نماینده زنجان از 220 تخلف وزارت راه و ترابری سخن گفت که از جمله آنها ارائه مناقصاتی به برخی بستگان وزیر در پروژه​های فرودگاه امام خمینی بود.

به گزارش خبرآنلاین، جمشید انصاری هم که از جمله موافقان استیضاح وزیر راهد بود، گفت: تا کی باید مسئولیت این همه سوانح را به گردن خلبانان انداخت؟ آیا همین عارضه به دلیل عدم تربیت خلبانان مجرب نیست؟ وقتی کسی با تخصص در رشته پزشکی عمومی در راس دانشکده صنعت هوایی قرار می​گیرد و بعد هم فردی با مدرک تحصیلی معارف اسلامی جایگزین او می​شود، انتظاری جز این هم نمی​توان داشت.

وی از پیامدهای نامطلوب عملکرد پیمانکاران وزارت راه و ترابری و اسناد دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در اینباره سخن گفت و افزود: اگر وزارت راه بخواهد پروژه​های در دست انجامش را به پایان رساند، با وجود اعتباراتی که دارد نیازمند 25 سال وقت است! همین باعث افزایش میزان مطالبات پیمانکاران از سیستم راه و ترابری شده که تا سقف 7 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی این عارضه سبب شده که شرکت​های پیمانکاری توان فنی و اجرایی خود را از دست بدهند و با بحرانهایی در این حوزه مواجه هستیم.

انصاری از 1400 هزار میلیارد تومان بدهکاری وزارت راه به حوزه​های مطالعاتی خبر داد که پیشاپیش اعتبارات سال بعد این وزارتخانه را نیز پیش​خور کرده است و افزود: این نشان می​دهد که وزارت راه هیچ برنامه ریزی و اولویت گذاری​ای برای انجام پروژ​ه​های خود ندارد.

نماینده زنجان به نقل از یکی از نمایندگانی که پیش از این از موافقان ابقای بهبهانی بود، گفت: من از وی پرسیدم که چند نقطه قوت وزیر را به من بگو و او از رابطه خوب بهبهانی با نماینده​ها گفت و اینکه اگر به وزیر بگوییم جاده به مریخ بکشیم، قبول می​کند! این بخاطر آن است که وزیر اصلا به لوازم کار آشنایی ندارد.

وی در ادامه از 220 مورد تخلفات مالی وزارت راه سخن گفت که 41 مورد آن به دادسرای دیوان محاسبات رسیده است و افزود: این وزارتخانه به لحاظ عدم رعایت موازین قانونی، حجم بالایی از تخلفات را مرتکب شده که اسناد آن در دیوان محاسبات هست. از جمله ارائه مناقصاتی به برخی بستگان وزیر در پروژه​های فرودگاه امام خمینی.

وی به دلیل حجم این تخلفات و صیانت از اعتبار و جایگاه و شان مجلس از نمایندگان خواست که به این استیضاح رای دهند.

/30111

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    0 0
    برای استیضاح یه وزیر باید انتقاد کرد نه توهین.توهین هایی که باعث شد کردان بعد از استیضاح سکته کنه.