ایرنا نوشت:

روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد: کلیه مقاطع تحصیلی شهر و روستای شهرستانهای اراک و شازند فردا (دوشنبه) به علت آلودگی شدید هوا تعطیل است.

در اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش آمده، فردا (دوشنبه) مدارس دخترانه شاهد حاج عراقچی، نیایش، صدیقه کبری (س)، نمونه کوثر حاج کاظمی و قدیر و مدارس پسرانه صالحین، البرز، رزمندگان، نمونه شهید فهمیده و المهدی، به دلیل داشتن فعالیت های آموزشی و پرورشی تعیین شده از قبل، تعطیل نیست و دانش آموزان این مدارس باید سر کلاس حاضر شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: بر اساس مرکز پایش آلودگی هوا، غلظت آلاینده گرد و غبار موجود در شهر اراک ساعت 18 امروز (یکشنبه) به 224 میکروگرم بر متر مکعب و دی اکسید گوگرد به 60 واحد رسید.

«امیر انصاری» افزود: صبح امروز (یکشنبه) نیز میزان دی اکسید گوگرد در شهر اراک به 289 واحد رسید که هشت برابر حد مجاز بود. استاندارد دی اکسید گوگرد 60 واحد و گرد و غبار 37 میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به اینکه فردا (دوشنبه) پدیده وارونگی دما در اراک و شازند روند افزایشی خواهد داشت، گروه های آسیب پذیر از جمله سالمندان، کودکان، زنان باردار و افراد دارای نقص سیستم ایمنی باید از تردد در خیابان ها خودداری کنند.

 

آلودگی هوا موجب افزایش بیماران اورژانسی در اراک شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اعلام کرد: آلودگی هوا موجب افزایش مراجعات اورژانسی با علایم تنفسی در روز یکشنبه به بیمارستان امام خمینی( ره ) اراک شد.

دکتر «بابک عدلی» در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایط عادی و روزهای پاک میانگین مراجعات اورژانسی به این مرکز درمانی یکهزار و 167 نفر است که امروز در مراجعات با علایم تنگی نفس، آسم ، سوزش گلو و آبریزش بینی و علایم حاد تفسی سه درصد افزایش مشاهده شده است.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی نیز گفت: مراکز درمانی استان در شرایط هوای ناسالم به طور معمول با سه برابر مراجعات سرپایی و 30 درصد بستری در بخشهای تنفسی و قلب و عروق مواجه می شوند.

دکتر «بابک عشرتی» افزود: آلاینده دی اکسید گوگرد عوارض فوری و حاد در ریه و دستگاه تنفسی دارد و مشکلات حساسیت، سوزش چشم ، تحریک مخاط ریه و تشدید آسم را سبب می شود.

وی بیان کرد: طولانی مدت شدن و غلظت بالای آلاینده ها در هوا مسمومیتهای مزمن خونی و ابتلا به بیماریهای صعب العلاج را همراه دارد و مسوولان باید برای مهار آلاینده ها برنامه های اثرگذار را در دستور کار قرار دهند.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اراکی A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    9 0
    شما را به خدا به یکی به داد مردم اراک برسه -آب لوله کشی آلوده به نیترات -ذرات سمی و شیمیایی معلق در هوا -ذرات معلق آلومینیوم در هوا به دلیل عدم هزینه کرد این کارخانه برای فیلتر گذاری خروجی دیگها -آلودگی شدید هوا به علت استفاده از سوخت ضایعات پتروشیمی و پالایشگاه اراک به جای سوخت استاندارد در نیروگاه اراک -رشد تصاعدی سرطان و بیماریهای ریه و دستگاه گوارش در اراک و شازند و .... ما در روز قیامت از بی تفاوتی مسئولین نمی گذریم
  • بی نام A1 ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    4 2
    بیا یعد فقط الودگی تهران را تو بوق و کرنا میکنند و فکر توسعه مترو و بهبود وسایل نقلیه عمومی تهران هستند ولی یکم فکر فیلترهای کارخانجات و وسایل نقلیه دیگر شهرستانها نیستند.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 6
    جالبه چند روز به خاطر بارندگی تعطیلی داریم چند روز به خاطر آلودگی بعد از بارزندگی تعطیلی داریم چند روز تعطیلی تقویمی داریم چند روز هم خودمون به خودمون به خاطر کار زیاد تعطیلی میدهیم بابا ایول داره والا . پایان سر خط : جالبه چند روز به خاطر بارندگی .............. ........... .......
  • شهرونداراکی IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    4 0
    سالهاست وضع ما این است . حال همه ما خوب است اما تو باور مکن!!!
  • فرشاد طالبی A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 2
    باسلام شهر اصفهان بدتر شما جواب بدید ایا امسال آلودگی تهران اراک یا تبریز به 300 ذرات معلق رسیده امسال حتی یک روز میانگین ذرات معلق در شهر اصفهان به 300 رسید لطفا جواب بدید
  • آرش A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    0 0
    بهترین مقابله با آلودگی هوا خارج کردن ادارات به حومه شهر و گسترش شهر های بزرگ است تا اتومبیلها به خاطر توقف صبحگاهی در بزرگراهها و خیابانهای تنگ شهر هوا را آلوده نکنند . به نظرم از زمینهای شهریار و مهرشهر و ماهدشت و محمد شهر و اطراف اتوبان ساوه برای استقرار دانشگاهها و پادگانها و ادارت و سازمانهای دولتی و وزارتخانه ها استفاده بشه در عوض شاغلین هم سعی میکنن برای تردد اسان به همان مناطق نقل مکان کنند . در نتیجه شهر گسترش پیدا میکنه و تمرکز زدائی میشه . ضمنا از فضای پادگانها داخل شهر برای احداث پارک استفاده بشه و ایجاد فضای سبز در برنامه محیط زیست و شهرداری قرار بگیره . گسترش مترو هم باید در سر لوحه کار شهرداری باشه با کمک مالی دولت . اگر برنامه ریزی بشه یکساله همه اینها انجام میشه .
  • علی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    0 0
    سات sce.ir شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرده 23 تا 29 بهمن تعطیل است .