وکیل پرونده امام موسی صدر از دولت های ایران برای عدم پیگیری پرونده امام موسی صدر انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، شبلی ملاط وکیل لبنانی پرونده امام موسی صدر عصر سه شنبه در یک کنفرانس ویدئویی که در دفتر موسسه امام موسی صدر در تهران برگزار شد در پاسخ به سوال خبرآنلاین درباره اینکه ایران برای پیگیری پرونده امام موسی صدر در مجامع بین المللی باید چه کار کند گفت: می خواهم در این خصوص صریح باشم. کلا دولت های ایران از قبل انقلاب تا به امروز در خصوص عدم پیگیری پرونده امام موسی صدر مقصر اند.

وی که از نیویورک در این کنفرانس ویدئویی سخن می گفت ادامه داد: به این خاطر به تقصیر دولت های ایران اشاره کردم چون امام موسی صدر تابعیت ایرانی داشت و کمک های معنوی بسیاری به ایران کرد اما به ویژه علی رغم انتظاری که دولت های بعد از انقلاب بود کاری در خصوص آزادی ایشان انجام ندادند.

ملاط با اشاره به پیگیری های 10 ساله قضایی در خصوص آزادی امام موسی صدر گفت: تنها خواسته ما از دولت ایران بعد از ده سال تلاش قضایی این است که انتظار داریم از بیانیه دولت لبنان در خصوص امام موسی صدر حمایت کند.

وی با بیان اینکه دولت ایران از راه های گوناگون می تواند پرونده امام موسی صدر را پیگیری کند گفت: یکی از این راه ها این بود که شهریور امسال سفیر لیبی در تهران یادداشتی پر از دروغ در یک روزنامه ایرانی(شرق) منتشر کرد. باید مقامات دیپلماتیک ایرانی سفیر لیبی در تهران را به خاطر این یادداشت پر از دروغ احضار و مراتب شدید اعتراض ایران را ابلاغ می کردند که این طور نشد.

ملاط خاطرنشان کرد: مقامات قضایی باید از حکم دادگاه لبنانی علیه قذافی حمایت و آن را اجرایی کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه گفته می شود قذافی به مقامات ایرانی پیشنهاد یک کمیته بین المللی شامل ایران، لبنان سوریه و لیبی برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر را داده گفت: حکم قضایی که در لبنان علیه قذافی صادر شده ثمره 20 سال تلاش قضایی ما بوده پس پیشنهاد قذافی بی معنا است.

این وکیل لبنانی تاکید کرد: بهتر است قذافی به جای وقت کشی امام موسی صدر و همراهانش را آزاد کند.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید علی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۴
    0 0
    این آقای وکیل هم دلش خوشه , این قذافی اگر عقل درست و حسابی داشت که خودشو مثل آرتیست ها نمی کرد .