ایراد بنی‎اسرائیلی طرفداران توطئه: چطور تصاویر ماموریت آپولو در 45 سال پیش این‌قدر باکیفیت است؟

یکی دیگر از استدلال‎هایی که طرفداران دروغ بودن سفر انسان به ماه مطرح می‌کنند، این است که چرا کیفیت تصاویر ارسالی فضانوردان بسیار خوب است و هیچ عکس بدی گرفته نشده است؟

برای مطالعه بخش‌های قبلی «شبهات آپولو» به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

بخش اول: آیا انسان واقعا به ماه سفر کرد؟
بخش دوم: دروغ 30,000,000,000 دلاری سفر به ماه از کجا شروع شد؟
بخش سوم: ماجرای پرچمی که خودجوش روی ماه تکان خورد!
بخش چهارم: فضانوردان آپولو چطور از کمربند وان‌آلن رد شدند و زنده ماندند؟
بخش پنجم: اگر سفر انسان به ماه واقعی است، چرا هیچ ستاره‌ای در آسمان ماه دیده نمی‌شود؟
 
بخش ششم: مگر می‌شود سفینه‌ای به بزرگی آپولو روی ماه فرود بیاید و گردوخاکی به پا نشود؟
بخش هفتم: بهترین استدلال طرفداران توهم توطئه: سایه اجسام روی ماه کاملا تاریک نیست، پس سفر به ماه دروغ است!
بخش هشتم: اگر سفر به ماه واقعی است، چرا تصاویر ارسال فضانوردان زمینه یکسان ولی جزئیات متفاوتی دارد؟
بخش نهم: اگر فیلم‌های فضانوردان آپولو را با دور تند ببینیم، دروغ بزرگ قرن آشکار می‌شود؟

پوریا ناظمی: یکی از ایرادهای بنی‌اسرائیلی که طرفداران دروغ بودن سفر انسان به ماه مطرح می‌کنند، این است که چرا همه تصاویر و فیلم‌هایی که از سفرهای فضایی به ماه می‌بینیم، این قدر با کیفیت و خوب است. اگر سفر واقعا اتفاق افتاده باشد، حتما عکس‌های اشتباه و بد هم وجود داشته است؟

جواب این سوال ساده است. همه عکس‌ها و تصاویری که در خلال ماموریت‌های آپولو تهیه شد خوب و عالی نبود. فقط آن بخش‌هایی به صورت عمومی منتشر شد که کیفیت خوبی داشتند. برای ناسا این عکس‌ها مهم‌ترین عکس‌هایی بودند که در طول تاریخ تهیه می‌شد. ابزارهایی که به ماه فرستاده شدند در اکثر موارد بر لبه فناوری زمان خود قرار داشتند و از بهترین‌های زمان خود بودند. از طرف دیگر فضانوردان ساعت‌ها و روزهای طولانی کاری را که باید در ماه انجام می‌دادند، تمرین کرده بودند. آن‌ها بهترین تمرین‌ها را برای استفاده از این ابزارها از پشت سر گذرانده بودند. بنابراین طبیعی است که مانند هر ماموریت فضایی و تخصصی دیگری این افراد عملکرد بهتری از افراد دیگر داشته باشند و تصاویری که تهیه کرده باشند بر اساس شرایط بهترین گزینه‌های ممکن باشد.

بخشی از تصاویر ناسا مربوط به ماموریت آپولو-11 را می‏‌توانید در اینجا ملاحظه کنید. برای مشاهده آرشیو کامل تصاویر ماموریت آپولو-11 نیز می‏‎توانید به اینجا مراجعه کنید. برای مشاهده آرشیو تصاویر ماموریت‎های آپولو 12 تا آپولو 17 نیز می‎توانید از سرویس جستجوی ناسا بهره ببرید.

اما با وجود تمرین‌های فراوان این افراد و فناوری پیشرفته و مناسبی که استفاده کردند باز هم همه عکس‌ها خوب از آب درنیامد. برخی از آن‌ها سال‌ها پس از ماموریت مورد پردازش دوباره قرار گرفت و منتشر شد. اکثر مردم این تصاویر را به واسطه رسانه‌ها دیده‌اند. ناسا بهترین تصویر خود را در اختیار رسانه‌ها گذاشته بود و رسانه‌ها نیز بر اساس معیارهای حرفه‌ای خود بهترین تصاویر را از بین آن مجموعه خوب گلچین کرده بودند و در نتیجه تمام تصاویری که ما می‌دیدیم، بهترین تصاویر ممکن بوده است.

درباره عکس‌های ماه نکته دیگری هم مطرح می‌شود که باید تذکر کوچکی درباره آن داد و آن داستان علامت‌های + روی عکس‌ها است. این نشانه‌های + که نقش مرجع را در دوربین‌ها ایفا می‌کرده‌اند از مدت‌ها قبل در برنامه‌های فضایی مورد استفاده بودند. برخی از مدعیان دروغ بودن این سفر معتقدند اینها بعدا به عکس‌ها اضافه شده و برای همین در برخی از عکس‌ها سفید و در برخی دیگر سیاه دیده می‌شوند و حتی در برخی از عکس‌ها گویی خط + با منظره قطع شده و مثل این است که منظره جلوتر از + قرار دارد.

شرح عکس: بخش صعودگر ماه‌نشین ایگل و سیاره زمین که بر فراز آن خودنمایی می‎کند- عکس از فضانوردان آپولو 11

واقعیت این است که تنها مساله‌ای که دراینجا نقش بازی کرده، تضاد نوری است. مدت زمان نوردهی با توجه به هدف تعیین می‌شود و بر این اساس اگر شما از هدف روشنی عکس بگیرید اینها به شکل سیاه در تصویر دیده می‌شوند. اگر از نمای تاریکی عکس بگیرید و نوردهی خود را افزایش دهید و دچار اووِراِکسپوز شوید، این + به شکل سفید دیده می‌شود. اگر از منطقه‌ای عکس بگیرید و نوردهی شما اندکی بیشتر از مقدار لازم باشد درخشش مناطق روشن روی خط‌های + را در تصویر نهایی می‌گیرد و در واقع هر کسی که اندکی با عکاسی آشنا باشد، با این موضوع به خوبی آشنا است.

اطلاعات بیشتری درباره مساله عکس‌های ماه را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

در بخش‌های بعدی «شبهات آپولو»، بررسی دلایل طرفداران دروغ بودن «سفر انسان به ماه» را ادامه خواهیم داد. بخش یازدهم «شبهات آپولو» را فردا در خبرآنلاین بخوانید.

5353

کد خبر 343618

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صابر محسنی نسب A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    آمریکای جنایتکار در این مورد هم صداقت ندارد و نمی شود به او اعتماد کرد
    • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      68 2
      آره صابر جان، موافقم. همشون دروغگو هستن! ولی نمی دونم چرا اینقدر پیشرفت کردن لعنتی ها! اگر با دروغ میشه پیشرفت کرد بهتره بقیه کشورها هم این کار رو بکنند شاید جواب بده!!!
    • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      85 3
      اعصاب خود رو داغون نكن صابر جون.... سانديس بزن آروم شي
    • امیر IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      36 2
      دوست عزیز خواهش میکنم برای ارتقا سلامت جامعه خود و دوستان تندرو و افراطی و صاحبان دژپولادین را به یک روانشناس مراجعه کنید
    • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      56 2
      آره، جنايتي كه آمريكا در سفر به ماه كرده، در هيچ جاي تاريخ سابقه نداره!
    • حميد IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      31 3
      مي خواي بگيم ما اول اونجا بوديم حالشون گرفته شه
    • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      24 6
      جناب ناظمی الان نه روزه داره برای امثال شما این مطالب رو میذاره باز اومدی درست زیر همین مطلب میگی دروغه!!!!! آقای ناظمی بیخیال شو این افرادی که قبول ندارن با هیچ سند و مدرک و اثباتی هم قانع نمی شن!!!!
    • بی نام EU ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      20 2
      دایی جان ناپلئون
    • نیما A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      15 11
      تو حتما به یه روانشناس مراجعه کن اینجوری نمیتونی تو زندگیتم موفق باشی دوست من
  • شانلی A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    این "توهم توطئه" انگار در همه ی زمینه ها و در همه جا باید وجود داشته باشه!
    • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      42 3
      کارتونهای تام و جری هم دو سه دهه قبل از این پروژه اپولو ساخته شدند پس جعلی اند !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      27 4
      یکی به این دوستان حالی کنه اول برند کتابهای زیادی درباره فیزیک بخونند بعد نظر بدند حتی نمی دونند فاصله زمین تا ماه چقدر هست ان وقت می ایند می گویند امریکا دروغ گفته عزیزان فاصله مریخ تا زمین 200 برابر این فاصله و فاصله بقیه سیارات هزاران برابر این فاصله هست پس ان کاوشگرانی که به این سیارات فرستاده شدند هم دروغ هستند اصلا یوری گاگارین هم وجود نداشته چون الان زنده نیست و سالها پیش مرده !!!!!!!!!!!!1
    • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      12 20
      ما اگه می فهمیدیم که به سوال کردن و کنکاش و کنجکاوی نباید گفت توهم، الان وضع مون خیلی بهتر از این بود.. ضمنا این چه وضع تیتر زدنه؟ بذارید خواننده خودش قضاوت کنه.
    • بی نام US ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
      14 3
      فقط همینو بگم که اگه دانشمندان آمریکایی لامپ و الکتریسیته را اختراع نکرده بودند، معلوم نبود چند صد سال دیگر باید میگذشت تا کشوری در علم پیشرو شود و لامپ را اختراع کند. آقایان و خانم ها متوهم، آمریکا اون چیزی نیست که شما در رسانه میلی خود می بینید. حتا اون چیزی نیست که شما در فیلم های هالیوودی می بینید. آمریکا کشوری هست که 80 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر دنیا را دارد و بودجه دانشگاه های اول و دوم آن معادل 15 تا 20 میلیارد دلار یعنی کل حجم اسکناس و پول در گردش ایران هست. بودجه دانشگاه های معمولی آن معادل 1 میلیارد دلار یعنی 1000 میلیون دلار هست در حالیکه بودجه دانشگاه شماره 1 ایران یعنی دانشگاه شریف فقط 20 میلیون دلار هست. سرمایه شماره یک آمریکا علم و نخبگان آنها هست.
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    17 4
    كاري كه امريكائي ها انجام بدن توش اما و اگر وجود نداره. خدائي تو مسائل علمي و صنعتي كارشون درسته و نامبر وان هستند.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    14 32
    چرا اصل بيطرفي رو رعايت نميكني؟ بهانه بني اسراييلي يعني چه؟ طوري حرف ميزني انگار خودت اونجا بودي دست نوشته هات ارزش علمي و اخلاقي ندارن بهت توصيه ميكنم استدلال هاي منطقي دو طرف رو بيان كن. تيترهاي شما كه از همون ابتدا تكليف محتواي متن رو روشن كردن يعني اينكه يه مشت آدم بدبين (مثلا بزرگترين دستاورد علمي بشر) رو زير سئوال بردن. آقاي محترم سئوالي براي من و امثال من پيش آمده اينكه 60 سال پيش با دانش اون روز چه جوري اون همه مساله لاينحل رو حل كردن؟ چرا بدون اينكه ريسك كنن از همون اول يه انسان رو فرستادن؟ نميشد در ابتدا يه موجود آزمايشي رو بفرستن؟ چرا ديگه نرفتن؟ چرا اينقدر دست و پا ميزنيد كه ثابت كنيد رفتن؟ در ضمن سئوال ما در مورد فرستادن انسان به كره ماه هست نه يك ماهواره يا ماهنشين.
    • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      6 7
      دقیقا با شما موافقم ، ایشون اصلا بی طرفی رو رعایت نمیکنن ، در مقاله اول تقریبا به صورت بی طرف وارد شدن ، ولی در مقالات بعد طوری بود که مخالفت با مقاله برابر بود با متوهم بودن و نادانی ، دوستان عزیز ، آقای ناظمی ، سوال کردن و شک کردن جرم نیست ، همه حق دارن که شک کنند ، یعنی چه که میگویید "البته کسانی که تصمیم خود را گرفته اند ..." خب اینجور که معلومه خود شما اول از همه تصمیم خود را گرفته اید ، چطور دیگران باید حرف شما را قبول کنند وقتی خودتان .... فراموش کرده بودم اینجا ایرانه
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    26 5
    امريكا نياز به تعريف و تمجيد امثال ما نداره!
    • معین IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
      8 28
      مرگ بر آمریکایی که عامل ظلم و فساد و تحریم در جهان است!
    • امیر قربانی US ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      2 8
      من فیلم لو رفته ای در کامپیوترم دارم که 100 در 100 ثابت میکند که سفر به ماه دروغ است
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 11
    شما هم چقدر بیکار تشریف دارید!!!! این موضوع اصلا ظرفیت این همه بحث و خبر و مطلب رو نداره!
  • علی IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    25 4
    درود بر آرمسترانگ
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    27 3
    قدیما : گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف حالا : گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه اصلا اون که گوشت نیست
  • هاشم IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    13 8
    جنگ عراق هم توتعه غربیاس. در واقع روس ها حمله کردن اما چون منافع زیادی داشت به اسم آمریکا تمام شد!!
  • بی نام DE ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    24 3
    یهو بدن حسین آقا تو کیهان بزنه دنیا کلا" یه توطئست.
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    17 2
    فضانوردانی که در آن زمان این ماموریت غیر ممکن را انجام دادند از شجاعترین افراد بودند.احتمالات زیادی برای موفق نبودن سفر وجود داشت و این احتمال بود که با آسیب دیدن ماه نشین در حین فرود ،فضانوردان برای همیشه روی ماه بمانند. بیایید عینک بدبینی را برداریم و بپذیریم که با کمک دانشمندانی از همه نقاط دنیا این کار بزرگ در آمریکا انجام شد. یادتان باشد دانشمندان آمریکایی از سراسر دنیا به آن کشور رفته اند و اینکار بزرگ توسط آنان انجام شده است.
    • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      15 2
      این افراد نمی دانند حتی دانشمندان شوروی نیز در پروژه اپولو حضور داشتند
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 26
    پس برافراشته بودن پرچم را چه می گویید
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    35 4
    جنایتکار اون روسیه است که خاک این سرزمین رو غصب کرد.
    • ali IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      4 14
      قطعا روسها جنایتکارند اما چیزی از توحش این امریکاییها کم نمیکنه.حالا تو علم جلو اند باشن اما تو توحش و دروغ و اشغال و غارت هم فعلا نظیر ندارن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    8 21
    با سلام بی زحمت کلمه پرچم آمریکا روی ماه را جستجو کنید . چی می بینید پرچم داره به شدت تکون میخوره امـــــــــا هیچ کرد وغباری که ناشی از وزش باد باشه دیده نمی شود آنهم در ماه چراااااااااااااااااا ؟؟؟ چرا از این پرچم هیچ عکس جدیدی در این سالها منتشر نشد . چرا در افق ماه غیر از سیاره زمین هیچ سیاره و ستاره دیگری مشاهده نمی شود .
  • جمشید A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    9 9
    آقا خفه شدیم انقدر آپولو خوندیم! باز آقای ناظمی کتاب ترجمه کرده داره تو خبر آنلاین رپرتاژ آگهی میره؟ خوب اگر بخوام همه این استدلال ها را بخونم، که میرم کتاب اصلی انگلیسی را بر می دارم و کامل با ذکر منبع مطالعه می کنم.
  • حمید A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    9 32
    منم بعید میدونم رفته باشن. تاحالا از خودتون پرسیدین اگه 40 سال پیش آمریکا همچین تکنولوژی رو داشتن چرا الان اونجا پایگاه و ایستگاه فضایی ندارن. واقعا چرا؟؟؟!!
    • مهرداد A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
      13 1
      الان تکنولوژی انتقال آب از دریای خزر به مرکز ایران رو داریم ولی انجام نمیدیم. به نظرت چرا؟ یه مقدار عقلم خوب چیزیه
  • امیر محمودی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    22 5
    چون خودمون با خودمون مشکل داریم فقط بلدیم ایراد بگیریم یاد سفرهای گالیور می افتم که یکی دایم می گفت (من میدونم که نمیشه ) البته اداشو خوب بلدیم دربیاریم !
  • حافظ IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    8 35
    یه چیز دیگه اگر حتی همین الان امریکا بتونه روی ماه فرود بیاد کار خاصی نکرده درست مثل اینه به یه ادم متقلب بگن اگر راست میگی دوباره تکرار کن کارتو بعد بگه : یه ده سال ناقابل بهم فرصت بدین حتما تکرار میکنم !!!!!!!!!!!!!!!! ضمن اینکه امریکا هزینه اینکارو هم داره امریکا ملیاردها دلار هزینه جنگ و خونریزی میکنه اونوقت چه اشکال داره یه بار دیگه این مسئله رو تکرار کنه البته اگر بکنه هم بعد این همه سال هیچ فایده ای نداره
    • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      11 0
      جناب امریکا اگر به عراق حمله کرد چوبش رو الان داره به خاطر افراط گری جورج بوش میخوره در ضمن کلی از این جنگها به خاطر فروش سلاح و تغییر جغرافیای سیاسی و مسایل دیگر سود کرد
  • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    12 14
    آقای پوریا ناظمی ، شما خجالت نمیکشی؟ یه مقاله ضعیف منتشر میکنید و در اون با یک سری جملات مخاطب را واکسینه میکنید ، آیا این کار حرفه ای است که مقاله را طوری مینویسید که اگر کسی با آن مخالفت کند اتوماتیک وار ( ایراد گیر ، متوهم و.... نشون میدید) خجالت داره واقعا برای خبر آنلاین
  • ابوالفضل A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    7 0
    دیگه حالا برای اثبات ادعای خودتان لازم نیست هرطوری صحبت کنید! حداقل ادای علمی صحبت کردن را در بیاورید!
  • رکسانا IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    9 3
    آمریکاستیزی تا چه حد؟!!! بهتره برین توی غار زندگی کنید بخاطر لج و لجبازیتون با آمریکا! بعضی ها رفتار وکردارشون درست عین بچه های سرتقِ لجبازه، که به زمین و زمان گیر میدن!
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    7 3
    باور کنید من هر بار مطالب شما رو میخونم بیشتر باورم میشه که این سفر دروغ بوده ، عکسی که خودتون گذاشتید رو نگاه کنید ، مگه خود شما نبودید که یه مقاله بلند بالا نوشتید تا توجیه کنید که چرا ستاره ها در تصاویر دیده نمیشدن ، و طبیعی دونستید که آسمان کاملا سیاه باشه ،خب ، درست ، ولی عکسی که خودتون تو این مقاله منتشر کردید ، کنار قسمت بسیار روشنی از سفینه ، در آسمان زمین کاملا واضح و مشخص است ، با اون توجیهات شما باید تو این تصویر هم آسمان تیره میشد ،
    • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      2 2
      حرف شما مثل این میمونه که روی زمین اگر عکس گرفتیم و ماه توی عکس افتاد حتما باید ستاره ها هم باشن!!! خوب زمین از روی ماه خیلی بزرگ و پرنورتر از ستاره هاست و به راحتی توی عکس دیده میشه!!!!
    • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      1 2
      ولی با توضویحات آقا ناظمی در مقاله ای در همین مورد این اتفاق نباید در ماه بیوفته ، مخصوصا وقتی شیئی به روشنی سطح آپولو در چند متری قرار داشته باشه
  • كريم A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    اينها همون عكسهاي ارسالي توسط راديو فوتو نيستن بلكه عكسهاي اوريژينالي هستند كه با خود فضا نوردان به زمين آورده شدند و كيفيت واقعي دارند و اين از عظمت كار عكاسي و ارسالش بلافاصله چند ثانيه پس از گرفتن عكس كم نميكند
  • saeed IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    6 5
    این مقاله اصل بیطرفی را رعایت نکرده . و تاسف بار است که کوشیده به اثبات یک دروغ تاریخی بپردازد . دروغ بودن این در تمام دنیا بر کسی پوشیده نیست . این هیاهو که ایلات متحده در آن زمان برپا کرد . و در آن زمان شوروی دستشان را رو کرد صرفا تلاش برای اثبات برتری در مسئله سفرهای فضایی و علوم فضایی بود .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    به نظرم بیشتر توسعه ها و پیشرفتها بر اساس توهم و خیالپردازی ها است که در نهایت نوع اوری و اختراع و اکتشاف به نتیجه میرسد. و انسان اولیه اگر خلاق نبود الان ما هم در غار زندگی میکردیم و با سنگ و چوب دنبال شکار حیوانات بودیم. همچنین به نظرم جامعه و نوع برخوردها باید به نحوی باشد که امکان خیالپردازی فراهم شود و به نظرم یکی از دلایل درجا زدن و ثابت ماندن خودمان به دلیل عدم درک درست از مثالها و سنتهای قدیمی بازدارنده است. و باید حذف شوند. مثلا ضرب المثل خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو. که موارد مشابه زیادی داریم. حتی اگر این اقدام انجام نشده باشد ولی تا همین مرحله هم اقدام فوقالعاده ای محسوب میشود.
  • سام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    3 2
    1.اینکه سفر به ماه انجام گرفته قطعی و حقیقت هست. ولی.. ولی فیلمی که از اون به ما و جهان نشون دادن قطعا ساختگی و قلابی هست. این حقیقتی هست که بزرگان میدونن بگذریم از متعصبینی که برای فیلم قلابی امریکا یا مردود دانستن کامل سفر توسط شوروی یقه جر میدن.// 2. فیلم قلابی رو به احتمال قریب به یقین کارگردان بزرگ استانلی کوبریک فقید ساخته. اگر در مورد سه فیلم کوبریک 2001، درخشش و چشمان کاملا بسته تحقیق کنید، خصوصا فیلم "درخشش"، کوبریک نشانه ها و سرنخ های زیادی قرار داده که شما رو به این نتیجه خواهد رساند. البته 2001 اودیسه فضایی یک سال قبل از آپولو ساخته شده