پرس تی وی : به گفته کارشناس امریکایی، اگر اعتراضات عمومی علیه آن‌چه در بحرین اتفاق می‌افتد تشدید شود، دولت امریکا قادر نخواهد بود به بی‌تفاوتی ادامه دهد.

بیل جونز از مؤسسه بررسی اطلاعاتی در گفت‌وگو با پرس ‌تی‌وی درباره نقش امریکا در تحولات بحرین گفت، امریکا به علت منافع خود در کشورهای نفت‌خیز چشم خود را بر وضعیت دموکراسی این کشورها می‌بندد.

وی درباره روند برگزاری انتخابات بحرین و تلاش دولت منامه برای ادامه حاکمیت فرقه مذهبی مورد نظر خود، گفت، ممکن است درباره انتخابات بحرین سخنانی از سوی امریکا مطرح شود، اما در عمل، اقدامی صورت نخواهد گرفت.

وی با اشاره به حساسیت فزاینده جهانی درباره سیاست بحرین مبنی بر سرکوب اکثریت شیعه این کشور تاکید کرد، اگر اعتراضات عمومی علیه آن‌چه در بحرین اتفاق می‌افتد شدت گیرد، دولت امریکا بیش از این نمی‌تواند خود را نسبت به بحرین بی‌تفاوت نشان دهد.

این در حالی است که سعید شهابی رهبر جنبش آزادی بحرین با اشاره به ادعای مقام‌های انگلیسی و امریکایی مبنی بر طرح مسائل بحرین در جلسه خصوصی با مقامات آن کشور تاکید کرده است، تا زمانی که این بحث‌ها مخفی بماند هیچ تغییری در وضعیت موجود صورت نمی‌گیرد.

دولت بحرین در آستانه برگزاری انتخابات مجلس این کشور با ادعاهایی چون تلاش برای براندازی حکومت و دخالت در اقدامات تروریستی، صدها فعال بحرینی از جمله 23 رهبر گروه‌های شیعه را دستگیر کرد تا مانع نامزدی یا فعالیت آنان در انتخابات این کشور شود.

محدودیت‌های اعمال شده علیه شیعیان از سوی خاندان حاکم و سنی بحرین در حالی ادامه دارد که بیش از 60 درصد از مردم این کشور را شیعیان تشکیل می‌دهند.

گزارش گروه‌های حقوق بشر بحرینی و سازمان‌های بین‌المللی درباره نقض گسترده حقوق بشر از سوی دولت بحرین از جمله بازداشت‌های بدون مدرک، شکنجه و گرفتن اعتراف‌دروغ از بازداشت‌شدگان، توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کرده است.

به گفته شهابی، با توجه به این که پلیس بین‌الملل (اینترپل) به پرونده های سیاسی رسیدگی نمی‌کند، دولت بحرین با ارائه اطلاعات دروغ به این سازمان قصد دارد پرونده‌های مخالفان را در خارج از کشور نیز پی‌گیری کند.

وی افزود: "این در حالی است که دولت بحرین تاکنون هیچ مدرکی علیه من و 300 نفر دیگر به دست نیاورده است. آنان حتی یک اسلحه نیز پیدا نکرده‌اند و ما را فقط به علت مخالفت با آنچه پادشاه می‌گوید، تروریست می‌خواند."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =