۰ نفر
۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴

اخبار لیبی و سقوط حکومت معمر قذافی امیدواری برای پایان سه دهه مفقود بودن امام موسی صدر را افزایش داده است.

بعد از مردم لیبی، مردم ایران و لبنان دومین ملت مشتاق به سقوط حکومت دیکتاتوری سرهنگ معمر قذافی و تشکیل حکومت مردمی در این کشور آفریقایی باشند. یکی از دلایل این مدعا چیزی نیست جز گمشده قدیمی ایرانی ها یعنی امام موسی صدر. با وجود اینکه همه نگران وقوع جنایت ضد بشری در لیبی هستند ولی اصلی ترین دغدغه ایرانیان امام موسی صدر است.

اما اخبار ضد و نقیض در خصوص حضور امام موسی صدر در لیبی زیاد است. در حالی که برخی منابع، خبر از حضور وی در لیبی را می دهند برخی دیگر از انتقال امام موسی صدر به محل دیگری حکایت دارند. اما امید خانواده صدر همچنان پابرجاست.

انتقال مخفیانه صدر
«سامی المصراطی» یک فعال سیاسی لیبیایی در تماس تلفنی با شبکه العالم مدعی شد: امروز دوشنبه یک هواپیمای کوچک، امام موسى صدر را از این کشور خارج کرد.

وی افزود: شاهدان عینی، امروز صبح شخصی با هیبت «شیخ امام موسی صدر» دیده‏اند که با هواپیمایی کوچک به محلی نامعلوم منتقل شده است.

این حالی است که پیش از این نیز «عیسى عبد المجید منصور» از مخالفان دولت لیبی و مؤسس «جبهة نجات قبائل تبو» هم گفته بود: امام موسى صدر هنوز زنده است و در جنوب لبنان به سر می‏برد.

وی افزود: اطلاعات ما در این زمینه قطعی و یقینی است و حتی اطلاعاتی از مسؤولان زندان هم دریافت کرده‏ایم.

در صورتی که این خبر صحیح باشد نگرانی‏های جدی از مقصد احتمالی امام صدر وجود خواهد داشت و لازم است سازمان‏های داخلی و بین‏المللی این امر را پیگیری کنند.

امام موسی در «سبها»
از سوی دیگر روزنامه کویتی الجریده نوشت امام موسی صدر از رهبران شیعیان لبنان که با توطئه سرهنگ معمر قذافی از بیش سی سال پیش ناپدید شده در زندانی در شهر سبهای لیبی زنده است.

به نوشته این روزنامه با توجه به هرج و مرج به وجود آمده در لیبی و پس از جدایی شماری از افسران ارتش و نیروهای امنیتی لیبیایی و پیوستن آنها به تظاهرکنندگان مخالف سرهنگ قذافی ، گزارشهای تأیید نشده ای وجود دارد که نشان می دهد امام موسی صدر بنیانگذار جنبش امل لبنان در لیبی زنده است.

اطلاعات متعددی از شماری از افسران لیبیایی ناراضی به دست آمده است که نشان می دهد امام موسی صدر در یکی از زندانهای شهر «سبها» در لیبی زندانی است.

آزادی امام موسی و امیدی که جان گرفت
«حورا صدر» فرزند امام موسی صدر است که بیش از همه اعضای خانواده امیدوار به وضعیت پدر است. وی که با تشکیل موسسیه امام موسی صدر پیگیر وضعیت پدرش است است در گفت و گو با ایسنا در خصوص اخبار منتشر شده از لیبی مبنی بر زنده بودن امام موسی صدر بیان کرد: سال‌هاست ما بر این باور هستیم که امام موسی صدر زنده است و امیدواریم شرایط جدیدی که در لیبی ایجاد شده منجر به آزادی وی شود.

وی درباره خبر تشکیل هیات استقبال از امام صدر در لبنان نیز گفت: این روزها اخبار زیادی منتشر می‌شود اما بعد تکذیب می‌شود اما مهمتر از همه این است که ایشان به زودی برگردد.

حورا صدر ادامه داد: ما پیگیر مساله هستیم و امیدواریم که به زودی اخبار خوبی بشنویم.

پیگری لحظه به لحظه اوضاع لیبی
سید صدرالدین صدر فرزند دیگر امام موسی صدر که در لبنان حضور دارد در خصوص شرایط لیبی و آزادی پدر خویش گفت: اطلاعات ما تاکید می کند که امام موسی صدر و همراهانش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین همچنان در لیبی زندانی اند.

صدر تاکید کرد این سه نفر همچنان زنده اند و در یکی از زندانهای نظام لیبی بسر می برند.

او اضافه کرد ما لحظه به لحظه پیگیر اوضاع لیبی هستیم و امیدواریم این سه نفر آزاد شده و به لبنان بازگردند.

شیعیان دست به دعا شوند
در پی تحولات اخیر در کشور لیبی مراجع نیز دست به کار شده و از مسلمانان جهان خواستند برای آزادی امام موسی صدر دعا کنند.

آیت الله العظمی سیستانی که در عراق به سر می برد در جمع برخی از نزدیکانشان گفته است: همه مسلمانان دست به دعا شوند تا چشم ما به جمال امام موسی صدر روشن شود.

 /30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =