شبکۀ آمریکایی «سی.ان.ان.» به تازگی مصاحبۀ مفصلی را با نخست وزیر رژیم صهیونیستی پخش کرده که در آن در مورد موضوعات متنوعی گفت‌وگو شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز بنیامین نتانیاهو در مورد حوادث بحرین به «سی.ان.ان.» گفت: از اعزام نیروهای نظامی عربستان سعودی به بحرین شگفت‌زده نشده است. 

وی گفت: عربستان سعودی در تلاش است تا منافع خود را حفظ کند تا بزرگترین ذخایر تأمین‌کنندۀ نفت جهان به دست ایرانی‌ها و طرفداران ایران نیفتد.  

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اگر ایران از تغییر مصون بماند و در نقاط دیگر مداخله کند و آن‌ها را بدل به «جمهوری اسلامی» کند، می‌توانم بگویم که این بدترین کابوس ممکن خواهد بود.  
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار داشت: جهان باید روشن سازد که اگر تحریم‌ها، برنامۀ هسته‌ای ایران را متوقف نکند، حتماً با «اقدام نظامی» مواجه خواهد شد.  

بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با «سی.ان.ان.» مدعی شد: واضح است که ایران به رغم تحریم‌های بین‌المللی در پی بلندپروازی هسته‌ای است و به تسلیحات اتمی بسیار نزدیک شده است.
   
نخست وزیر رژیم اسراییل اظهارداشت: اکنون آن‌ها تقریباً برای سه بمب، مواد کافی غنی‌سازی کرده‌اند.
 
نتانیاهو افزود: تنها چیزی که کارآمد خواهد بود، این است که ایران بداند اگر تحریم‌ها شکست بخورد، گزینۀ نظامی حتمی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سؤال که چه چیزی یک اقدام نظامی موثق را بوجود می‌آورد، گفت: این به معنای از کار انداختن تأسیسات هسته‌ای است.

نتانیاهو خاطر نشان کرد اگر اقدام نظامی رخ دهد، او ترجیح می‌دهد ایالات متحده هدایت آن را بر عهده داشته باشد.

او افزود ایران هسته‌ای صرفاً عامل نگرانی اسراییل نیست؛ «چراکه خطر تکثیر وجود دارد. این تنها معضل ما نیست، مشکلی برای اروپا و آمریکا نیز هست».

/30117
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =