به گزارش خبرآنلاین، جمشید انصاری هم که از جمله موافقان استیضاح وزیر راهد بود، گفت: تا کی باید مسئولیت این همه سوانح را به گردن خلبانان انداخت؟ آیا همین عارضه به دلیل عدم تربیت خلبانان مجرب نیست؟ وقتی کسی با تخصص در رشته پزشکی عمومی در راس دانشکده صنعت هوایی قرار میگیرد و بعد هم فردی با مدرک تحصیلی معارف اسلامی جایگزین او میشود، انتظاری جز این هم نمیتوان داشت.
وی از پیامدهای نامطلوب عملکرد پیمانکاران وزارت راه و ترابری و اسناد دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در اینباره سخن گفت و افزود: اگر وزارت راه بخواهد پروژههای در دست انجامش را به پایان رساند، با وجود اعتباراتی که دارد نیازمند 25 سال وقت است! همین باعث افزایش میزان مطالبات پیمانکاران از سیستم راه و ترابری شده که تا سقف 7 هزار میلیارد تومان رسیده است.
به گفته وی این عارضه سبب شده که شرکتهای پیمانکاری توان فنی و اجرایی خود را از دست بدهند و با بحرانهایی در این حوزه مواجه هستیم.
انصاری از 1400 هزار میلیارد تومان بدهکاری وزارت راه به حوزههای مطالعاتی خبر داد که پیشاپیش اعتبارات سال بعد این وزارتخانه را نیز پیشخور کرده است و افزود: این نشان میدهد که وزارت راه هیچ برنامه ریزی و اولویت گذاریای برای انجام پروژههای خود ندارد.
نماینده زنجان به نقل از یکی از نمایندگانی که پیش از این از موافقان ابقای بهبهانی بود، گفت: من از وی پرسیدم که چند نقطه قوت وزیر را به من بگو و او از رابطه خوب بهبهانی با نمایندهها گفت و اینکه اگر به وزیر بگوییم جاده به مریخ بکشیم، قبول میکند! این بخاطر آن است که وزیر اصلا به لوازم کار آشنایی ندارد.
وی در ادامه از 220 مورد تخلفات مالی وزارت راه سخن گفت که 41 مورد آن به دادسرای دیوان محاسبات رسیده است و افزود: این وزارتخانه به لحاظ عدم رعایت موازین قانونی، حجم بالایی از تخلفات را مرتکب شده که اسناد آن در دیوان محاسبات هست. از جمله ارائه مناقصاتی به برخی بستگان وزیر در پروژههای فرودگاه امام خمینی.
وی به دلیل حجم این تخلفات و صیانت از اعتبار و جایگاه و شان مجلس از نمایندگان خواست که به این استیضاح رای دهند.
/30111
نظر شما