خبرگزاری دولتی ایرنا نوشت: فاصله جغرافیایی بین ایران و بحرین چند کیلومتر بیشتر نیست اما واژه 'فتنه' در لغت نامه دستگاه سیاست خارجی آمریکا دارای معانی خاصی است که باید به عجایب هفت گانه جهان اضافه شود.

ارتش بحرین در بیانیه‌ای که روز شنبه انتشار یافت دستگیر شدگان در این کشور را ' سران فتنه ' خواند و دولت آمریکا نیز از این اقدام رژیم پادشاهی منامه حمایت کرده است.
در بیانیه ارتش بحرین آمده است :'با توجه به اعلام وضعیت فوق العاده در تاریخ 17 مارس 2011 تعدادی از سران فتنه که خواستار براندازی نظام شده و با دولت های خارجی همکاری کرده اند، دستگیر شدند'.
'تحریک به تخریب اموال عمومی و خصوصی و کشتار شهروندان' نیز از جمله اتهام های افراد دستگیر شده قید شده است.
این بیانیه می افزاید: ابراهیم شریف دبیرکل جمعیت ملی دموکرات (سنی)، عبدالوهاب حسین رییس جنبش الوفا ( شیعه)، حسن الحداد (شیعه)، حسن مشیمع دبیرکل جنبش حق (شیعه)، عبدالهادی المخوضر (شیعه)، عبدالجلیل السنکیس نفر دوم جنبش حق (شیعه) از جمله دستگیر شدگان هستند.
از آنجایی که دستگیری ها و کشتار در بحرین با چراغ سبز آمریکا و حضور نظامیان عربستان و امارات اجرا شده این اقدام قانونی و برای ایجاد نظم محسوب شده است.
اما جالب اینجاست که حدود یک ماه قبل برخی رسانه‌های بیگانه همچون «بی‌بی‌سی» فارسی و صدای آمریکا با انتشار خبر دروغ بازداشت سران فتنه در ایران در صدد فضا‌سازی و شیطنت برای دستیابی به اهداف خویش برآمدند.
پس از انتشار این اخبار برخی رژیم های مدعی دمکراسی و رعایت حقوق بشر از جمله آمریکا با برگزاری کنفرانس های خبری و انتشار بیانیه های متعدد از ' سران فتنه' در ایران حمایت کردند.
در همین زمینه آمریکا در یک موضع مداخله جویانه بدون در نظر گرفتن خواست ملت ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسما خواستار آزادی سران فتنه در ایران شد.
ناظران سیاسی در منطقه می گویند تحولات اخیر در منطقه به خصوص در بحرین نشان داد که سران فتنه در ایران چقدر برای آمریکا عزیز و با ارزش هستند، علاوه بر اینکه هر روز که از تحولات منطقه می‌گذرد تناقض‌های گفتاری و رفتاری آمریکا بیش از پیش نمایان می‌شود.14146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فیلم ساز US ۱۷:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    فتنه هم کپی رایت نداشت
  • امیر IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    مگه امریکا چراغ راهنمای سر چهارراه است که چراغ سبز باید بده
  • بدون نام AU ۲۳:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    شما خودشو ناراحت نکن !!! آخر تحلیل بود