آقای مداح "نما" ! امام تر از امام علی (ع) و ایمه اطهار در دفاع از اهل بیت نیستی که اگر نقل و سفارشی بود ایشان ما را بدان رهنمون می ساختند و رهبرتر از آیت ا... خامنه ای نمی باشی که حرمت صحابه رسول خدا (ص) را واجب شمرده اند.

ناتوانی بعضی تا بدانجا رسیده که بجای روشن ساختن چرایی برپایی حماسه عاشورا و دلاوریهای یاران امام (ع) ، گویا راهی بجز توهین به اصحاب رسول خدا(ص) برای گریاندن عزاداران امام حسین (ع) نمانده است هرچند همگان بر اختلافات واقعی بین شیعیان و برادران اهل تسنن آگاهند و حقیر خود را مجاز به ورود به این گفتار نمی بینم اما به این جملات سربسته بسنده می کنم  که : آقای مداح "نما" ! امام تر از امام علی (ع) و ائمه اطهار در دفاع از اهل بیت نیستی که اگر نقل و سفارشی بود ایشان ما را بدان رهنمون می ساختند و رهبرتر از آیت ا... خامنه ای رهبر معظم انقلاب نمی باشی که حرمت صحابه رسول خدا (ص) را واجب شمرده اند.

دوستی از برادران اهل تسنن دارم که اگر پیش رویش نام مبارک حضرت زهرا (س) را ببری چنان با احترام  از ایشان و فرزندان شهیدش یاد می کند که گمان می بری در زمان آن حضرت(س) بسر می بری. به ویژه آنکه اکثر برادران و خواهران اهل تسنن بر این مرام استوارند.

اما آنچه که مقصود اصلی این نوشتارست ، بررسی و تطبیق قوانین جزایی کشور و اینکه اصولا اینگونه اعمال مجرمانه تلقی می شوند؟

آنچه که مسلم است دین رسمی کشور جمهوری اسلامی ایران ، اسلام و مذهب اصلی آن تشیع و مذاهب چهارگانه دارای احترام کامل هستند و یقینا از اسباب و لوازم احترام ، توهین نکردن به اعتقادات ایشانست:

اصل ۱۲ قانون اساسی:دین رسمی ایران، اسلام و مذهب جعفری اثنی‌عشری است و این اصل الی‏الابد غیر قابل تغییر است و مذاهب دیگر اسلامی اعم از حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی دارای احترام کامل هستند و پیروان این مذاهب در انجام مراسم مذهبی، طبق فقه خودشان آزادند و در تعلیم و تربیت دینی و احوال شخصیه (ازدواج، طلاق، ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه‏ها رسمیت دارند و در هر منطقه‏ای که پیروان هر یک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، مقررات محلی در حدود اختیارات شوراها بر طبق آن مذهب خواهد بود، با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب.

حال اگر در این میان شیعه "نما"یی  و به هر دلیلی نسبت به اعتقادات سایر مذاهب اسلامی بی حرمتی کند ، کمترین نتیجه اش تفرقه و دو دستگی میان ملت و مردم کشورست و چه بسا ایجاد فتنه و آشوب بهمراه داشته باشد که مسلما خلاف مصالح و امنیت داخلی و ملی کشورست.

از سوی دیگر اقدامات تند روهای مذهبی خارج از کشور در کشتار شیعیان  که البته گاهی دامنه آن به داخل کشور کشیده است را نمی توان بی ارتباط با به این توهین ها دانست و به راحتی این اعمال را می توان مصداق عمل مجرمانه ماده 500 قانون مجازات دانست.

ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی :هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع ‌گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

همچنین از سوی برخی مداح "نمایان" انگشت شمار دیده شده است که اعمالی را به ائمه اطهار (ع) و حضرت زهرا (س) نسبت می دهند که نه تنها هیچ سند و مدرک متقن و تایید شده ای برای آن وجود ندارد بلکه موجب وهن و تخفیف شخصیت والای آن بزرگوارانست و قانونگزار برای این عمل نیز مجازات "خاص" و طی ماده جداگانه در قانون مجازات تعیین نموده است:

ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی : هر کس به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیای عظام یا ائمه‌ی طاهرین (ع‌) یا حضرت صدیقه‌ی طاهره (س‌) اهانت نماید اگر مشمول حکم ساب‌النبی باشد اعدام می‌شود و در غیر این صورت‌ به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.

بهرحال به عنوان یک مسلمان معتقد به ولایت امام علی (ع) در مجلسی که بنا داشتم در عزاداری امام حسین(ع) حضور یابم و بر مصیبت آن حضرت بگریم و بر راه آن بزرگوار ثابت باشم  ، متاسفانه جملاتی را شنیدم که بر مظلومیت مشدد آن اولیای خدا گریستم و شاید ستمی را که دشمنانشان بر ایشان روا ندانستند ، یک مداح"نما"ی جاهل روا دانست.

یادمان نرفته که تا چند سال پیش نه چنین غلو هایی در عزاداری ها و مداحی هایمان جا داشت و نه چنین کشتارهایی علیه شیعیان رواج داشت و هنوز نیز در گوشه های کشور برادران شیعه و سنی با کمال احترام نسبت به عزای امام حسین (ع) اهتمام می ورزند.

این نوشتار را قبل از ظهر عاشورا و در مظلومیت ائمه هدی و پیامبر خدا(ص) مهیا کردم ، امید که مقبول واقع گردد.

مصطفی ترک همدانی

وکیل پایه یک دادگستری

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 110
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    نباید اجازه داد که هرکسی بتواند تریبون مدح و عزای معصومین را بدست آورد و هرچه خواست بگوید
    • سجاد GB ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      86 14
      واقعامقاله بسیارزیبایی بود ممنون مادرایران درکنارهم زندگی میکنیم بدون هیچ تعصب مذهبی ماباهم برادروبرابریم هرچندازهردوطرف عده ای نادان طبل اختلاف رابه صدادرمیارند اری (اندکی مداحان ) بجای اینکه طریقت حضرت حسین رابرای مردم بازگوکنند فقط میخواهند پول بگیرند ومردم رابه گریه بیندازند مداحی میگفت زهراازخداهم بالاتره مگه این کفرنیست چرامامثل مسیحیت که عیسی ومریم راباخداشریک کردند ماهم همینکارمیکنیم به هرحال ازخبرانلاین ممنونم آری ازعلی هم علی وارترشدیم اری حضرت علی باخلیفه دوم مشورت میکردوراه های زمامداری وفتوحات راباهم پیش میبردند ولی ماچی؟؟؟ یکی ازدوستانم اهل سنت جزیره قشم هست روزی به من گفت بیانمازجمعه ماوخطبه گوش بدیم وقتی شنیدم شاخ دراوردم که باچه زیبایی حضرت علی وحسن وحسین وفاطمه رامدح میکردند
    • بدون نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      13 12
      1-توهین به طور مطلق امریست اشتباه و بارها مورد مذمت ائمه علیهم السلام قرار گرفته 2-مملکت ما چند قومی و مذهبی و چندین عقیدتی است و ما باید یاد بگیریم سطح تحملمونو در برابر عقاید مخالف بالا ببریم ولی این موضوعات باعث نمیشه که هر قوم و مذهبی واقعیتهایی که بهش اعتقاد داره رو کم رنگ، ضعیف و کذب اعلام کنه تا باعث شادی دیگران و ایجاد وحدت بشه،مباحث علمی،عقیدتی و تاریخی در بین مذاهب باید مطرح بشن چون حقیقتها رو روشن میکنن واقیتی انکار نشدنی در اصل اسلام وجود داره که میبایست خلفای راشدین و پیروانشون در موردش پاسخگو باشن، طبق صریح آیات و روایات(متواتر در تمامی مذاهب) به وضوح روشنه که خدا و حضرت رسول، امیرالمومنین علی علیه السلام رو بارها به عنوان جانشینش در راه هدایت بشر معرفی کردند(ادامه دارد)
    • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      17 31
      (ادامه) سوال من اینه که خلفای راشدین به چه حقی راه هدایت بشر رو منحرف کردن و ولایت و امامت حضرت امیر رو که ادامه رسالت حضرت رسول علیه السلام و جزوی ازون رسالت بود رو به نفع خودشون مصادره کردند. و به چه حقی-طبق منابع اهل سنت-(آنچه در منابع تشیع هست بماند) به خانه اهل بیت برای گرفتن بیعت از امیرالمومنین یورش بردند؟؟!! و هزار و یک سوال دیگه و اما اینکه خیلی از دوستان گفتن حضرت امیر در دوران خلفا سکوت و همکاری کرد(که درست هم هست) و گمان "رضایت" براشون مترتب شده!!! بریم خطبه 2 و 3(شقشیه) نهج البلاغه رو بخونیم، حتما بخونیم شیعه با هیچ کس سر دعوا نداره و با همه میتونه مسالمت آمیز زیر یه سقف زندگی کنه ولی هیچ وقت اعتقادات و واقعیتهاشو کم رنگ نمیکنه
  • بدون نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    سلام بر پیامبر خدا وامامان معصوم و مظلومیتی که پایان ندارد...
  • ایرانی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    آفرین . عالی بود. مثلا اگر پای صحبتهای استاد فاطمی نیا که بنشینی تفاوت مدح و عزای واقعی را با آنچه که گاهی در بعضی مجالس مشنوی را احساس خواهی کرد.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    عالی بود بالاخره یکی حرف دل اهل سنت ایران زمین را زد .
  • صادق MY ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    درود بر شما دوست عزیز. خب خیلی ها میدانند که مداحان مشهور هم دست از توهین و افترا به خلفای راشیدین بر نمی دارند . نمیدانم گاهی صحبتهاب اقای دانشمند را شنیده اید یا نه چنان به اهل سنت توهین میکند که شیعیان هم از اون ناراحت هستند . چه میشه کرد تا زمانی که ما از دکان کربلا نان میخوریم برادر. امیدوارم خبر انلاین نظرم را تایید کند هر چند که تا حالا این کار نکرده نمیدانم چرا. ؟؟
    • علیرضا IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      54 9
      سلام به نظر من آقای ... نه تنها شیعه نیست بلکه احمق است که دستش به خون تمام شیعیانی که در گوشه و کنار دنیا شهید می شوند آغشته است .
    • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      44 5
      او یک اسم غلط انداز دارد که همه را به غلط بیندازد او نه شیعه است نه سنی یک مزدور است برای آبرو بردن از شیعه و به جان هم انداختن مسلمانان او یک مزدور است هیمن
    • hasan123 IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      5 13
      من هم با شیوه ی صحبت اقای دانشمند مخالفم ولی از خبر انلاین متعجبم که نظر توهین به این شخص رو منتشر کرده لطفا نسبت به اصلاح ان اقدام فرمایید
  • saeed IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    75 10
    درود بر شما هموطن عزیز. به امید وحدت مسلمین
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    39 25
    اگر بدون اینکه قصد توهین و جسارت باشه ، بر اساس کتب تاریخی و روایی مستند و صحیح ، .. تو مجالس اهل بیت(علیهم السلام ) گفته بشه نه تنها بد نیست بلکه کاملا مورد تإیید حضرات معصومینه و در طول تاریخ هم بیشترین هدایت تو مجالس روضه صدیقه طاهره (س) و امام حسین (ع) صورت گرفته .
    • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      21 1
      برو مطالعه کن ببین همین حرف از کی باب شد و چه کسانی آن را قبول کردند
    • نوری IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      46 3
      وقتی اسامی72تن شهید کربلا را نگاه میکردم تعجب کردم اگر واقعیت ها گفته شود خوشحال میشویم چرا در عزاداریها مداحان بررگوار نامی از فرزندان شهید خضرت علی ع در کربلا بنام ابوبکر و عمر و عثمان و فرزند شهید امام حسن ع بنام ابوبکر نمی برند چقدر خوب بود در مظلومیت این بزرگواران هم بگرییم وصد البته باعث وحدت هم خواهد شد مگر اینها هم مظلومانه شهید نشدند که کسی اسمشان را نمی برد بایاد این عزیزان دل امامان هم شاد خواهدشد
  • ميلاد IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    86 8
    وحدت شيعه و سني خواري در چشم دشمنان اسلام است
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    ما پیرو امام علی هستیم، کسی که بالای منبر علیه معاویه هزاران بار حرف زد.(به استناد نهج البلاغه) اگر مادرت رو بین در و دیوار شهید می کردن، باز دم از قانون می زدی؟!! گرچه فعلا به دستور رهبر فعلا زبون در کام گرفتیم.اما لعن ظالم حق محمد و آل محمد. لطفا این نظر رو بزارید و سانسور نکنید.تا شرط آزادی بیان حفظ شه.
    • بدون نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      81 11
      کی درباره معاویه گفت؟ حالت خوبه؟ اصلا خوندی چی نوشته؟
    • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      60 13
      شما اصلا تو ماجرا نیستی برادر اول برو ببین خلفای راشیدن که ها بودند بعد معاویه ملعون رو قاطی بحث کن درود خدا بر همه اصحاب خدا اللخصوص اصحاب بدر باد
    • معقول IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      63 8
      دوست عزیز ، همون بهتر که به قول خودت زبون به کام بگیری . تا بهت نگفتن حرف نزن . وقتی هم بهت گفتن ، بشین پشت موتورت بیا بیرون قشنگ حرفاتو " بزن " .
    • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      66 6
      مشکل تو امثال تو همینه بی سوادی خیال کردید معاویه یعنی اهل سنت یا خیال کردید اندک وهابی های افراطی یعنی اهل سنت خوبه مردم فکر کنند بهایی ها یعنی شیعه. ؟
    • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      54 7
      ایضا اضافه می کنم که در مناطق سنی نشین کردستان. یکی از قسم های بزرگ قسم به شکر و قند است که می گویند« به این شکر امام حسن و امام حسین» زیرا معتقدند که نیشکر را خداوند فقط محض خاطر عزیز حسنین خلق کرد یا در مورد «آب» قسم که می خورند می گویند به این «آب» که مهر حضرت زهرا سلام الله است همچنین در همه خانه ها یک اسم فاطمه حتما هست و هم خدیجه. حسن و حسین و علی جزو اسامی بلند پسران هستند محمد هم به همچنین در ایام محرم معتقد به گرفتن نذری از دست شیعیان به قصد شفا هستند و هم خودشان نذری می دهند شربت و حلوا در توسل متوسل به همه امامزادگان برحق مدفون در منطقه هستند و طلب شفاعت و حاجت می کنند از ایمه که جای خود دارد بعد از سلام نماز صلوات مخصوصی دارند که در پایانش از خدا طلب می کنند به عدد برگ درخت ها شن
    • بدون نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      47 5
      (ادامه از قبل) به عدد برگ درخت ها شن و ریگ بیابان ها و باران ابرها و ستاره شب ها و بلندی و بی نهایت آسمان درود صلوات قرار دهد به حضرت محمد صلوات الله و سلامه علیه و هم به خاندانش اصحابش و خاصانش. حالا شما بگویید ببینم این اعتقاد چه چیزی کم از شیعه دارد چرا بیخودی بر طبل جدایی و تفرقه ایی که دشمنان وهابی و اربابان کافرش ساخته اند می کوبید. اگر قضیه تاریخی ایی که به آن استناد می کنید این همه جای کینه و نفرت داشت چرا حضرت صادق امامان سنی از جمله امام شافعی را به شاگردی می پذیرفت و او را قبول می داشت اگر این است چرا از میان خود خاندان پیامبر و برادران ائمه بر سیره سنت پیامبر باقی ماندند می دانید که نیست و نبوده که این کاسبی جدید است که عده ایی راه انداخته اند دست بردارید به خاطر خدا.
    • یه شیعه IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      33 4
      آقای بینام عزیز این بابا بی تقصیره ، خودش نفهمیده اصلا بحث سرکی هست واصولا فرق معاویه و خلفای راشدین رو نمیدونه ، کسی که کاسشو پر میکنه ، هرچی بگه همونه دوست عزیز
    • ارادتمند اهل بیت IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      32 9
      دوست عزیز اگر کسی با مادرت چنین کاری کنه کمرش را بشکنه وشهیدش کنه شما اسم قاتل مادرت را روی فرزندت میذاری چرا امام علی و امام حسن ع اسم فرزندانشان را ابوبکر و عمر گذاشتند در تعجبم.... لطفا در جهت نشان دادن آزادی بیا ن این جوابیه را هم منعکس فرمایید
    • بدون نام US ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      6 0
      نه جونم! شما ابزارتان زبان نیست! درکام بگیرید یا نگیرید فرقی ندارد!
  • ناصر IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    119 8
    واقعا مطلب فوق العاده ای بود. من یک سنی ام و دوس دارم بدونید که اینجا احترام اهل بیت اگه بیشتر از شیعیان نباشه کمتر نیست و یک چیز جالب لازمه که شیعیان عزیز بدانند این است که انسان وقتی دارای فرزندی.میشود دوست دارد زیباترین اسمی که بسیار برایش قابل احترام و زیباست انتخاب کند واینجا در میان کردها و سنی ها اگر از ثبت احوال استعلام کنید خواهید دید که بیش از 50% اسامی ، اسامی اهل بیت وامامانی است که متاسفانه و متاسفانه به آنها امامان شیعه گفته میشه در صورتیکه آنها امامان عزیز و بزرگ همه مسلمین جهانند. خواهش میکنم این اختلافات دشمن شاد کن را کنار بگذارید تا همه به اتحادی زیبا دست بیابیم. به امید خدا
    • مهدی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      79 5
      دستت را به گرمی می فشرم و با تمام وجود در آغوش میگیرمت برادر من. من در دوران دانشجویی با 4برادر سنی همخونه بودم. والله والله والله چیزی جز احترام و برادری از آنها ندیدم.
    • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      30 3
      سلام خدا خیرتون بده که اینها رو گفتید. من واقعا از این موضوع بی اطلاع بودم.
  • محمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    88 7
    اگه توهين كنيم توهين ميشنويم .به هر كس خلفاي راشدين گرفته يا مسولان ديگر كشور ها
    • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      45 5
      آفرین
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    اولا كه شما به چه حقي از كسي كه دست اميرالمونين رو تو كوچه بست و يادگار رسول خدا رو پرپر كرد و فدك رو قصب كرد و بذر دشمني با ائمه رو كاشت از نيكي ياد مي بريد؟؟؟؟؟؟ خواهش مي كنم به اعتقادات واقعي شيعيان توهين نكنيد.
    • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      49 6
      میدونی چرا ریشه این اختلاف بین شیعه و سنی هیچ گاه خشک نمیشه؟!از دست انسانهای جاهل و کوته فکر و بی سوادی مثل تو که حتی در حد خوندن و نوشتن هم فهم ندارند اونوقت قیافه حق به جانب و همه چیز فهمی به خود میگیرند...اول برو 2تا کتاب در مورد اهل بیت و سیره و روش زندگیشون بخون بلکه اولا بفهمی اون بزرگواران چطور زندگی میکردند و با خلفای راشدین چطور رفتار میکردند و هیچ گاه به انها توهین نمیکردند ثانیا شاید یکم سوادت بیشتر بشه و بفهمی"غصب"رو چطور مینویسند و"کسی رو از نیکی یاد نمیبرند"!!باز هم میگم مشکل از جاهل های متفکرنماست که بی تحقیق و مطالعه خودشون رو برحق میدونند و بقیه رو باطل
