۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۲

افراد مسن حتی در سن هشتاد سالگی هم باید به ورزش بپردازند تا روند ماهیچه‌سازی در آن‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که افراد مسن حتی در سن هشتاد سالگی هم باید به ورزش بپردازند تا روند ماهیچه‌سازی در آن‌ها همچنان ادامه داشته باشد و به این ترتیب بتوانند کارهای روزانه خود را نیز راحت‌تر انجام دهند.

این مطالعات نشان می‌دهد درصورتی که افراد مسن حداقل دو یا سه بار در طول هفته ورزش کنند راحت‌تر می‌توانند از پله‌ها بالا بروند، کارهای شخصی خود را انجام دهند و حتی به انجام کارهای منزل بپردازند.

هرچه سن انسان‌ها بالاتر می‌رود آن‌ها ماهیچه‌های بیشتری را از دست می‌دهند و درصورتی که این روند ادامه پیدا کند در سنین کهنسالی بسیاری از سالمندان از پا می‌افتند و توان حرکتی خود را از دست می‌دهند.

اما ورزش کردن و انجام حرکات کششی به سالمندان کمک می‌کند این عضلات از دست رفته را دوباره بازیابند و به این ترتیب در دوران سالمندی تحرک و قدرت بدنی بیشتری داشته باشند. در این صورت سالمندان در هنگام زمین خوردن و حوادثی نظیر این نیز آسیب کمتری می‌بینند و دچار صدماتی جدی مانند شکستگی لگن نمی‌شوند.

چیونگ جو لیو از دپارتمان کاردرمانی دانشگاه ایندیانا که این بررسی را انجام داده است گفت: افراد مسن حتی در سن 80 سالگی هم از انجام حرکات ورزشی سود خواهند برد و زندگی بهتری خواهند داشت. بسیاری از ما با تصور این که ورزش کردن ممکن است برای سالمندان خطرناک باشد آن‌ها را از این کار منع می‌کنیم در حالی که ورزش کردن کمک بسیار زیادی در بهبود شیوه زندگی سالمندان و افزایش قدرت حرکتی آن‌ها دارد.

افزایش حجم ماهیچه‌ها بسیار برای سالمندان مهم و ضروری است و کمک شایانی به انجام فعالیت‌های روزمره سالمندان توسط خودشان می‌کند.
همین که یک سالمند قادر باشد با وجود داشتن سن بالا به خرید برود و کارهای روزمره خود را انجام دهد تأثیر بسیار زیادی در روحیه و شادابی او دارد. زندگی بی‌تحرک و ساکن روحیه سالمندان را دستخوش تغییر قرار می‌دهد و حتی امید آن‌ها را برای ادامه زندگی کم‌تر می‌کند.

در این مطالعه که بر روی نزدیک به 6 هزار و 700 سالمند بالای 60 سال صورت گرفته است انجام حرکات ورزشی حداقل 2 یا 3 بار در هفته به سالمندان توصیه شده است.

دیلی تلگراف / 8 جولای

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 12375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =