طرفداران فرضیه توطئه به جای الهام گرفتن از دشوارترین ماموریت تاریخ بشر، همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به زعم خود خطاهای موجود در تصاویر را آشکار کنند.

پوریا ناظمی: طی یازده قسمت پیشین مجموعه مطالب «شبهات آپولو» به بررسی مهم‌ترین استدلال‌های طرفداران فرضیه توطئه مبنی بر دروغ بودن سفر انسان به ماه پرداختیم که فهرست آن به ترتیب زیر است.

بخش اول: آیا انسان واقعا به ماه سفر کرد؟
بخش دوم: دروغ 30,000,000,000 دلاری سفر به ماه از کجا شروع شد؟
بخش سوم: ماجرای پرچمی که خودجوش روی ماه تکان خورد!
بخش چهارم: فضانوردان آپولو چطور از کمربند وان‌آلن رد شدند و زنده ماندند؟
بخش پنجم: اگر سفر انسان به ماه واقعی است، چرا هیچ ستاره‌ای در آسمان ماه دیده نمی‌شود؟
 
بخش ششم: مگر می‌شود سفینه‌ای به بزرگی آپولو روی ماه فرود بیاید و گردوخاکی به پا نشود؟
بخش هفتم: بهترین استدلال طرفداران توهم توطئه: سایه اجسام روی ماه کاملا تاریک نیست، پس سفر به ماه دروغ است!
بخش هشتم: اگر سفر به ماه واقعی است، چرا تصاویر ارسال فضانوردان زمینه یکسان ولی جزئیات متفاوتی دارد؟
بخش نهم: اگر فیلم‌های فضانوردان آپولو را با دور تند ببینیم، دروغ بزرگ قرن آشکار می‌شود؟
بخش دهم: ایراد بنی‎اسرائیلی طرفداران توطئه: چطور تصاویر ماموریت آپولو در 45 سال پیش این‌قدر باکیفیت است؟ 

بخش یازدهم: اگر آمریکا واقعا به ماه سفر کرد، چرا دوباره به ماه برنگشت؟

البته این حرف‌ها طرفداران فرضیه توطئه را راضی نمی‌کند. جالب این است که این افراد گاهی از سوی دیگر بام می افتدند. در حالیکه برخی از آن‌ها سفر انسان به ماه را انکار می‌کنند، گروه دیگری معتقدند این سفر پس از آپولو 17 ادامه یافته و ناسا به دلیل شواهدی که در ماه پیدا کرده بود، روی این سفر سرپوش گذاشته است. در سال 2011/1390 طرفداران این نظریه فیلم سینمایی مستندنمایی به نام آپولو - 18 را روانه پرده‌های سینما کردند. این افراد البته هیچ‌گاه به این سوال پاسخ ندادند که چگونه می‌توان موشکی عظیم مانند ساترن - 5 را مخفیانه به فضا فرستاد.

سفر به ماه یکی از مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و در عین حال دشوارترین ماموریت‌های انسان در تاریخ بوده است. گاهی باور کردن این‌که انسان می‌تواند در سایه تامین هزینه‌ها، مدیریت مناسب و ایجاد همگرایی در جامعه دست به چنین کاری بزند، دشوار است. دشواری این ماموریت از ابتدا مشخص بود. نه تنها بازتاب آن را در صحبت‌های پرزیدنت کندی و کسانی که این برنامه را پیش بردند می‌توان دید که حتی وارد ضرب‌المثل‌های فارسی نیز شده است. این روزها وقتی با فردی مواجه می‌شویم که درباره کارهایش بزرگ‌نمایی می‌کند، بسیار می‌شنویم که فلانی چنان صحبت می‌کند که گویی می‌خواهد آپولو هوا کند.

بسیاری از افرادی که در دام فرضیه توطئه می‌افتدند، ساعت‌ها و ماه‌ها تصاویر ارسالی فضانوردان از ماه را به دنبال نشانه‌ای از خطا زیر و رو می‌کنند و آن قدر به این مساله حساسیت نشان می‌دهند که فراموش می‌کنند به چه تصاویر خیره‌کننده و الهام‌بخشی می‌نگرند. داستان سفر به ماه حتی از سوی دشمن اصلی آمریکا در آن زمان که چهار چشمی مراقب فضا بود، انکار نشد. این سفر نه برای ناسا که برای بشریت الهام‌بخش و مهم بود.

شرح عکس: صفحه بازتابنده نصب‌شده در سطح ماه در ماموریت آپولو 11

طرفداران فرضیه توطئه البته هنوز راضی نیستند. حتی وقتی به آن‌ها گفته می‌شود صفحات بازتاب‌دهندهای که فضانوردان ناسا روی ماه گذاشته‌اند، هنوز آنجا است و حتی منجمان آماتور با ابزار مناسب می‌توانند با تاباندن لیزر و رصد بازگشت آن، فاصله زمین به ماه را اندازه بگیرند (برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا را کلیک کنید)، وقتی تصاویر جدید مدارگرد اکتشافی ماه به آن‌ها نشان داده می‌شود که جای پای فضانوردان، ابزارهای علمی و طبقه پایین ماه‌نشین در آن‌ها مشخص است (برای مشاهده این تصاویر، اینجا را کلیک کنید)، وقتی تصاویر مدارگرد ژاپنی ماه به آن‌ها نشان داده می‌شود که از فراز سایت فرود آپولوها گرفته شده (برای مشاهده تصاویر مدارگرد ژاپنی، اینجا را کلیک کنید) و یک به یک مطابق تصاویری است که بیش از 30 سال پیش فضانوردان به زمین آوردند، باز هم قانع نمی‌شوند.

مجموعه 12 قسمتی «شبهات آپولو» برای کسانی بود که می‌خواهند پاسخ‌هایی برای سوال‌های خود در این زمینه پیدا کنند؛ اما توصیه آخر این‌که هیچ‌گاه وقت بیش از اندازه‌ای برای بحث با حامیان فرضیه توطئه تلف نکنید. اگر با دادن توضیحات ابتدایی احساس کردید آن‌ها کماکان بدون آنکه به شما گوش کنند حرف‌های خود را تکرار می‌کنند، به جای تلف کردن وقت خود از پشت تلسکوپ، دوربین دوچشمی و یا با چشمان غیرمسلح خود به آسمان و به ماه نگاه کنید و بگذارید شکوه ماه و فضا شما رادر بر بگیرد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 116
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نا آگاه نسبت به بسیاری از مسائل A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    19 42
    سلام می خواستم از صبر و حوصله بچه های خبرآنلاین و بویژه جناب آقای پوریا ناظمی تشکر و قدردانی کنم که با وجود بسیاری از ناملایمتی ها و نامهربانی ها از طرف برخی خوانندگان(از جمله بنده)ناامید نشد ند و به امید خداوند با قوت نیز به فعالیتهای خود ادامه خواهند داد،همچنین میخواستم از هموطنان عزیزی که نوشته های اینجانب را بنام"عالم بر تمامی مسائل جهان" خوانده اند واحساس کرده اند از طرف بنده اساعه ادبی به حضور این بزرگواران شده است(بخصوص عزیزانی که منکر سفر امریکا به ماه هستند)عذرخواهی کنم و پوزش بطلبم ودر نهایت یک نکته درباره ماموریت آپولو(ودیگر پروژه های فضایی):دانشمندان ارشد سازمانهای فضایی سراسر جهان و از جمله کشور خودمون درباره ماموریت آپولو قضاوت کرده اند،شاید بشه گاهی هم به این بزرگان رجوع کرد.
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    6 10
    iiههههههههههههههههههههههههههه
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    92 81
    استیو هاوکینگ: ما مجبور به سفر به کرات دیگر هستیم. اهل تحقیق می دانند که 50 سال پیش، شوروی توسط لوناخود های خود منعکس کننده لیزری روی ماه نصب کرد، پس قائدتا" این مورد نمی تواند مدرکی برای اثبات قدم گذاشتن انسان روی ماه باشد. شوروی حتی مقداری از خاک ماه را به صورت رباتیک به زمین آورد! در حالی که ناسا هنوز نتوانسته يك راكت كه به ماه برود و "برگردد" را بسازد!! كاری كه ادعا مي كند 45 سال پيش انجام داده است. آن هم با سرنشين! تمام مریخ نورد ها مثل لیوان یکبار مصرف شده اند! حتی بلیط مارس وان هم یکطرفه اعلام شده! اگر 50 سال پیش آدمی قدم بر کره دیگری گذاشته بود، تا الان این سفرها تبدیل به ماه عسل سرمایه داران و متمولان شده بود. مثل سفر انوشه انصاری به ایستگاه فضایی.
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    82 75
    از قدیم گفتن دروغ گو، کم حافظه هست! ناسا مثلا” با انتشار این تصاویر خواست ادعای خودش (سفرهای تخیلی آپولو) رو ثابت کنه در حالی که یادش رفته بود اول باید یه دستی به سر و گوش تصاویر آرشیو خودش بکشه! ماهنوردی که توی آرشیو خود ناسا هیچ ردی نداره، چطوری بعد 50 سال ردش معلوم شده؟!!!
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    57 35
    در سال 1946، دانشمندان در آمريكا توانستند يك سيگنال راديويي به سطح ماه ارسال كنند و با موج راديويي برگشتي از ماه توانستند فاصله ي دقيق ماه را به دست آورند.در 9 مه ي سال 1962 يك ليزر پرقدرت يا قوتي با موفقيت روي سطح ماه تابانيده شد و به زمين منعكس شد تا فاصله ي دقيق ماه از زمين بدون آنكه لازم باشد، چيزي در سطح ماه تعبيه شود، مشخص شود. ناسا هم اكنون از همان روشي استفاده مي كند كه در سال 1962 قبل از حقه ي فرود بر ماه، از آن استفاده مي كرد. اتفاقاً ناسا برنامه اي دارد تا بتواند با يك ليزر پرقدرت تر فاصله ي دقيق مريخ تا زمين را محاسبه كند. آيا باز هم اين جا مي گوييد كه فضانوردان منعكس كننده ي ليزری روي ماه گذاشته اند تا فاصله آن با زمين را اندازه بگيرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علیرضا IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    22 47
    این سری مطالب «دروغ بودن سفر انسان به ماه» ترجمه است یا یک کار تالیفی از بچه های خبرآنلاینه؟ واقعا اگر تالیفه دمتون گرم ...
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    92 46
    جالبه در نهایت به بزرگترین استدلال به قول شما طرفداران تئوری توطئه هیچ اشاره ای نکردید. مساله رفتن به ماه نیست مساله بازگشت به زمین است. چطور بدون سکوی پرتاب و تجهیزات کافی و صرفا با اتکا به تجهیزات و سوخت موجود در یک ماه نشین کوچک دوباره به زمین برگشتند؟ از کجا معلوم فضانوردان بخت برگشته ای که به ماه رفتند برای انجام تحقیقات و آزمایشات بیشتر برای همیشه در آنجا رها نشده باشند و فضانوردانی هم که در زمین قهرمان شدند واقعا هرگز قدم به ماه نگذاشته باشند؟
    • بی نام CA ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      54 32
      ای بابا، حداقل برو یه کتاب در مورد برنامه آپولو بخون بعد بیا از این سوالها بپرس. ماه نشین دو تکه بوده، تکه پایین که 4 تا پایه داشته، مثل سکوی پرتاب عمل میکنه و تکه بالایی فضانوردها و سنگ ها رو حمل میکرده. تکه بالایی موتورش رو روشن میکنه و خلبان اون رو تا الحاق به آپولو که در مدار ماه قرار داره، هدایت میکنه. اونجا فضانوردا محموله رو به داخل آپولو منتقل میکنن، ماه نشین رو رها میکنن تا به سطح ماه برخورد بکنه، موتور آپولو رو روشن می کنن و در مدار بازگشت به زمین قرار میگیرن. در ضمن در ماموریت های فضایی اصل بر استفاده از کمترین مقدار سوخت است، به همین دلیل تا اونجا که بتونن از جاذبه زمین و ماه استفاده میکنن، هیچ کس گاز فضاپیما رو نمیگیره که در مسیر مستقیم حرکت بکنه!
    • بی نام US ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      32 22
      اولا جاذبه ماه یک هشتم جاذبه زمینه. دوم اینکه در سفر به ماه، آپولو اول با کمک موشک ساترن از جاذبه زمین دور شد و مانند یک ماهواره در یکی از مدارهای ماه قرار گرفت. در این هنگام همه اجزای موشک ساترن از آپولو جدا شده بودند. بعد بخش ماه نورد از آپولو (بخش فرمان) جدا شد و به روی ماه نشست و سپس این بخش برگشت و به آپولو پیوست. دقیقش را نمیدانم ولی احتمالا ماه نورد کمتر از 20 کیلومتر بالا رفته تا به آپولو برسه. یعنی ماه نورد باید یک مسافت خیلی کمتر در مقایسه با ماهواره های زمینی (که معمولا صدها و یا هزاران کیلومتر از زمین دور میشوند) رو طی کنه. تازه نبود اصطحکاک و فشار هوا روی ماه هم کار رو ساده تر میکنه.
    • بی نام DE ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      27 4
      جاذبه ماه یک ششم زمینه. اشتباه نوشتم.
    • مهران A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      56 25
      دوست عزیز ، شما میتونی فیلم بازگشت به زمین رو ببینی ، ولی مسئله اصلی اینه که تو اون فیلم ماه نشین بعد از جدا شدن از پایه هایش ، دیگه گاز خروجی نداره، و حتما میدونی که بدن انسان تحمل پرتاب صرفا با شتاب اولیه رو نداره ، و ضمنا در تمام پروژه های پرتابی ، ساخت ایستگاه پرتاب یک اصله ، و هزینه فراوانی میبره ، و اگر میشد فقط از روی یک چهار پایه پرتاب را انجام داد ، چرا باید هزینه هایی چنین هنگفت انجام میشد ، خب پایه هایی ( حتی چندین برابر بزرگتر از آنچه در ماه بود ) ساخته میشد و هروقت در هر جایی که بهتر بود پرتاب را انجام میدادن ، ولی مشکل زیر سازی است ، ولی در ماه اصلا از زیر سازی ، تراز سازی ( که باید دقتی فوق العاده بالا داشته باشد) و ...... خبری نبود ، هرچند آقای ناظمی هم تصمیم خود را گرفته است
    • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
      13 6
      خیلی قشنگ گفتی دمت گرم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    31 27
    ای بابا حالا ما نفهمیدیم بالاخره آمریکایی ها به ماه رفتند یا نه!!!!
    • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      32 6
      خودشون میگن رفتن ولی بعضی ها میگن نرفتن!!!
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    51 50
    من قصدم اصلا بحث کردن نیست ولی در مورد اون تصاویر ناسا که خوب معلومه حداقل کاری که می تونه انجام بده اینه که رفتنش به ماه رو با چند تا رد نشو بده. ژاپن هم معلومه از کی خط می گیره. چیزی که خیلی جالبه اینه که توی تصاویر، ماهنورد ها یا اصولا ردی ازشون ایجاد نشده بود یا رد عجیبی به جای می گذاشتند.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      75 50
      ای بابا نقشه مون لو رفت. راستش آمریکا و ژاپن و کل اروپا و فتنه کران داخلی چهل سال است این برنامه را پیاده کرده اند که شما یک‌ نفر را گول بزنند که شما هم فهمیدین، آفرین آفرین
    • من A1 ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
      66 36
      تویی که برات سخته ببینی که 40 سرت کلاه رفته آمریکا و اروپا رو مقدس می دونی . مگه تو همین 2001 با حادثه 11 سبتامبر من درآوردی حمله نکردن به عراق و یک میلون عراقی نکشتن ( شهدای کل جنگ ایران و عراق 300 هزار نفر فقط جهت اطلاع ) . مگه با همین بهانه که الان بر هیچ محقق و پژوهشگری ، داخلی بودنش پوشیده نیست به ناموس مسلمان تو عراق و تو افغانستان تجاوز نکردن . همون موقع یعنی چهل پینجاه سال پیش که ناسای آمریکا پیام جهش بشریت را از نیل آرمسترانگ در ماه دریافت میکرد اینجا برایت کاپیتالاسیون مینوشتند. ولی حرف بسیار است و هرچه بگویم کم ....
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    31 41
    باتشكر ازمطالب جالب واموزنده تان لطفابازم ازاين دست مطالب بزاريد 10000000000000لايك مثبت
  • بی نام US ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    59 65
    هیچ‌گاه وقت بیش از اندازه‌ای برای بحث با حامیان فرضیه توطئه تلف نکنید. اگر با دادن توضیحات ابتدایی احساس کردید آن‌ها کماکان بدون آنکه به شما گوش کنند حرف‌های خود را تکرار می‌کنند، به جای تلف کردن وقت خود از پشت تلسکوپ، دوربین دوچشمی و یا با چشمان غیرمسلح خود به آسمان و به ماه نگاه کنید و بگذارید شکوه ماه و فضا شما رادر بر بگیرد.
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    71 51
    برای قرار دادن انعکاس دهنده لیزری لازم نبوده کسی به ماه بره. شوروی در ماموریت های لونا و بدون سرنشین (با ربات) در سال 1970 تا 1973 این کار رو انجام داده.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      70 54
      آفرین عمو جون چه کشف مهمی کردی پس اون جای پا ها مال کیه احتمالا همون رباته کفش پوشیده بوده
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    34 89
    تا حالا به این فکردین که چرا ماه خاکستری رنگ هست، اما سنگ هایی که از ماه آورده شده رنگارنگ هستند؟!!
    • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      اصلا فک کردی چرا زمین از اسمون ابیه اما روی زمین همهه رنگها هست؟ اصلا فک کردی؟!
  • مرحوم آرمسترانگ IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    من همین جا از همین تریبون اعلام میکنم که سفر به ماه همش خالی بندی بود و از دوستانی که این دروغ 30 و اندی ساله رو فاش کردن قدردانی میکنم و تمنا دارم که فناوری های فضایی خودتون رو در اختیار ناسا هم بزارین بلکم از این فلاکت در بیاد!
    • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      اکثر کسایی که با سفر به ماه مشکل دارن درواقع با امریکا مشکل دارن امریکا در همه علوم سر آمد هست و وقتی نمیتونن باهاش رقابت کنن با زیر سوال بردن شاهکارهاش میخوان ابر قدرت بودنش رو زیر سوال ببرن!!
    • ali A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      75 42
      اقا قبول دارید از لحاظ علمی اندر خم یک کوچه ایم.ما هنوز نمیدونیم منظومه شمسی چند سیاره داره!امروزعلم دست غرب متوحشه فردا دست یکی دیگه.اینو تاریخ میگه.فقط از اینا تنها چیزی که میمونه ابادی خودشونو فلاکتی که برای سایر ملل گذاشتن
    • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      63 18
      اقای علی همون پیشرفتی که شما برا ما ایجاد کردید برا هفت پشتمون بسه
    • ali IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      25 53
      اولا چه ربطی داشت ثانیا هر کسی به اندازه وسعش تکلیف داره ثالثا من کاری نکرده باشم مثل این وحشیها بشتر از نفعم برا دنیا بدبختی ندارم اخرم اینکه چقدر این وحشیها ذوق میکنن که همچین سینه چاکایی مثل شما تو کشوری دارن که تا تونستن بهش خیانت کردن.بیچاره به ریشتون دارن میخندن
    • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      63 15
      چرا هر پیشرفت علمی غرب رو که می شنوید می گویید غرب وحشی چرا همه مسایل اعم از فرهنگی اجتماعی و علمی رو به سیاست ربط میدهید مساله فرود بر ماه چه ربطی به درگیری سیاسی با غرب دارد ؟!
    • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      61 19
      مهم نیست آمریکا به ماه رفته یا نه.. مهم اینه که الان کاوشگر فرستاده به مریخ...مهم اینه که الان ارتش ربات ها داره... مهم اینه که آخرین تکنولوژی های روز دنیا رو داره که ماها از خیلی هاش بیخبریم.....
    • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      61 18
      علی همون وحشیها کامپیوتر رو ساختند پس ازش استفاده نکن و کامنت نگذار !!!!!!!!!!!!!!!!!
    • ali A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      25 51
      اینکه چرا وحشی میگیم از روز روشن تره اینکه امروز تکنولوژی دستشونه بدرک که هست چون قرار نیست تا ابد باشه (باور نداری تاریخو خوب نگاه کن).چرا باید شیفته کسانی باشم که بدترین جنایتهای تاریخ رو مرتکب شدن.خاک بر سرشون با ابر قدرتیشون و تکنولوژی روزشون که نگن امنیت اسرائیل خط قرمز ماست.مگه سیاست و علم و غیره از هم جداست که ازش صحبت نکنیم.من حرفم اینه که یه عده تا اسم این وحشی ها میاد خیلی از خود بیخود نشن
    • ali IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      21 49
      چرا ازش استفده نکنم.ساخت کامپیوتر محصول تفکرات بشر از ازل تا امروزه و بقیه اگه سهمشون از علم بیشتر از اینا نباشه کمتر نیست(از مصر باستان تا ابن سینا و... رو عرض میکنم).اینها متاسفانه میراث علمی بشرو میخوان به اسم خودشون تموم کنن.یک دفعه که وحشیها از دل زمین بیرون نیمدن و کامپیوتر برا ما ساختن.امروز امریکا صاحب تکنولوژی برتره که اونا هم یه نژاد خاص نیستن بلکه از تمام کشورهای دیگه در اون سهیمن.این نژاد متوحش که کارش دروغ و جنگ و غارته انهم بیشرمانه به اسم دموکراسی باید نابود شه
    • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      32 7
      نژادپرستی در این خبرگزاری موج می زند
    • فرهاد A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      40 22
      من در مورد این سفر شبهه ندارم. ولی واکنش بعضی وطنپرستان امریکایی که در کمال تعجب ایرانی هستن! برام جالب بود! آخه بنده خداها آدم دلش باید برا کشور خودش بسوزه. امریکا نیازی به دلسوزی و جان نثاری شما نداره. کاش یکم برا وطن خودتون غیرتی میشدین. اونوقت وضعمون هم این نبود.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      41 30
      جناب اقای فرهاد کامنت گذاران خبرانلاین امریکا پرست نیستند ولی اینجا مساله دانش هست ربطی به سیاست و ملی گرایی نداره
    • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      28 13
      اقا فرهاد شما چقدر دلتون برای ایران سوخته کسی اینجا دلش برا امریکا نسوخته عده ای اومدند و مساله فرود بر ماه رو دروغ دونستند انوقت اینجا جواب ان افراد داده شده شما نمی توانی از علم لذت ببری برا درک علم نیازی نیست که یک نفر امریکایی یا ایرانی باشه
    • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      25 10
      اقا فرهاد همین خبرانلاین یک خبر گذاشته از هافتینگتون پست که 78 درصد مردم امریکا پوتین رو فردی قویتری نسبت به اوباما میدونند پس امریکاییها هم روس پرس هستند عزیز من اینجا فقط یک خبر علمی هست ربطی به مسایل ناسیونالیستی نداره
    • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      22 6
      بهتر نیست بجای مسخره کردن پیشرفت دیگر کشورها خودمان بدنبال پیشرفت باشیم
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    39 63
    چيزي كه خيلي از مردم نمي دانند اين است كه جعلي بودن فرود بر روي كره ي ماه، در همان زمان، هم در روزنامه هاي روسيه و هم در روزنامه هاي سراسر جهان مورد بحث و تأييد قرار گرفته بود اما آن داستان ها از طرف رسانه هاي غربي بايكوت شده بود.روسيه مي توانست براي جهان فاش كند كه اين ماجرا، جعلي بوده است و احتمالاً اين كار را مي كرد اگر خورشچف همچنان بر سر قدرت بود اما كشورهاي غربي به آساني اين كار را دليلي بر حسادت روسيه بر پيروزي آمريكا بر روسيه در اين رقابت مي خواندند. اما روسها برنامه ي بهتري در سر داشتند، راه حل آنها براي اين كار ناسا اين بود كه عقب بنشينند و حرفي نزنند و در امن و امان تصور كنند كه در آينده اي نه چندان دور تمدن غرب از خواب بيدار خواهد شد و خواهد فهميد كه دولت آمريكا به آنها دروغ گفته
  • بابک IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    98 40
    در واقع کسی که به تئوری توطئه باور پیدا میکنه دیگه هرگز با هیچ دلیل و مدرکی قانع نمیشه. در مثال اپولو حتی اگر فرد رو سوار سفینه ای کنیم و به ماه ببریم و اثار باقی مونده از 6 مه نشین رو نشونش بدیم ممکنه باز بگه اینها الان و چند ساعت قبل اینجا گذاشته شدن و نه ده ها سال قبل.
    • من RS ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      51 54
      آخی.خیلی دوس داری که به خودت بقوبولونی که بچه ها رفتند ماه و بعد به شکوه علمی انسان افتخار کنی . بنده ی خدا از خودت نپرسیدی تو اون موقع با اون دستگاه های ضایع توستن با این سرعت برن بعد تا سال2014 با تکنولوزی لیزر و با قدرت موتورهای هسته ای و پردازنده های بسیار قوی و دستگاه های ساخت سه بعدی تراش بادقت تراش بسیار با لا و فناوری های فوق پییشرفته امروزی که دیگه هردانشگای هوایی میتونه یه پرنده بسازه نمی تونن یه بار دیگه آبروشونو بخرن و به ماه برن.یه کم فکر کن....
    • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      25 22
      شما که خودت حرف خودت رو نقض کردی اول میگی اونها تونایی علمی سفر به ماه رو نداشتند ولی الان از این همه پیشرفت علمی اونا حرف می زنی عجب !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • من A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      22 13
      آخه برادر یا خواهر من .اینی که میگم حالا پیشرفته اند درسته ولی اگه خوب به پستی که گذاشتم دقت میکردی گفتم با این همه پیشرفت باز هم نمشه به ماه رفت . خیال کردین الکیه رفتن به ماه.سوار یه قارقارک بشینن پا رو بزار رو پدال گاز و مسافت 200 هزار مایلو تو 55 ساعت برن! .نویسنده این سایت منظورش از این که( به آسمان نگاه کنید تا شکوهش بر ما مستولی بشه) دقیقا اینه که اگه دلیل علمی واست آوردن که کم آوردی ،مثل دیونه ها به آسمون نگاه کن و خودتو بزن به نفهمی . دقیقا بهترین برداشتی که میشود بکنی . خوب دروغ در باره مسایل علمی دیگه شاهد نمیخواد. یه دانش آموز دبیرستانی هم با اطلاعات فیزیک خودش مثل آب خوردن میتونه ثابت کنه این فیلمه ناسا مزحکه .نیازی هم به قسم و اینا نداره.
    • من A1 ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
      10 5
      با عرض پوزش جمله آخر رو اصلاح می کنم که اشتباه سهوی چاپ داشت ( مضحکه ) . که فردا حرف در نیارن
    • خطاب به آقای من IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
      11 6
      شما فکر میکنی علمی حرف میزنی؟ باید از کسی ترسید که توهم عالم بودن داره..فکر کردی سفربه ماه مثل سفرهای زمینیه که میگی سوار سفینه بشه گازشو بگیره بره؟ دوست عزیز بعد از جدا شدن از جو زمین سفینه میره در مدار ماه قرار میگیره و بعد با کمک جاذبه ماه فرود میاد..اصلا مقالات و توضیحات علمیشو نخوندی،گرچه فکر کنم بخونی هم سر در نمیاری.یه خورده به خودت زحمت بده تنها چیزی که تو فکر شماست مخالفته اصلا حرف طرف رو نمیشنوی و قبل از خوندن مطالب علمی نتیجت رو گرفتی
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    13 4
    در گزارش مه 2013 منتشر شد، دانشمندان فرانسوی در رصدخانه "د آذور" از ساحل به رهبری ژان ماری تره گزارش تکرار 2010 لیزری گرفته تا آزمایش های دانشمندان آمریکایی پس از تحقیق با استفاده از تصاویر از مدارگرد اکتشافی ناسا قمری. در هر دو مورد، پالس لیزر از انعکاس دنده لوناکود بازگردانده شدند. ویکی پدیا- لوناکود
    • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      5 5
      منظورت چیه
    • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
      1 0
      منظورس اینه که روی ماه یک دستگاه"بازتاب دهنده" گذاشتند موقع فرود به روی ماه، و الان با تابش لیزری تلسکوپ لیزری، به اون دستگاه رسیده، و دستگاه روی ماه اون تابش رو بازتاب داده برگشته به زمین..
  • بابک IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    54 23
    چرا روس ها با وجود موفق بودن پروژه لونا و لوناخود ها در ماه از سال 72 میلادی دیگه این پروژه ها رو تکرار نکردن ؟ چرا سازمان ناسایی که مجهز به ساتل فضایی بود الان قادر نیست انسانی رو به مدار زمین ببره و باید دست به دامن سایوز روس ها باشه ؟ چرا روس ها پروژه زهره نشین ونرا رو متوقف کردن . بعد از این همه سال همون چند عکس معدود از سطح زهره تنها تصاویر ماست از نزدیک ترین سیاره به زمین ؟ چرا سازمان های فضایی مشابه مریخ نورد های که روی سطح سیاره سرخ فرود اوردن زهره نورد زوی سطح مریخ نفرستادن ؟ پطور روسیه ای که دهه 80 میلادی ادعا میکرد ایستگاهی رو به نام میر در فضای اطراف زمین قرار داده الان و بعد از این همه سال ناتوانه از تکرار اون حماسه و قرار دادن یک ایستگاه در مدار زمین ؟ جواب اینه بودجه.
    • محمد A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      15 10
      سلام آقا بابک،ای کاش میشد یک دهم این استدلالات شما رو به بعضی از این نیروهای خود جوش فهماند...
  • میلاد A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    43 15
    با تشکر از جناب ناظمی که سعی کردند با مباحث علمی و حوصله به این شبهات پاسخ مستدل بدهند. با مقایسه با کشورهای توسعه یافته که سعی میکنند از دستاوردها و مدیریت چنین پروژه نهایت استفاده را ببرند و پیشرفت کنند و دیگر کسانی که فقط به توطیه اعتقاد دارند در می یابیم که توسعه یافتگان به سمت مریخ و دیگر سیارات میروند و با حمایت و پشتوانه مردمی بودجه های کلان دارند و تحقیقات گسترده ای انجام میدهند و متوهمان توطیه فقط مینگرند و به جای کمک به تولید علم واستفاده از دستاوردها ی فضاییی با وقت تلف کردن خواهند دید که همیشه محتاج این کشورهای توسعه یافته و پیشرفته علمی خواهند بود. یک متخصص و یا پژوهشگر آگاه به مسایل با نگاهی به نظرات و موافق و مخالف ها میتواند میزان رخنه علم و توسعه را در یک جامعه تشخیص بدهد.
  • رضا A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    37 29
    لابد دیده شدن بطری کو کا کو لا در فیلم مستقیم از ماه هم توهم بودهو این همه شاهد تلوزیونی دروغ گفتن ؟
    • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      27 9
      این دیگه آخرش بود . از کجا آوردیش؟
    • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      26 6
      ای وای جیمی دستمونو خوندن!
  • میلاد A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    72 13
    البته بنده از نزدیک شاهد بودم در دانشگاه ها و مراکز علمی دیگر کشورها چگونه درس های آپولو را مرور میکنند و با تحقیق و پژوهش بر روی فناوری های نو ظهور برای سفرهای فضایی آینده برنامه ریزی میکنند. امیدوارم این عده از مردم عزیز ایران هم به جای توطیه نگری به امورات دنیا ، وقت و انرژی خود را در راه استیلای علمی کشور عزیزمان بگذارند. و بدانند هیچ سیاستمدار ، هیچ دانشمند فضایی و هیچ دانشگاه و مرکز علمی و هیچ سازمان فضایی مخالف یا موافق امریکا در دنیا هیچ وقت سفر انسان به ماه را رد نکردند و به جای آن با همکاری با مراکز بین المللی بر توان فضایی خود افزوده اند.با تحقیق خواهید دانست مراکز علمی نظامی و غیر نظامی کشورمان هم با نگاه به دستاوردهای این سفر پژوهشهای مرتبط با طرح خود را برنامه ریزی مینمایند.
  • سخن آخر با شما! IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    37 28
    خیلی عالی بود و از شما متشکرم.فقط سوالی که می ماند نه راجع به سفر به ماه بلکه راجع به برخورد با منتقدین است که طرفداران فرضیه توطئه نامیده می شوند.چطور است که جناب دکتر این سفر را با همه پیچیدگیهایش و سوالاتی که مطرح است می پذیرند وان را نتیجه مدیرت و توانایی کسانی می دانند که نمی توانند حتی یک موشک را از دید مردم پنهان کنند.در قضاوت نباید معیارهای دوگانه داشت و فقط در جستجوی نشانه های اثبات فرضیه بود.من به عنوان یک فرد که در باره این سفر مطمئن نیستم،فقط آنچه در اثبات سفر به ماه در اختیار م قرار گرفته را کافی نمی بینم و این اصلا ربطی به اینکه آمریکا خوب است ،یا بد است ندارد!
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    18 7
    خوب حرف شما منطقی، مطرح شدن نظر مخالف چه ضرری داره؟
  • مسعود IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    برو داداش، آخرش هم نظرت خود رو تحمیل کردی. این سفر یک دروغ بزرگ بود و بس..دروغه دروغه دروغه. و همچنان تکرار میکنم چرا بعد از گذشت چندین سال دیگر هیچکس به ماه سفر نکرد با اینکه در عرصه فضایی پیشرفت های چند برابر داشته ایم...
  • احسان A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    15 22
    پاراگراف آخر عالی بود
  • ناشناس IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    35 31
    شکوه ماه و فضا شما رو در بر بگیره اونوقت دروغ تبدیل به حقیقت میشه؟
    • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      30 21
      واقعا مقابله با جهل دشواره. از طرفی ناراحتم که این مطالب علمی زیبا و مستدل تموم شدن و از طرفی خوشحالم که هرروز به خاطر وجود عقب مونده ها و نادان ها در مملکتم غصه نمیخورم
  • هاشم A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    18 25
    در پایان فاتحه ای بخونیم برای آرمسترانگ بزرگ.
  • حامد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    18 7
    واقعا چه قدر بیکاریم ما! آقا ما نه رفتیم ماه، نه میتونیم بریم ماه، نه میخوایم بریم ماه، نه کسی گفته که ما رفتیم، نه کسی گفته که ما نرفتیم، نه ما روسیه ایم که به آمریکا بگیم تو نرفتی، نه ما آمریکاییم که به روسیه بگیم تو نمیتونی بری و ... . هر وقت ما هم مدعی ماه رفتن شدیم، بیایم از این بحثا کنیم که فلانه یا نیست. هیچ ربطی هم به اینکه «بشر» به ماه رفته یا نه نداره. بلکه دقیقا بحث اینجاست که فلان کشور رفته یا نه.
  • احمد بیطرف A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    18 3
    خب خدا رو شکر میکنیم که این همه دانشمند وارساه و بی ادعا در کشور داریم که دارن ناسا و سازمان فضایی روسیه رو به صلابه میکشن. واقعا دمتون گرم!خبرآنلاینم خوب کاسبی راه انداخته، هر دو سه روز یه خبر در مورد سفر به ماه و افرادی مثل من که ازش بازدید میکنن، آخرشم قضیه رومبهم میذاره تا سالای بعدم بتونه کاسبی کنه! ای ول! اگه نظرت پذیرفته بشه، چی میشه؟!
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    37 20
    اینکه هرچیزی رو که بهمون میگن فوری باور نکنیم و ساده لوح نباشیم بده؟ اینکه هروقت به چیزی شک کردیم بابتش سوال بپرسیم و در صورتی که قانع نشدیم مساله رو قبول نکنیم مشکل داره؟ اینکه یه سری چیزا رو (مثل قدرت آمریکا) مقدس کنیم و به خودمون هیچ گونه اجازه ی سوال پرسیدن در موردشون ندیم شایستست؟ من که اینطور فکر نمیکنم!!!
  • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    58 46
    یارو همچین اومده تیتر زده سخن آخر با مدعیان! انگار خودش پسرخاله آرمسترانگه اومده دعوا! برو بابا دیوانه ...
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    17 15
    خوبه دیگه...امار بازدید وسایتتو.کلیکتو بالا بردی حال کردی دیگه. باشه همه دروغ میگن شما راست میگی.
  • هموطن IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    48 28
    منکه تا خودم نرم ماه، نمیتونم چیزیو تایید کنم. باید از نزدیک تمام شواهدو! ببینم...!!! کندی قبل مردنش، اونم تو اوضاع قاراشمیش جنگ سرد، جوگیر شد یه حرفی بلغور کرد که: "ما قبل از پایان این دهه به ماه آدم میفرستیم". بعد که مرحوم کندی شادروان شد، دست اندرکاران هالیوود و سیاست دست یه دست هم دادن تا حرف کندی رو هوا نمونه. فقط کشته اینم که کندی 1963 مرد، و اوسط سال 1969 مثلا بالاخره رفتن ماه! فقط میتونم بگم: "عجب حساب کتابشون دقیق و کارشون درسته خداییش...!!!" شاید اگه خبرآنلاین یه ستون هم به امثال ماها میداد میشد یه دستی به سرو صورت افکار عمومی کشید. ولی وقتی آقای ناظمی پاهاشو کرده تو یه کفش که الا و باا... همه "مدعیان" نفهم تشریف دارن و هیچی حالیشون نیس، وقعا آدم از این "توهین ها" ناراحت میشه.
  • بی نام US ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    24 40
    اونهایی که سفر به ماه رو انکار میکنن یا کم سواد هستن یا هدفشون فقط اینه که دانش و تکنولوژی آمریکا رو با دروغ زیر سئوال ببرن. البته یک عده هم ممکنه دلایل دیگه ای باشه مثل شوخی و ...
  • امیر IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    15 13
    این داستانش چیه من متوجه نشدم؟ یعنی عده ای عقیده دارند که انسان به ماه سفر نکرده؟؟
  • آرمان A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    3 7
    تازه اینو فهمیدین یا قبلن هم میدانساینو رو نمیکردین، خوش به حال این همه توهم و الکی خوش بودن شما
  • حافظ IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    18 20
    هر کاری میکنید بکنید اصلا باشه امریکا رفته به ماه من همینجا میگم عین احمقها اشتباه میکردم اره امریکا رفته فقط یه سوالی اینجا پیش میاد انقدر که اینجا میگید : روح ارمسترانگ شاد باد !!! فک کردید ارمسترانگ و امریکا برای رضای خدا رفته ماه ؟؟؟ اون فقط برای منافع ملت خودش بوده امریکا برای رضای خدا به ما اینترنت میده که بقول شما بیایم اینجا چرت بگیم ؟؟ ما در مقابل هر چیزی که از امریکا میگیریم ده برابر باج میدیم و هزینه میکنیم ما به هیچ کشوری مدیون نیستیم اگرم امریکا الان بقول شما اینترنت میده کامپیوتر و اینارو میده همه در ازای خون اون همه شهیدی هست که رفتن و شیمیایی شدن امریکا خیلی چیزا میده اره ولی خیلی زندگیهارو هم میگیره
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    11 25
    اقا امریکایی ها اصلا به ماه نرفته اند اما الان دارند ادم میفرستند مریخ الان باز چی میگید اینم دروغه؟بقیه اختراعات و اکتشافات و..اینها هم دروغه دست بردارید دنیا به ما میخنده بروید یه ارزشی ایجاد کنید به جای این حرفهایی که ذره المثقالی نمی ارزند.
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    16 4
    هر چه هست زیر سر وبلاگ "سفر به ماه دروغ یا واقعیت" است!
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    15 24
    نزنید این حرفهای خنده دار رو یه نگاهی به اطرافتون بندازین از همین لپ تاپ تا قرص استامینوفن از امریکا اومده دست بردارید از این کارهای عبث الان داره انسان میفرسته مریخ داره داوطلب جمع میکنه برای سفر بی بازگشت به مریخ میدونی سفر بی بازگشت یعنی چه؟بعید میدونم اینم بدونی سفر بی بازگشت یعنی وقتی رفتی دیگه همونجا میمونی دیگه ب نمیگردی اما خوراک خوبی برای شما فراهم می کنه که هی بگید اینها رفتن یه جایی اینها رو قایم کردن اینها اصللا مریخ نرفتن و... اطرافت رو نگاه کن اختراعات و اکتشافات امریکا رو بشمر فقط بیان اسم دانشمندانشون خودش کتاب میشه تو چی داری؟چیکار کردی؟ برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    18 1
    سفر یکطرفه به مریخ (مارس وان) رو هم تا جایی که یادمه خود آقای ناظمی گفته بودن عملی نیست. این سری از مطالب و تکرار مکررات این بار از یک خبرگذاری، منو بیشتر به یاد این قسمت از "ترجمه مقاله بزرگ ترین دروغ قرن بیستم" انداخت!: فاش سازي هاي اخير در باره ي طبيعت كلاهبردار ناسا و برنامه ي فضايي آپولو كه توسط اداره اطلاعات وديگران صورت گرفت موجب سيل تبليغات و برنامه تلويزيونی شد تا مردم گول خورده در خواب عميق جهالت باقي بمانند ... فقط چیزی که نمی فهمم اینه که اونها یه چیزی از 30میلیارد دلار گیرشون اومده، شما چرا جلز و ولز می کنید؟! قبول کنین که دلیل نرفتن به یک کره دیگه بعد از 50 سال از کمبود بودجه نیست، از ناتوانی است.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      10 12
      اقای ناظمی فرمودند سفر یکطرفه عملی نیست ؟! عزیز من روسیه هم در پروژه مارس هست تو فکر نمی کنی که کل دنیا از جمله امریکا چین ژاپن اتحادیه اروپا دست به دست هم دادند تا به شما دروغ بگن ؟! عزیز من اینترنتی که شما داری ازش استفاده می کنی کشورهای پیشرفته پر سرعت ترین ان را در اختیار دارند
  • رضا A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    11 8
    ممنون از نظرات دوستان، من فکر می کنم کلا دو عقیده درباره رفتن به ماه وجود داره که تبدیل به عقده شده. یا رفتن که خوب دمشون گرم. یا نرفتن که خاک بر سرشون. ولی مسئله اینه که بعضیا حلاک امریکان و بعضیا باهاش پدر کشتگی دارن. رفتن به ماه یک گذاره قابل تحقیق هست که نیازی به اعتقاد داشتن (مثل بقیه مباحث غیر علمی) نداره. میشه به روش مستقیم و یا غیر مستقیم بررسی کرد. مثلل دوستانی که مخالف هستن که امریکا قبلا به ماه رفته باید زحمت بکشن تشریف ببرن ماه ببینن که این کثافتای امریکایی قبلا انجا راه رفتن یا نه. (شوخی کردم ناراحت نشین) در ضمن خیلی از دستاورد های علمی بشر (منظورم کفار و دشمنان هستش) خیلی بزرگتر از رفتن به ماهی هستش که بعضیی از ما جای قاب عکس ازش استفاده کردیم. در کل مرگ بر امریکا.
    • بی نام IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
      2 3
      لپ مطلب رو گفتی
  • دکتر A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    4 7
    یه روزیم میرسه ایران به اوج فرهنگی برگرده خیلی بی فرهنگ شدیم ولی دور نیست اون روزی که همه چی خوب شه کسی نباید شک کنه آمریکا بده. شاید طرف آمریکا باشه ولی اینجا جای بحث علمیه مکردم عقبن ما یه واحدیم خیلی امیدوارم ایران تو عرصه علم تکون خورده من نظری در باب رفتن به ماه ندارم اما یخورده محاله اون موقع تکنولوزی نبود کمک کنید واسه پیشرفت علمی و اقتصادی ایرانیان مسلمان و دانشمند و آرمان دار باید بر دنیا غالب شن
  • گمنام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    30 2
    اوج پبشرفت هاب علمی جهان را در جریان گم شدن هواپیمای بوئینگ777 دیدیم . اینها که 50 سال پیش تونسته اند آپولو هوا کنند !!! الان نباید حداقل بتونند رد هواپیمایی که خودشون ساخته را بگیرند... انشالله که گم شدن هواپیمای بوئینگ777 ساخت آمریکا را ساخته و پرداخته نظریه توهم توطئه نمی دانید؟! جالب تر اینکه شبکه فاکس ، فیلم مستند دروغ بودن سفر به ماه را منتشر کرده . خنده دارترین بخش ماجرا هم ، خبر به سرقت رفتن اسناد و فیلم های آپولو هوا کردنشان از ناساشون بود که فکر کنم در سال 2006 منتشر کردند !!! جالبه که برخی استنادات مقاله به فیلم های سرگرم کننده شبه مستند «افسانه زدایان» است!
  • حسین زنجانی اصل US ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    22 2
    سلام. دعوا نکنید. یه پیشنهاد توپ دارم: یکی تو ایران میشناسم تو یه حسابش 95 میلیارد داره. حاضره هزینه سفر مجدد آمریکا به ماه را تامین کنه. اگر آمریکاییان بلوف نمیزنند دوباره با دوربینهای دیجتال قرن 21 امتحان کنند و حرفشان را ثابت کنند. درست حسابی هم فیلم بگیرند. مشکل پول که چیزی نیست. ده بیست میلیارد دلار و از این حرفا پیش این یارو اصلا مبلغی نیست.
  • گالیله ی ایران A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    6 4
    درود بر روح بزرگ تمام انسانهایی که از آغاز پیدایش انسان بر روی کره خاکی به جامعه بشریت خدمت نیکو کرده اند فارغ از هر رنگ و زبان و نژاد. من هم تصمیم دارم از ذهنم برای خدمت به علم استفاده کنم. "بزرگترین انتقام ساختن خویش است،نه سوختن حریف..."
