۰ نفر
۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۶

مدیرعامل اپل، استیو جابز، پس‌از پنج ماه مرخصی پزشکی در آستانه بازگشت به شرکت اپل است.

به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، یکی از اشخاصی که به‌تازگی با جابز دیدار کرده، اعلام کرده است برنامه مرخصی جابز طبق برنامه پیش می‌رود و او تا چهار هفته دیگر به دفتر مدیرعاملی اپل بازخواهد گشت؛ اما سخنگوی اپل تاکنون این موضوع را تایید نکرده است.

این خبر زودتر از کنفرانس جهانی برنامه‌نویسان اپل که روز دوشنبه در سن‌فرانسیسکو برگزار می‌شود، منتشر شده است. در همین کنفرانس بود که جابز در سال گذشته، آی‌فون تری‌جی (نسل سوم) را رونمایی کرد؛ اما کسی انتظار نداشت که جابز بتواند در این کنفرانس شرکت کند.

دی ماه گذشته بود که استیو جابز 54 ساله از مرخصی شش ماهه پزشکی سخن گفت و قول داد تا پایان ژوئن / اوایل تیر به کار خود بازگردد. اما مقامات ارشد شرکت اپل در طول این مدت بارها اعلام کرده‌اند که جابز در جریان تمام تصمیم‌گیری‌های راهبردی شرکت قرار دارد و طبق برنامه باز خواهد گشت.

جابز پیش‌از این به‌دلیل از سرطان پانکراس (لوزالمعده)، در سال 1383 / 2004 درمان شده بود؛ اما پس‌از آن‌که در خرداد گذشته در انظار عمومی ظاهر شد و لاغری بیش‌از حدش مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت، مجبور شد بیماری‌اش را افشا کند. جابز گفت از اختلالات هورمونی رنج می‌برد و از آن‌جایی‌که مشکلات سلامتی‌اش جدی است، به مرخصی پزشکی شش‌ماهه می‌رود. اما این مرخصی سبب شد برخی تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران بگویند او هیچ‌وقت دیگر نتواند به کار خود بازگردد.

پیش‌از این، به نقل از دو نفر از شریکان تجاری اپل اعلام شده بود مدیران اپل در نظر دارند بازگشت جابز را همزمان با معرفی یک محصول جدید یا رویدادی عمومی (مانند کنفرانس سن‌فرانسیسکو) برگزار کنند.

جابز که تحصیلات دانشگاهی خود را نیمه‌کاره رها کرد، یکی از موسسان اپل در سال 1355 / 1976 در سیلیکون‌ولی بود؛ اما پس‌از بروز مشکلاتی با هیات‌مدیره، این شرکت را در سال 1364 / 1985 ترک کرد. با بروز مشکلات گسترده در اپل، زمینه بازگشت جابز در سال 1376 / 1997 فراهم شد و بازگشت مجدد جابز، اپل را به یکی از عرصه‌های پیشرو در دنیای دیجیتال تبدیل کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 10057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =