۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۸

شیعه آنلاین: طبق ماده یک توافقنامه بین المللی دفاع از حقوق کودکان، کودک چنین تعریف شده است: کودک یعنی هر انسانی که زیر 18 سال سن داشته باشد و به سن رشد نرسیده است.

گزارش نگاهی گذرا دارد به وضعیت کودکان شیعه در بحرین که به بهانه های مختلف توسط نیروهای امنیتی و پلیس این کشور بازداشت و شکنجه و نیز مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند.

.

اخبار و اطلاعات موجود نشان می دهد که در درگیری های اخیر پیش از انتخابات پارلمانی بحرین، در مجموع 355 نفر بازداشت روانه زندان شدند. 76 تن از بازداشت شدگان کودک بودند. یعنی 21 درصد از مجموع بازداشتی ها را کودکان تشکیل می دادند. 100 درصد کودکان بازداشت شده از شیعیان بودند.

این اخبار و اطلاعات که بخشی از آن در گزارش «مرکز دفاع از حقوق بشر بحرین» منتشر شد، نشان می دهد تمام این کودکان مورد ضرب و شتم، آزار و اذیت جنسی و دیگر انواع شکنجه قرار گرفتند. تصاویر موجود در این گزارش بخش کوچکی از آثار این شکنجه ها را نشان می دهد.

.

این گزارش می افزاید: نیروهای امنیتی و پلیس بحرین هر از چند گاهی به بهانه های مختلف به مناطق مختلف شیعی و نیز روستاهای دور افتاده حمله می برند و به طور وحشیانه نه تنها افراد بزرگسال بلکه کودکان بی گناه را نیز بازداشت می کنند. ما به شدت نگران آینده این کودکان هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ب IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
    0 0
    فکر کنم اینهم بازی سیاسی است و اصل ماجرا چیز دیگریست !
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
    0 0
    از روی چه شاهدی باید بپذیریم این ها کودکان بخرینی هستند چرا فلسطینی نباشند یا مجروحان یک حادثه ی تصادف ای کاش می دانستیم که اصول خبر نویسی و عکس خبری چه است.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
    0 0
    بحرین تا 40 سال قبل مال ایران بود. الانشم مال ایرانه. باید پس گرفته بشه و مردمش مطیع دولت مرکزی ایران در بیان همچنانکه چندهزار سال بودن. از خبر آن لاین خواهش میکنم این پیام حذف نکنه. با همین نگید نگیدهاست که از ایران 5 میلیون کیلومتر مربعی اوایل دوره قاجار الان فقط یک میلیون شش صد هزار کیلومتر مربع باقی مونده