پادشاه بحرین روز شنبه از سران عربستان و امارات متحده عربی و کویت عضو شورای همکاری خلیج فارس که برای سرکوب قیام شیعیان در بحرین به منامه نیروی نظامی اعزام کرده اند، بسیار قدردانی کرد .

به گزارش واحدمرکزی خبر حمد بن عیسی آل خلیفه همچنین بر عزم خود برای اجرای طرحی تاکید کرد که وی آن را طرح اصلاحات در بحرین نامید.در حمله نیروهای سعودی و بحرینی به تظاهرکنندگان شیعه در روز سه شنبه گذشته صدها شیعه به خاک و خون کشیده شدند .

در حمله هوایی و زمینی نیروهای سعودی و بحرینی شش بحرینی کشته و بیش از هزار نفر دیگر زخمی شدند . آل خلیفه در حالی عزم خود را برای ادامه اجرای طرحش اعلام می کند که فشارهای بین المللی به نظام بحرین افزایش یافته است .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از منامه ، آل خلیفه دیشب در دیدار با شماری از اعضای شورای مشورتی بحرین گفت طرح اصلاحات که از زمان روی کار آمدن آن را آغاز کرده ایم اجازه نخواهیم داد متوقف شود .

خبرگزاری رسمی بحرین به نقل از پادشاه این کشور اعلام کرد امکان ندارد طرح اصلاحات پایان یابد.همه درها به روی موضوعاتی که هدفش خیر است و برای همه مردم کشور، باز است .بیشتر ساکنان بحرین را شیعیان تشکیل می دهند .

وی گفت مظاهر تشنج طایفه ای از این کشور به دور است زیرا بحرین به رواداری و همزیستی همگان شناخته شده است و همه مسلمان در طول قرنها در کنار یکدیگر با وجود تنوع مذاهب زیسته اند و مذاهب و ادیان متعددی در بحرین وجود دارد .

آل خلیفه از سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به علت اعزام نیروهای سپر الجزیره خالصانه قدردانی کرد .

شماری ازنیروهای سعودی و اماراتی و کویتی در بحرین مستقر شده اند .46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =