نگرانی کرد.

بان کی مون با هشدار درباره اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی بحرین علیه تظاهرکنندگان، این اقدامات را نقض قوانین بین المللی برشمرد.

بان کی مون در تماسی تلفنی با پادشاه بحرین از گواتمالا گفت: چنین اقداماتی به منزله نقض گسترده قوانین بین المللی و حقوق بشر است.

همچنین گزارش شده که نیروهای رژیم بحرین دومین پزشک بیمارستان السلمانیه در منامه پایتخت این کشور را بازداشت کردند.

به گزارش روزنامه "الوسط" بحرین، نیروهای امنیتی "محمود اصغر" پزشک متخصص کودکان در مجتمع درمانی السلمانیه را بازداشت کردند.

پیش از این نیروهای امنیتی بحرین در حمله به بیمارستان السلمانیه "علی عیسی العکری" پزشک جراح را از اتاق عمل این بیمارستان بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند.

روزنامه الوسط بحرین به نقل از منابع آگاه گفت: اوضاع در مجتمع درمانی السلمانیه بحرانی است، زیرا نیروهای بحرینی پس از حمله به میدان لؤلؤ در روز چهارشنبه 16 مارس ، به این مجتمع درمانی حمله ور شدند و آن را به پادگان نظامی تبدیل کردند.

این منابع خاطرنشان کردند که شمار زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی با صورت‌های پوشیده اطراف این بیمارستان مستقر هستند.

به گفته این منابع، 80 پزشک کویتی در تلاش هستند تا به همراه کاروان‌های پزشکی وارد بحرین شوند اما مسوولان بحرینی به‌رغم درخواست‌های متوالی کمیته بین المللی صلیب سرخ، تاکنون اجازه ورود به آن‌ها را نداده‌اند. 46

 
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فیلم ساز US ۱۵:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    1 0
    چه فتنه بازاریست این جهان
  • بدون نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 2
    فتنه یعنی اینکه تو زمین آمریکا و اسراییل و انگلیس بازی کنی و آنها برایت کف و سوت بکشند و تشویقت کنند نه اینکه مثل مسلمانان شیعه بحرین در مقابل رژیم آمریکایی آل خلیفه قیام کنی و همه هیمنه ناوگان پنجم دریایی آمریکا را تهدید کنی.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    1 0
    فتنه گران زیاد شدند :)
  • بدون نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    1 1
    اقا حرف زياده. حقيقت مهمه.
  • بدون نام CA ۲۲:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    2 2
    راست كفته قرزاوي اعتراض بحريني ها و تظاهراتشون جيزي جز فتنه نيست جون نه از نظر مادي مشكلي دارن مردم و نه اجتماعي مطمن باشين اين تظاهراتشون هم به نتيجه نمي رسه جون هيج كشوري ازشون بشتيباني نمي كنه.
  • بدون نام AU ۲۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    1 1
    i love ''fetneh''
  • داود IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
    1 2
    من با نظرشیخ قرضاوی کاملا موافقم آنها باید مثل فتنه گران ایران محاکمه شوند