    • ایرانی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      18 1
      بیا توباغ
    • شیعه IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      22 4
      تو از اعتقادات قلبی خودت و جیره خورای اجنبیت دفاع کن ... اعتقادات قلبی شیعه رو چرا خراب میکنی اخوی؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
      5 1
      تو اصلا خودت چه عقیده ای داری رو چه مرامی هستی با کجا همکاری داری که امدی داری در مورد چیزی که سوادش رو نداری نظر میدی خودت رو قاطی شیعه ها نکن خود فروش منافق
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    62 11
    خدا خیرت بده که واقعیتی که خیلی جرات گفتنش رو دارن رو گفتی و جه عجب کسی پیدا شده و حرف حق رو زده و از برادان اهل سنت دفاع کرده
  • ارسلان IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    57 18
    بهترین نوشته طی این ده روز محرم
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    26 88
    خنده دار که مى گه دوست سنى دارم که اسم حضرت زهرا رو ببرى کلى احترام مى کنه خوب به اون دوست سادت بگو چطور قاتل حضرت زهرا رو قبول داره ادم باىد راهشو انتخاب کنه.گرچه مى دونم خبرانلاىن نظزمو تاىىد نمى کنه ولى سکوتم رو هم جالب ندىدم
    • ع-پ GB ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      66 6
      اقای بی نام من یک اهل سنتم وافتخارمیکنم یک ایرانی ام مثل سعدی ومولوی وخیام وعطارکه اهل همین خاک بودند وبرای یک وجب خاک ایران عزیزاحترام قائلم وبرادرم درجنگ بارژیم غاصب صدام شهیدشد به نظرم بایدتاریخ بخوانی وبدانی هدف ازخلقت چیست انسان بودنست واحترام به همه عقاید ضمناازثبت احوال استعلام فرمایید نام فاطمه درمناطق اهل سنت بیشتراست یادرمناطق برادران تشیع خواهشاخبرانلاین استعلام کند برای مثال جهت هموطن عزیزشهرستان بندرکنگ ازاستان هرمزگان درهرخانه یک نام فاطمه وجوددارد و99درصدآنهااهل سنت هستند ضمناخودبنده افتخارمیکنم نام مادرم ومادربزرگم وخواهرم وهمسرم فاطمه هست اگرسندخواستی کپی هاراخدمت خبرانلاین ایمیل میکنم پس به گفته سهراب چشمهارابایدشست جوردیگربایددید
    • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      37 1
      ايول به شرفت حضرت زهرا شفيع روز قيامتت باشه ان شاالله!
    • نوری IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      22 0
      نتیجه جهل همینه راستی امام علی و امام حسن وامام حسین با قاتل چکار کردند لطفا کمی مطالعه داشته باش وگرنه خاموش باشی بهتره
  • مهدی US ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    13 47
    در مورد نویسنده باید بگویم کل نفس ذائقه الموت .......... " همچنین از سوی برخی مداح "نمایان" انگشت شمار دیده شده است که اعمالی را به ایمه اطهار (ع) و حضرت زهرا (س) نسبت می دهند که نه تنها هیچ سند و مدرک متقن و تایید شده ای برای آن وجود ندارد " سندشناس هم شدی روایات رو بررسی کردی؟ .... بعد خودتون هم توهین چرا می کنی به مداح جاهل , مجرم , مداح نما , موهن دین می گویی ...... آیا اونها اگر توهین کنن تو باز مطلب می نویسی و از شیعه دفاع می کنی؟ ...
    • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      23 3
      لازم نیست کسی سند شناس باشه تا بفهمه برخی از این مهملاتی که بعضی ار این مداحان به خورد جاهلانی چون تو میدهند کذب مطلق است...انتساب روایات جعلی و کذب از سوی تعدادی از مداحان به اهل بیت پیامبر مطلب جدیدی نیست که جنابعالی حالا اون رو از زبون اقای ترک همدانی شنیدید و برای اثباتش دنبال سند شناس میگر دی!!این خلاف گویی و بیراهه روی مداحان الان چند ساله که موجبات ناراحتی و نگرانی همه اعم از مراجع تقلید و روحانیون و حتی مردم عادی(البته اون دسته از مردم که دارای درک و شعور هستند نه اونهایی که هرچی توی بلندگو گفته بشه رو قبول میکنند)رو فراهم کرده و بحث امروز و دیروز نیست...بهتره یکم بیشتر توی اجتماع باشی بعد به خودت اجازه اظهار نظر تو هر موردی رو بدی و برای اثبات بدیهیات دنبال سند شناس بگردی!!
    • بدون نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      23 3
      داش مهتی کلا خطا رفتی بابا ، اولین نوشته ها در مورد اسلام ، اواخر قرن اول و اوایل قرن دوم هجری ق. نوشته شده ، اونم توسط ایرانی ها (اسیران ایرانی وغلامان ایرانی ) مثل ابن مقفع(فیروز) اونم براساس اقوال وگفته ها.... یعنی اینکه زودتر از صد سال بعد پیامبر هیچگونه سندی درمورد اسلام موجود نیست ....تازه قرآن عزیزما که معجزه پیامبر بوده (باعتقاد ماشیعیان) توسط خلیفه چهارم یا خلیفه سوم (بزعم تسنن) جمع اوری شده... حالا شما دنبال چه سند مستدلی میگردی ، الله اعلم
  • شیعه مولاعلی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    47 4
    بعضی ازاین مداحهای هتا ک وبی ادب کاررابه جایی رسانده اندکه گویا ازدین واخلاق بویی نبرده انداینهافکرمی کنندکه حالاکه بنام امام حسین بلندگویی دستشان آمده وچندنفربیسوادیا ساده ویامغرض همچون خودشان برایشان هم بازارگرمی می کنندحق دارندبه هرکس که دلشان خواست هرجسارتی کنندومتاسفانه قوه قضاییه هم آنانراتبریه می کنند. ای کاش این مداحها بجای هیاهووجنجال وبی ادبی ها وبی معرقتی هایه زره می رفتندادب واخلاق دین می آموختند،تاهم خودمعنای واقعی دین وقیام امام حسین رایادمی گرفتندوهم به دیگرانی که فکرمی کنندباگوش دادن به مداحی آنان دین دارمی شوندمعرفت ومنش مسلمانی رایاددهند.
  • نور نور IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    59 7
    به نظر من شیعه و سنی نه تنها به مقدسات یکدیگر نباید توهین کنند بلکه به سایر ادیان نیز مثل مسیحی ، یهودی و حتی ادیانی که به نظر ما خنده دار میرسه هم نباید توهین بشه . وقتی به کسی توهین نکنی خودش جذب میشه . نظر شما چیه؟
  • بدون نام US ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    47 5
    این توهینها به خاطر بی سوادی است... چون این مداح نمایان حرف دیگری غیر از این ندارند که بزنند و درکی بالاتر از این از واقعه صورت گرفته در این ایام ندارند.
  • شهادت مادرم افسانه نبود IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    13 48