  • دکتر IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    19 3
    خبرآنلاین روابط عمومی ناسا. شده....برادر من شما پولی هم برای این همه خدمت می گیری یا نه؟
  • نصیر IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    7 8
    چین و هند هم بعد از روسیه و امریکا مریخ گرد و ماه نورد فرستادن فضا .....انحضار فضا توسط امریکا مدتهاست توسط خیلی ها شکسته شده حتی ژاپن و کره جنوبی هم برنامه های بلند پروازانه فضایی دارن همین چین قراره به ماه انسان هم تا 8 سال دیگه ارسال کنه واقعا عجیبه اکثر کاربران خبرآنلان فکر می کنن فقط امریکایها به مریخ رفتن.......
  • بی نام A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    16 10
    امريكا بره غاز بچرونه وقتي ده سال طول كسيد تا قلمي بسازن كه بشه تو فضا نوشت اون وقت روسها ده سال قبل از امريكا با مداد تو فض مطالبشونو مينوشتن
    • عطا A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
      10 7
      این که فکر کنیم آمریکا به فکرش نرسیده بود از مداد استفاده کنه بسیار ساده لوحانه است. آمریکا هم قبل از ساخت خودکاری که بتونه تو فضا بنویسه از مداد استفاده میکرد. استفاده از مداد مشکلاتی مثل افزایش احتمال آتش سوزی یا معلق شدن نوک آن در صورت شکستن و... داشت که آمریکا به فکر ساخت خودکار افتاد. شوروی هم در سال 1969 صد خودکار و هزار عدد کارتریج از شرکت "فیشر پن" خریداری کرد. کامنت گذاشتن در دنیای مجازی مثل حرف زدن تو زندگی روزمره می مونه. بهتره قبل از حرف زدن یا کامنت گذاشتن کمی فکر کنیم.
  • ufo A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    19 14
    دوستان مدارک معتبری زیادی هم برای رد سفر به ماه وجود داره لطفا ائن ها رو هم مطالعه کنید و بعد حکم صادر کنید
  • مجتبی A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    9 1
    لطفا به این تناقض پاسخ دهید: گفته میشه پرچم برای این تکون میخورده که اولا میله ای افقی اون رو نگه داشته و در ثانی خود اون میله ازش جریان هوایی برای به اهتزاز در آوردن پرچم خارج میشده یه جای دیگه هم میگن وقتی سفینه میخواسته از روی ماه بلند بشه به این علت غبار یا خاک سطح ماه توسط گاز خروجی سفینه پراکنده نمیشه چون ماه جو نداره گازخروجی اثری نمیتونه روی خاک داشته باشه چون بعد از خروج چون فشار بسیار کم هستدر حد خلا بلا فاصله خود گاز پراکنده میشه و خاک سطح ماه زیر سفینه بلند نمیشه حالا این دو رو باهم مقایسه کنین چه طور جریان هوای خروجی میله پرچم رو به اهتزاز در میاره ولی خروج گاز با اون سرعت از انتهای سفینه خاک رو نمیتونه از سطح ماه بلند وپراکنده کنه؟
  • امیرسجاد A1 ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    12 3
    اون جمله آخر که هیچگاه وقت نزارین خودش نشان دهنده باطل بودن ادعای ناسا هستش کسی که قدرت آپولو هوا کردن رو بقول شما داشته باشه براحتی قدرت اثبات وجودش رو هم داره
  • ترنم IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    6 10
    یه سوال دارم از اونایی که میگن دروغه اگه این تصاویر کار هالیوود بود به نظررتون با اون همه امکانات این قدر که شما میگین اشتباه عمل کرده وسوتی میدادن که امثال شما بتونین ایراد بگیرین؟ در مورد سایه ها هم به دوستمون عرض میکنم که منبع نور فقط خورشید نیست نور افکنهای سفینه هم هستن. بعدشم آخه چرا دوباره ناسا باید به فکر رفتن به ماه باشه میشه دلیلشو بگین؟ برنامه ریزی برای این جور سفرها مثل رفتن از تهران به کرج نیست که … اگه دقت کرده باشین برنامه میریزن برای سال ۲۰۵۰ اونوقت میگین چرا زود زود نمیرن به ماه سر بزنن من نمیگم راست بوده ولی در مورد دروغ بودنشم نمیتونم نظر بدم دلایل نقض مخالفین به نظرم خیلی پیش پا افتاده هست.در مورد سایه باد نور و…….
  • بنده خدا A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    15 9
    براي امريكا درست كردن داعش وحمايت از اسراييل وساختن وىروسهاي خطرناك مثل ابولا و حمله به هر نقطه از جهان براي فضولي و غيره واجبتر از فرستادن انسان به كره ماه هست بهتره بگيم سرمارو با جنگ و غيره گرم ميكنه تا هر غلطي كه ميخواد بكنه ماه رفتنشون مثل خيلي از دروغهاي ديگشونه
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    4 7
    دوست محترم اگه در زمان جنگ سرد امریکاییها این دروغ بزرگ میگفتند سازمان جاسوسی شوروی دست روی دست میگذاشت یه خورده فکر کنید بحث علمی رو بیخودی سیاسی میکنید در تجزیه و تحلیل مسائل سطحی نگاه نکنید.
  • بی نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    18 4
    یه عده همچین مبهوت فناوری شدن که هرچی مخالف باشه باور نمیکنن. کم مونده در مقابل آمریکا سجده کنن.
  • مهدی IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    18 3
    بعضی ها انقدر آمریکا رو گنده میبینن که هر کی مخالف باشه محکومش میکنن. عزیز من این بحث دروغ بودن ادعای رفتن به کره ماه رو ما نگفتیم. خود آمریکایی ها گفتن. همه اون سوال ها رو خود آمریکایی ها کردن. برو یکم مطالعه کن سینه چاک آمریکایی ها نشو. منبع ویکی پدیا : ین تئوری از تردیدها، رصدها و فرضیه‌هایی نشات گرفته است که در طول ماموریتهای آپولو ارائه شده بودند. منشاء نظریه جعلی بودن فرود بر خاک ماه در کتاب ویلیام چارلز کایسینگ نویسنده آمریکایی مطرح شده‌است. این نویسنده در کتاب خود با عنوان ما هرگز به ماه نرفتیم که در سال ۱۹۷۶ منتشر کرد این تئوری را ارائه کرد. همچنین اندرو چاکین در کتابی با عنوان یک بشر روی ماه که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد بر این باور است که در زمان ماموریت آپولو ۸ در دسامبر ۱۹۶۸....
  • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    6 2
    من هر چی دقت کردم یک ستاره هم نتونستم تو این تصاویر ببینم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
    • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
      1 1
      شما با دوربین خودت از آسمون عکس بگیر ببین ستاره میبینی آیا؟
  • علی A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    20 8
    واقعا متاسفم برای کسایی که از آمریکا و دروغ هاش حمایت میکنن من که برام واضحه که سفر به ماه دروغ بوده و اون هایی که نمیپذیرن واسه اینه که غرب زده هستند.