    به نظر من نویسنده یکطرفه مطالب را نوشته و قصد ایجاد محبوبیت خود را داشته و از تاریخ اسلام و جامعه خود کاملا بی خبر بوده به طور مثال شیعه همیشه خواستار وحدت و دوستی با همه اقوام و ادیان بوده است که کمک بی شائبه ای به مردم فلسطین که همگی آن ها از اهل تسن بوده اند کرده است حال ملت های دیگر که خود از نژاد و از اهل تسن هستند چه کمکی به این مردمان کرده اند یا همین کشورهای اسلامی همسایه خودمان بخصوص عربستان فتوا به قتل شیعه با وعده رفتن به بهشت داده اند اینها دم از مسلمانی می زنند در حالی که آیین وسنت رسوال الله را گم کرده اند و پیرو آئین انگلیس هستند قرآن می گویدتبت یدی لهب وتب مفهوم آن چیست خود خداوند به انها و هرکسی که به پیامبر وخاندانش جسارت کرده بدترین سخنان اورده با آرزوی نابودی مسلما
    • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      25 0
      دوست عزیز اشتباه شما همینه که حکومت های وهابی را به جای اهل سنت گرفته اید. این طور نیست این اعتقاد هیچ یک از فرق سنی مذهب نیست شما نگاه کنید همین پاکستان و افغانستان ببیند چه میزان توسل و توجه به ائمه دارند چرا فکر می کنید اگر بعضی حکام مرتجع اقدامی کردند یعنی اهل سنت این کار را کرده است
    • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      34 3
      تو که از تاریخ اسلام و جامعه خودت کاملا خبر داری و بقیه رو جاهل و بی خبر میدونی این رو میدونستی که نام سه تن از پسران حضرت علی(ع)ابوبکر،عمر و عثمان بوده؟!چیه؟دهنت از تعجب باز مونده؟دفعه اوله که میشنوی اقای کاملا باخبر از همه چیز؟!ما چطور به خودمون اجازه میدیم به خلفای راشدین توهین کنیم در صورتی که خود حضرت علی(ع)نام اونها رو برای پسرانشان انتخاب کرده؟!میدونستی ابوبکر و عثمان(پسران حضرت علی)در واقعه کربلا به شهادت رسیدند و پسر دیگشون عمر؛همراه اما سجاد به اسارت گرفته شد؟!امثال تو که همه چیز فهم هستند؛ایا اصلا میدونستی که عمر داماد حضرت علی(ع)بوده؟!شماها که در توهین به خلفای راشدین خود رو محق میدونید میخواهید بگید از اون حضرت بیشتر میفهمید و خیر و صلاح اون و خونوادش رو بهتر از خودش تشخیص میدید
  • پیمان عطار IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    4 38
    جناب آقای همدانی - شمابعنوان یک وکیل دادگستری باید موادقانونی رادرنوشته تان استنادکنیدکه مرتبط با موضوع باشد. موادی که از قانون مجازات اسلامی و یاقانون اساسی استنادنموده ایدچه ربطی به جرم انگاری کردار آن مداحی داشته است که به آن انتقادنمودید. اصولا درقوانین امروزی ایران توهین مداحان یا هرشخص دیگر به خلافای راشدین ،جرم انگاری نشده است.
  • آزاده IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    28 2
    مشکلات ما مسلمانان خیلی بزرگتر از اینهاست.آنچه که احتیاج داریم اتحاد و همبستگی است. با همه .اعم از شیعه و سنی ومسیحی و یهودی و آنکه به خدا ایمان دارد. اصول را رها کردند و فروع چسبیدند بعضی ها
  • سپهر IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    27 0
    آنکه به مادرم زهرا سلام الله علیها ظلم و توهین کرد سزایش را می بیند. این اصل لایتغیر دنیاست. اما هر وقت خواستیم چیزی بگوییم و کاری بکنیم ببینیم آیا ائمه به کدام عمل راضی تر هستند؟و نکته دیگر انکه ما بعضی از ما شیعیان مثل خودم چه کردم که ...... شرمندم از آل الله
  • سمانه IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    25 2
    عالی بود
  • محمد IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    44 5
    شما را به خدا دست از اهانت به همدیگه بردارید ای شیعه اگر راست میگی برو راه واقعی علی را در پیش گیر ای سنی اگر راست میگویی برو راه واقعی را از عمر تبعیت کن به خدا هممون شعار میدیم نه علی را شناخته ایم نه عمر را بریم فکری بحال خودمان برداریم که علی و عمر از ما بیزارن
  • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    8 36
    آقاي ترك همداني اميدوارم اون دنيا رو سياه حضرت زهرا و پيامبر (ص) نشين با اين حرف ها...
  • علی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    8 38
    ابتدا حرف مداحان بیسوادرا تایید نمی کنم اماآقای همدانی تخصص شما اگر وکالت است از سخنانت معلوم است که حتمادرباره دین و تشیع متخصص نیستی به همین دلیل لااقل از عالمان شیعه سوال کن. بد نیست به وبلاگ سلمان حدادی که 7 سال محصل و مبلغ وهابیت بود وبا 1جمله درسخنرانی عالمانه مجلس سیدالشهدا شیعه شد سری بزنی.یا کتاب آنگاه هدایت شدم تیجانی یا شبهای پیشاور را بخوانی البته اگر دوستان سنی مذهبت برایت حرام نکرده باشند.اگر امیرالمومنین سکوت کرد یا مشورت داد دلیل بر قبول داشتن خلفانبودمثل بود حضرت یوسف که حاکم کافر مصر را قبول نداشت اما به امر خداوند به آن حاکم کافر مشورت دادو حتی کمکش نمود.کمک امیرالمومنین به خاطر حفظ اصل اسلام بود ولو اینکه با رفتارها و گفتارهایش همواره ثابت می نمود آنها بر حق نیستند
    • مصطفی ترک همدانی IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      31 3
      با سپاس از نظرات همه عزیزان اما: 1- حقیر نیز اعتقاداتی بر ستم مبتنی بر خلافت و امامت امام علی (ع) و جریانهای پس از آن دارم با این وجود این اعتقادات هیچ توهینی را به اصحاب رسول خدا روا نمی دانم. 2-کم نیست توهینها و تکفیرهایی که به تشیع نسبت می دهند اما بقول "علی آقا" کسانی هستند که سواد کافی در پاسخ داشته باشند و من نیز تا حد توان بدان خواهم پرداخت اما این نوشتار قصد دیگری دارد. 3-چنانکه در نظرات مشاهده فرمودید بعضی از برادران اهل تشیع جریان معاویه ملعون و فسادهایش را با خلفای راشدین مخلوط می دانند که لازم به مطالعه بیشتری در این باره است. 4- این نوشته را با نیت دوستی اهل بیت و امامان علیهم السلام نوشتم و امیدوارم روسفید درگاه خداوند و پیشگاه پیامبر خدا و چهارده معصوم باشم انشالله
    • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      24 3
      جناب علی!!که خود رو اسلام شناس و شیعه شناس میدونی!!با استناد به صحبتهای خودت؛حضرت علی(ع)کی و کجا به خلفای راشدین توهین کرد که حالا امثال تو خودتون رو محق میدونید به اونها توهین کنید؟!از حصرت یوسف مثال زدی؛اون حضرت با تمام مشکلاتی که زلیخا براش به وجود اورد و دامهای شیطانی که براش پهن کرد و در اخر هم اون رو به زندان انداخت هیچ گاه ذره ای بی حرمتی در حق اون زن روا نداشت و تا اخر عمر هم به نیکی و احترام از اون یاد کرد...درست که حضرت علی(ع)برای حفظ اسلام با خلفای راشدین همکاری کرد؛ولی امثال تو که خودتون رو پیرو اون حضرت میدونید با استناد به کدوم خطبه ایشون؛به استناد چه بخشی از سیره مبارک اون حضرت به خودتون اجازه میدید به خلفای راشدین توهین کنید؟اون حضرت کی و کجا حتی به مخالفان خودش توهین کرد؟!
  • علی IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    40 2
    وقتی یک سنی اعتقاد دارد الحسن ولحسین شباب اهل الجنه آن هم درخطبه نمازجمعه شک برای چه؟
  • سنی مذهب کردستان IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    38 1
    ما جدوآبادمون سنی مذهب بودیم، و به والله علی قسم اسم برادرم حسین اسم خواهرم فاطمه می باشد اسم اکثر فکو فامیلام از اهل بیتن و نمیدونم چرا یه عده میخوان بین سنی و شیعه اختلاف بندازن.
    • بدون نام IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      25 0
      دوست عزیز اون یک عده روزگار سیاسی شون از همین راه می گذره ما نباید اجازه بدیم میدان داری کنن حالا می خواد شیعه باشه یا سنی در میان برادران اهل سنت هم هستند کسانی که از طرف بیگانگان تحریک می شوند که شیعیان را لعن و نفرین کنند نمونه اش را هم فراوان دیدم کافر دانستن شیعیان و بر دین مجوس خواندنش رافضی خواندن اش همه اش از همین آبشخور سیراب می شود از میدان داری عده ایی دو آتیشه بی سواد ما ان شالله دست شان را کوتاه می کنیم و با وحدت مان جلوی نیت شرشان را می گیرم به امید خدا
  • آریا IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    21 3
    با سلام آقای همدانی من کوچکتراز انم که نظر بدهم اما شما که اهل علم هستید ومیدانید که این حرفهاازروی کم سوادی است به جای نوشتن این خبر بهتر نبود در کنار مداح می ایستادید وآن را متوجه اشتباه خود میکردید ما خودمان بادامن زدن به این حرفها باعث جدایی مشویم ودشمن تراشی میکنیم مگرنه این است که درایران زرتشت ویهود ومسیحی وکلیمی .....زندگی میکنند . پس من بهتر میبنم که بجای نقد عقاید در اینترنت با علم خود کسی را که اشتباه می کند اورامتوجه اشتباه کنید تا بتوانیم متحدباهم باشیم ورازهای خانوادگی را برملا نکنیم تادشمنان اسلام ازان بهره جسته وبه سود خود بکاربرند وباعث کشتار ما مسلمانان جهان شوند.دذ آخر برای خودوجنابعالی آرزوی رستگاری می کنم.
    • بدون نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      22 0
      آریا جان اگر طرف ات خیلی مدعی باشد چه؟ نمونه نظرات را مطالعه کنی می بینی که آدم های مدعی چگونه تفکری دازند و چه طور فکر می کنند آیا به راستی می شود با این جور آدم ها وارد صحبت شد.؟ من روز عاشورا مهمان شهرستان ( سنی مذهب) داشتم نمی دانی چه طور یک ظرف غذای خیراتی رسیده به خانه ما را می خوردند و از آن تبرک می گرفتند و حاجت می خواستند نمی دانی با چه نیت خالصی آمده بودند تا از عاشورا فیض ببرند اما متاسفانه وقتی با هم رفتیم مسجد محل سخنران اش که البته یکی از چهره های سرشناس تلویزیونی است چنان به اعتقادات آن ها توهین کرد که من فقط شرمساری برایم ماند با هیچ منطقی نمی توانستم جمع اش کنم خواستی اسمش آن سخنران را هم می نویسم اما فقط امیدوارم مسوولان بدانند تریبون دار کشور چه کسانی هستند
  • mohammad IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    27 0
    من نمیدونم مطلب چیه! ما همه دینمون کامل شده که بحث به کی چی کار کرده رسیده؟! نماز میخونیم؟ به مسکینان طعام داده ایم؟ روزه؟ .و....... ما از پایه مشکل داریم هنوز به درک واقعی اسلام نرسیدیم وگر نه هیچ وقت برای بحث هایی که هیچ هدفی جز دشمنی به جا نمیذاره متکی نمیشدیم. من بر این باورم معبودم الله است پیامبرم حضرت محمد(ص) و کتابم قرانه . خدا فهم بده همه دین دار بشیم نه اینکه با دین بازی کنیم. همه برادریم .وسلام و علیکم
  • farid IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    22 0
    سلام احسن کاش تفکر جنابعالی بین مسئولین رسوخ پیدا کند
  • طالب رستمی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    23 0
    یادش به خیر آن روزها که در روستا بودیم( منطقه مریوان) وقتی داخل قبرستان می شدیم گلهای واژگون به زبان کردی ( گل هلاله برمه) که روی زیارتگا هها کاشته بودندخطاب قرار می دادیم و می گفتیم هلاله برمه،هلاله برمه حسن وحسین شهیدند، شهید. که با تکرار آن جمله قطراتی مانند اشک از آن گل پایین می افتاد. اما امروز که یک معلم هستم و در شهر زندگی می کنم و با رسانه های مختلف در ارتباط هستم هر روز کشتار انسانها و توهین به همدیگر را می بینم و می شنوم و از طرف دیگر دانش آموزان پاک و مصوم شیعه و سنی که دوست و رفیق همدیگرند ، چرا آینده آنها را به دشمنی تبدیل کنیم. آیا این اختلافات ،نقشه های شوم یهود وانگلیس نیست که که امروز ما مسلمانان با حرف و عمل آنها را اجرا می کنیم .
    • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      18 0
      کاک حسین! ما هم در بانه کردستان در روستا می خواندیم حسن و حسین برا بوون ـ له دشت کربلا بوون ـ له خوین خویان گویزا بوون ـ خوین یان له یک پرژا بوو ـ و باور داشتیم با خواندن این شعر پرنده ها پایین می آیند تا این سرود را بشنوند و می آمدند ( حسن و حسین برادر بودند در دشت کربلا بودند در خون در غلتیده بودند خون شان به هم در آمیخته بود و ...) البته نمی دانم منظور از نام «حسن» کدام حسن بوده است. چون قاعدتا نباید امام حسن باشد. و این ادامه داشت تا رسیدن به مصیبت حضرت زینب (س) و ... راستی چه روزهای خوبی بود روزهای اعتقاد به این نیکی ها راستی چه کسی ایمان مان را ربود دستش را قطع کنیم.
    • محب الحسین IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      0 0
      کاکه گیان منیش هم کوردم ولی له کوردان شیعه مذهب -در اینکه اهل سنت بویژه شافعی مذهبها به اهل بیت سلام الله علیها احترام می گذراند شکی نیست ولی ای برادران عزیز سنی مذهب تا حالا به این فکر کرده اید که چه کسانی موجبات شهادت سبطین را فراهم نموده و باعث دو دستگی در بین مسلمین شدند
  • ع.دلسوختهyrahimlou@yahoo.com NL ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    21 1
    سپاس از بزرگوارانی که حرف دل میلیونها ایرانی وطن پرست نوع دوست را در ابراز بیزاری از اراجیف ریا کاران و دوستان نادان- که حاصلی جز ایجاد کینه و نفرت در میان هموطنان ندارد-به زبان و قلم می اورند.ام کجا هستند مسئولانی که وظیفه شان در دادستانی پیگیری این گونه موارد نیز هست؟متاسفانه دیر وقتی است که این مسئولان وظیفه خودرا در صیانت از حقوق مردم و ارامش جامعه به تامین هتاکان و مردم ازاران تبدیل کرده اند و یا در احساس ناروائی ولازم التعقیب بودن برخی گفتارها و کردارهای اجتماعی منکر تجاهل و تغافل می کنند.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    18 2