  • پویا IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    22 1
    در مورد این قضیه باید گفت که حتی اسم تءوری توطءه هم یک توطءه است . چطور میشه این همه فکت که غالبا با سوالات علمی همراهه رو تءوری یا به قول معروف توهم توطءه دونست . دوستانی که دم از علم میزنن باید پاسخ بدن چطور میشه از کمربند ون الن به راحتی گذشت ؟ چطور میشه در حین پرواز آپولو شونزده یک طوفان خورشیدی مرگبار رخ میده و فصانوردا سالم برمیگردن . چطور میشه در حین فرود انسان برماه بزرگترین و با کیفیت ترین رصدخانه استرالیا مجبور میشه دستگاههای خودش رو خاموش کنه و از ارسال تصویر خودداری کنه ؟ و کلی سوال دیگه . گم شدن فیلمهای سفر توسط ناسا . یعنی شما باور مقکنی فیلمهایی با این اهمیت گم بشن ؟؟؟ نه دوست عزیز شما اهل علم نیستی . فقط باهاش عکس یادگاری میگیری
  • فرامرز IN ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    6 2
    علاقمندان می توانند به سایت ذیل مراجعه کنند تا بطور کاملا علمی محال بودن نه تنها سفر به ماه بلکه کلا سفر به فضا و بازگشت سالم به زمین را ملاحظه نمایند . محقق سوئدی این تحقیقات علمی یک میلیون یورو جایزه گذاشته برای کسی که آن را با دلائل علمی رد نماید : http://heiwaco.tripod.com/moontravel.htm
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    13 0
    نظر من شبیه همینه منتها من میگم با کسانی که هنوز در قرن 21 فکر میکنن سفر به ماه واقعی بوده و یک فیلم تخیلی نبوده بحث نکنید
  • مجید IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    11 1
    به کدام دلیلی حرکات ماه نوردان، اسلوموشن است؟ مگر کم شدن وزن باعث اسلوموشن شدن حرکات تمام اعضا می شود؟ اگر جواب مثبت است پس چرا حرف زدنشان اسلوموشن نیست؟ مثلا آیا اینهایی که از آسمان زمین، سقوط آزاد نمایشی اجرا می کنند یا در حالت بی وزنی در داخل فضا پیما یا هواپیمای ویژه سقوط آزاد، حرکت می کنند آیا حرکاتشان اسلوموشن است؟ یا اگر اینها به جای ماه، به کره ای می رفتند که شتاب جاذبه بیشتری نسبت به زمین می داشت و وزن شان بیشتر می شد آیا حرکات بدن شان تندتر می شد؟
  • سیلوانا IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    21 0
    بنظر من هر چه که به ماه فرستاده شده بدون سرنشین بوده و تصاویر سرنشینها یک دروغ و در استودیو ضبط شده.اگر چیزی روی ماه هست توسط بی سرنشین ها قرار داده شد
  • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    2 13
    این کامنتها رو که ادم میخونه متوجه دلایل عدم پیشرفت ما ایرانی ها میشه و کلا از اینده هم ناامید میشه طرف اطرافش پر از اختراعات امریکا است رفته گیر داده که امریکا نرفته ماهچندین هزار نفر روی این پروژه کار میکردن دوستان فکر میکنن این ماه رفتن کار عمه سکینه و خاله طوبی بوده که نشستن برنامه ریزی کردن و...یه کم به اطرافت نگاه کن ببین چی میبینی؟ اختراعی از روسها اطرافت هست؟ به بازوت نگاه کن جای واکسن کزازه ساخت کجا است؟ دندونت رو چطور پر کردی؟ عینکت و فناوریش از کجا است؟ لباسهایی که تنته طرحش مال کجا است؟ موبایلت؟ لپ تاپت؟ لامپ چراغ مطالعه؟ کولر یخچال؟ قرص های توی یخچال؟ اتومبیل؟ اگر این ابدعات امریکا نبود به نظرت روزانه چند هزار نفر از بیماری میمردن؟ 100 هزار تا؟ یک میلیون؟امبولانس نبود..
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    1 11
    اینکه اینا به ماه رفتن یا نرفتن چه مشکلی از تو حل میکنه هموطن عزیز؟ چرا دنبال چیزی هستی که مشکلی از مشکلاتت رو حل نمیکنه؟ من بخدا دلم براتون میسوزه این کامنت رو میذارم یه لحظه دست از کامنت گذاری بردار فکر کن با خودت ببین کجای دنیا هستی؟ چی داری بگی؟ اگه رفتی ترکیه یه المانی رو دیدی افتخاراتت چیه؟ 1000 سال پیش تموم شد رفت الان چی داری؟ اسامی دانشمندان و قلاسفه المانی رو یکبار محض رضای خدا شرچ کن ببین اصلا میتونی اینها رو در یک کتاب جا بدی؟ چرا اینطوری با خودتون لج می کنید؟ امریکا خودش رو با این همه ابداع اثبات کرده ما چی داریم؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    4 2
    مشکلی حل میکنه اینه که دیگه اینقدر امریکا رو تو فکرت دست نیافتنی نمی بینی. نمیخوام یر حرف رو باز کنم ولی شما رو دعوت میکنم به این که بری ببینی زیر مجسمه ی به اصطلاح "آزادی" چی نوشته. همین سر نخ رو بگیر. این مقاله مثلا علمی خیلی یک طرفست. فکت علمی نداره. به زودی با فکت و رفرنس مفصل رد میشه تو یه سایت با همین نام
  • erfan IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
    22 0
    میگم مگه جنس پرچم آمریکا از پارچه نیست خب پس چرا تو این دمای زیاد آتش نگرفته
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
    6 1
    اگر اون موقع تونستند بورند کره ماه الان با چند هزار برابر رشد علمی و تکنولوژی باید به کهکشانهای دیگه روند در حالیکه هنوز به ماه هم نرفته اند.
  • اقبال A1 ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    23 2
    من به عنوان یه مدعی که هیچ تنفری هم از امریکا نداره . نظرمو میگم . اقا سفر به ماه و بازگشت از اون توی 40 سال پیش هیچ جوری با منطق بشریت نمی خونه و ناسا به کمک هالیوود که به درجه عظمای خدایی رسیده تو سینما کاری کردن ذهن منو تو گول بخوره . وقتی الان یه مریخ نورد میسازن به شکوه و عظمت خودشون افتخار میکنن چطور چهل سال پیش قدم زدن رو ماه .؟ ینی علم ناسا به جای پیشرفت رو به زوال حرکت میکنه؟ ینی تنها دلیل ادامه ندادن به سفر به ماه بودجه است ؟؟ مسخره به نظر نمیاد امریکایی که برا دونه دونه تروریستای یمن و سوریه بودجه داره اونوقوت برای این پیشرفتی که انحصارا در اختیار خودشه بودجه نداره ؟ بابا چرا خودتونو زدید به خواب ؟ تا کی گول بخورید
  • مرگ بر منافق داخلی A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    7 1
    آمریکا از خودش اینقدر دفاع نکردهبود که شما دارید دفاع میکنید اگه راسته که دروغه چرا بعد این همه سال نرفته دوباره آمریکا که الان داره پول چاپ میکنه چجوری نمیتونه بره ماه ائنا حتی از مدار زمین اونور تر نرفتن اگه برن جزقاله میشن به خاطر توفان جریان تابش خورشید
  • ا A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    3 8
    سفر به ماه دروغه
  • حسین A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    4 1
    نکته ای که ندیدم کسی بهش توجه کنه اینه که آیا فضانوردایی که میدونن احتمال موفقیت در برگشت زنده و سالم از ماه خیلی خیلی کم هست، به این راحتی به کارشون میپردازن؟ هیچ نگرانی ای در صدا و حرکاتشون حس نمیشه
  • خداداد IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    0 0
    الان تو کره ماه مک دونالد هست؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    8 0
    داشامنم قبل شک داشتم ولی الان مطمعنم دروغه فیلمهای بسیاری دیدم .درکره ماه خلاهست هوایی وجودنداره تاصدایی شنیده بشه یاروباچکش میزنه میله صداش میاد.پرچم امریکا انگاربادداره میادتکون میخوره.وپشت صحنه موقعی که ارمسترانگ اولین بارروی ماه پامیزاره تمرینش بود..وخیلی چیزای دیگه.....دروغبزرگ قرن بیستم
  • ابراهیم A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    3 0
    یه عکس وجود که آرمسترانگ از آلدرین گرفته و خود ناسا سالها قبل منتشر کرده. روی شیشه ی کلاه آلدرین، تصویر آرمسترانگ هم هست که عکاس این عکس معرفی شده.ولی وقتی روی شیشه ی کلاه زوم کنید متوجه می شوید که عکاس آرمسترانگ نیست. سایه ی عکاس روی شیشه ی کلاه بازتاب شده. یه مرد خوشتیپ با شلواری با پاچه بیتلیه مد اون سالهای آمریکا . من آمریکا را خیلی دوست دارم.ولی ۵۰ سال قبل دنیا را گول زدند. همه را گول زدند.