    ما واقعا بیکاریم مشکلات خودمونو ول کردیم چسبیدیم به 1500 سال پیش ...در حالی که در کشورهای دیگه خدا رو با علم و هنر جستجو میکنند نه با فحش و فحاشی ..بابت توهین هم بگم یک انسان نبایستی به هیچ عنوان به انسانی توهین کنه انسانها آزاد آفریده شدن و دارای حق احترام اند هر کس هر چی میخواد بگه باید در راستای مصالح فرد و اجتماع باشه
  • رضا IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    17 6
    مامی توانیم درعین وحدت وبرادری درباره ی اختلافاتمان بحث علمی کنیم شماکتاب هایی مانندالغدیر-المراجعات وشب های پیشاوریاکتاب های آقای تیجانی رابخوانیدبدون کوچکترین توهینی چه زیباازتشیع دفاع کرده علمی ومستدل
    • بدون نام IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      16 1
      خیلی کتابهای دیگر را نخواندی از جمله کتاب آیت الله برقعی
  • حسین IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    3 24
    درقرآن کسانی راکه پیامبررااذیت کرده اندلعن فرموده وپیامبرهم فرمودندهرکس فاطمه رابیازاردمراآزرده البته بحث هابایدعلمی وبرادرانه وباحفظ وحدت باشدمانندعلامه امینی درالغدیر
  • انسانی آزاده EU ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    4 43
    در عجبم چرا یک شیعه برای خلفای راشدین دل میسوزاند.احترام به اصحاب پیامبر امری واجب است که در آن شکی نیست ولی اگر به وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی مراجعه کنید ایشان میزان در هر کس را حال فعلی او میداند.در این که خلفای راشدین جزو اولین یاران پیامبر بودند شکی نیست در این که آنها درد ها کشیدند و مال و جان خود را برای اسلام به خطر انداختند شکی نیست.اما حسد آن ها را از اوج بلندی به قعر دوزخ کشاند و آنها حق علی را نه بلکه حق مردم را غصب کردند.در حدیث نبوی که خطاب به علی است آمده :"علی جان دشمنان تو سه دسته ان غاصبین و ناکثین و مارقین"به نظر شما غاصبین چه کسانی هستند؟آیا همان کسانی نیستند که فدک را و حق مردمی را که باید علی بن ابیطالب بر ان ها خلافت میکرد را غصب کردند؟
    • ایرانی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      20 3
      اصلا بحث دلسوزی برای خلفای راشدین نیست. آقای ترک همدانی (نویسنده) هم فرمودند نسبت به اعتقادات و ستمهایی که به امام علی ع شده معتقدند اما جایگاه توهین در جامعه را بررسی کرده اند.
    • نوری IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      24 2
      اگر این همه ظلم بر امام علی ع کرده باشند که شکی هم در آن نیست چرا آن حضرت بعد از این همه ظلم با افتخار نام این ظالمان را بر روی فرزندانش گذاشته است چرا اجازه نداده نام ظالمان از صفحه روزگار حذف شود ضمنا اسم فرزند امام حسن ع هم ابوبکر بوده !!چرا!!!!!!!
    • انسان اسیر IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      6 1
      انسان آزاده -شیعه برای همه مسلمانان به حکم کتاب آسمانیمان دل می سوزاند نه فقط خلفای راشدین .و این وظیفه هر مسلمان آزاده ای است مگر رسول خدا برای آزادی همه انسانها نیامده است مگر نمیدانی یکی از خلفای راشدین داماد حضرت علی ع و فاطمه بوده ودیگری باجناق حضرت علی ع بوده و تنهاشخصی است که افتخار شوهری 2دختر خضرت ختمی مرتبت را دارد و آن یکی ÷در خانم ختمی مرتبت است صمنا فکر کنم اسممان جاش عوض بشه بهتره ----حال میشود اهانت کرد اگر جائز باشه شما آزادید
  • انسانی آزاده(ادامه) EU ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    3 27
    در ادامه سوالی از شما دوستان داشتم که تا به حال پاسخ آن را نیافته ام"مسیر یک انقلاب و مکتب را چه کسی مشخص میکند مسئله را بامثالی سادهتر میکنم به طور مثال مسیر و هدف و ایده آل های مکتب اگزیستانسیالیسم را چه کسی مشخص میکند آیا کسی جز سارتر میتواند این کار را بکندپس مسیر اسلام را نیز محمد (ص) مشخص میکند مگر پیامبر در غدیر دست علی را بالا نبردپس کسانی که این راه را رها کرده و راهی جدید با زور به وجود می اورند جزو مکتب اسلامند؟آیا این افراد و پیروانشان مسلمانند؟ در آخر برای خود و ملتم متاسفم که چنین وبلاگ نویسان و خبرنگارانی دارد کهدر جهل کامل به سر میبرند و تا به حال کتابی مطالعه نکرده ان
    • نوری IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      20 2
      از شما که به اصطلاح مطالعه گرده اید تعجب میکنم لطفا اسامی72تن از شهدای کربلا را ببینید نویسنده چون اطلاعاتش بیشتر از شما بوده نوشته است عزیز دل روی اسامی فرزندان شهید خضرت علی ع و امام حسن ع کمی بیندیش !علت انتخاب چنین اسامی چه بوده است؟
    • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      6 0
      انسان آزاده برات متاسفم چکار میشه کرد در حد سواد و کشش خودت نوشتی از این بیشتر نمی توان نوقع داشت
    • علی IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      4 7
      من هم برای مثل تویی متاسفم که بخاطرنظر دیگران آنها را تخریب میکنی دوستان بهتر است بدانید که اسم ادمها بر خلاف انچه که ما تصور می کنیم بخاطر خلفای اول تا سوم نامگذاری نشده است بلکه اینچنین نامگذاری مرسوم بوده است.مثلا حر ابن یزید ریاحی بخاطر یزیدبن معاویه لعنه الله نبوده است
    • شیعه IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      5 13
      نام ابوبکر، عمر، عثمان و …نامی عمومی و همگانی است و نه نام اختصاصی. چنین نیست که نام ابوبکر متعلق به ابوبکر و مختص او باشد بلکه این نام یک نام عربی است و مردم عرب آن را همانند دیگر اسامی برای فرزندانشان انتخاب می‌کردندنام صدها انسان هم عصر ابوبکر و عمر و عثمان بدان نامها بوده است آیا به محبت این 3نفر پدرانشان نامگذاریشان نموده اند؟؟؟ ابوبکر بن علی بن ابی‌طالب: نام اصلی فرزند امام علی نبوده است بلکه کنیه او بوده است. شیخ طوسی در کتاب رجال خود آن‌جا که نام اصحاب امام حسین (ع) را می‌آورد نام وی را در قسمت کنیه‌ها آورده .کنیه را هم خود فرد بر اساس اتفاقات زندگی خود و بدلخواه انتخاب می کند عمر بن علی بن ابی‌طالب: در مورد نامگذاری ایشان چنین نقل شده که عمر از حضرت علی خواست تا نام فرزند را او
    • ادامه IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      5 12
      عمر بن علی بن ابی‌طالب: در مورد نامگذاری ایشان چنین نقل شده که عمر از حضرت علی خواست تا نام فرزند را او انتخاب کند، و امام هم با توجه به جو حاکم بر مجلس اجازه دادند و عمر هم نام خود را بر فرزند نهاد حدثنا عیسى بن عبد الله بن محمد بن عمر بن علی بن أبی طالب قال ، حدثنی أبی ، عن أبیه ، عن علی بن أبی طالب رضی الله عنه قال : ولد لی غلام یوم قام عمر رضی الله عنه فغدوت علیه فقلت له : ولد لی غلام هذه اللیلة ، فقال : ممن ؟ قلت : من التغلبیة ، قال : فهب لی اسمه ، قلت : نعم ، قال : فقد سمیته باسمی ونحلته غلامی مورکا - قال : وکان نوبیا - قال : فأعتقه عمر بن علی بعد ذلک ، فولده الیوم موالیه.( تاریخ المدینه، 1410ق، ج2 ، ص 755( عثمان بن علی بن ابیطالب نام او را همانطور که از انحضرت نقل شده از نام صحا
    • ایرانی IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      21 2
      خدمت "علی" آقا و "شیعه" که احتمالا یکنفرند عارضم که: هرچند اسامی ابوبکر و عمر عمومیت دارند اما در زمان پیامبر(ص) به دلیل همان همان دونفر از اسامی خاص بشمار می آمدند. مانند نام مبارک علی. نظر من هم اینست که اگر من امامم علی است کارها و حرفهایی را که خودشان با وجود توانمندی نکردند ونزدند ، انجام ندهم. هرچند که بنظر حقیر اصولا دوستی حضرت علی با خلفای راشدین چیزی نیست که بتوان آنرا انکار کرد .یا اقلا با آن چیزی که برخی مداحان به زبان می آورند اصلا سازگاری ندارد. پاینده باشی
  • ahmad IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    23 2
    با سلام از اینکه لطف کرده دور از هرگونه تعصب واقعیت را نوشته اید ، صمیمانه تقدیر و تشکر نموده از خداوند می خواهم افراد گمراه و خاطی را هدایت و اگر قابل هدایت نیستند به سزای اعمالشان برساند.
  • محمد امين IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    21 1
    با تقديم سلام... عزيزان مذهب زماني آمد كه انسان ها از پذيرش تنوع آراء ناتوان گشتند... امروز همه مي دانيم دنيا كتابخانه و اطلاعات مشتركش را به همه ارمغان داده ... چه خوب است اسم ها را برداريم و اسم و مرام هممان را انسانيت بگذاريم با قلبي گشاده و وسيع به اندازه آسمان ها كه گنجايش پذيرش هر هم نوعي با هر عقيده اي را داشته باشيم به جهت اينكه خودمان لذت ببريم از دنياي زيبايي كه مي سازيم... كساني كه اعتقاد به دين دارند اگر خدا را متعلق به انسان هاي مسلك و مذهب خود بدانند آن خدا رو محدود كردند و يقينا آن خدا در حد خدايي نيست ... خداي من خدايي هست كه تك تك انسان ها را آفريده با نگرش هايي متفاوت... احساساتي متفاوت و متنوع ... خداي من انسانيت و خوش خلقي بيشتر از خونريزي و بدگويي و فحش مي پسندد...
    • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      3 1
      آآآآآآآآفرین و درود بر تو ای ایرانی ......... هزاران
  • مهدی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    14 1
    یکی ازتاسف بارترین موضوعات موجود درجامعه ما اظهارنظرافراد درحوزه مسایل دینی به صورت غیرتخصصی است وافرادفراوانی هستند که بااظهارفضل نا اگاهانه وگاه اگاهانه تیشه برریشه ی وحدت اسلامی میزنند. امابایدیادآورشدکه نوع نگاه اهل تسنن ایران به مسایلی همچون اهل بیت همراه باتکریم وعزت است که نمونه ی آن درشهرهای مرزی ایران ودر حضوراهل سنت دربارگاه منور رضوی بسیاراشکار است درمناسبت هایی همچون عاشورا نیز اهل سنت این واقعه ی عظیم را بسیارمهم محسوب نموده ونذری می دهند. نکته مهم این است که نوع تشیع وتسنن ایرانی تفاوت خاصی با نوع باورهای رایج دراقوام وملل مسلمان دیگردارد که این نگاه متعادل به خوبی در مودت اهل بیت عصمت وطهارت آشکاراست درپایان باید گفت: توهین به عقاید افرادتوهین به فضایل انسانی است
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    11 1
    با خوندن این نظرات واقعاً متاسف شدم شما چگونه از دل انسانها خبر داری شما مگر شما هاخدایی؟ مثل اینکه همتون اون خدای احد و واحد رو فراموش کردین؟ چطور به خودتون اجازه میدین راجع به انسانها به قضاوت بنشینید ؟ شاید همسایه کلیمی و زرتشتی و سنی تو نزد خدا از خود شما عزیز تر باشه ؟ این بحثهای شیعه و سنی چیه راه انداختین؟ همه با هم برادریم و برابر اونی برتره که تقواش بیشتر باشه ،که این موضوع رو فقط خدا خبر داره آیا تمام اصحاب امام زمان (عج) شیعه هستن؟مگر فاطمه و حسن و حسین فقط متعلق به شیعه هستن که بخواییم اونا رو به اسم خودمون مصادره کنیم؟چرا از همه دنیا عاشقان غیر مسلمان در مکانی بنام فاطیما جمع میشن که شفا بگیرن؟ پیامبر و اهل بیتش عاشق انسانها بودن و دوست داشتن همه در راه راست باشن و
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    7 1
    ادامه بالا: جونشون رو بخاطر عزت انسان فدا کردن ،اونها آزادگی انسانها رو می خواستن چرا مقام حضرت فاطمه رو پایین میارین چرا اون رو با خودتون مقایسه می کنید و فکر می کنید که باید از حقش دفاع کنید ، آخه شماها کی هستید؟ خدا زمین و آسمانها رو بخاطر اون آفرید اون دنیا همتون با چشم گریان دنبال شفاعت گرفتن از فاطمه می دوید اون وقت توی این دنیا باد به غبغب می اندازید که ما از بقیه بهتریم...
  • مهدی یار IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    5 1
    دوستان عزیز من در جایی بزرگ شدم که بیشترشون اهل سنت هستن در بین اهل سنت هم گروهی نادان هست که معاویه لعنته اله رو بزرگ می شمارند ولی بیشترشون به عاشورا وامام علی(ع)ارادت خاص دارند.دوستان خطر وهابیت برای نفوذ در بین اهل سنت از هر چیزی مهم تره؟دوستان اهل سنت درست است در بین بعضی شیعه ها افراطی گری هست ولی مواظب گرایش های وهابی باشید وهابیونی که بسیار هوشمندانه وآهسته نفوذ می کنند.
  • مهدی یار IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    8 2
    خواهشا نظرات من را درج کنید. با این که بین اهل سنت بزرگ شدم بی احترامی به هعتقاداتم هیچ وقت ندیدم مگر کاهی نظر درباره بعضی اختلافات که بیشتر یه کل کل بود.هرچند به خیلی از عقاید اهل سنت ایراد دارم ولی دلیلی بر توهین کردن نمی بینم.درست است که در قضیه غدیر کوتاهی کردن در به شهادت رسیدن حضرت فاطمه(س)...در نظرشون در مورد معاویه در قضیه توهین به ÷یامبر که اهل سنت ایران هم منفعل بودوخیلی چیزهای دیگه با هم اختلاف اساسی داریم.ولی بازهم نباید توهین کرد مگر چیزی باشد که منشاءوهابی داشته باشد دوستان اسلام مانند درختی است که مذاهب اسلامی شاخه های آنند متاسفانه بعضی ها به بهانه قوی تر کردن شاخه خودشان دارند درخت را از ریشه می زنند.
  • دوستدار امامان IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    20 4
    دوست گرامی فرضا قبول کنیم عمر با آن همه ظلم هایش از حضرت علی ع خواسته اسم فرزندش را عمر بگذارد ایشان هم رویش را زمین نداخته لطفا تحقیق فرمایید چه کسی از امام حسن خواسته اسم فرزندش را عمر بگذارد آخه فکر کنم اون موقع دیگه عمر -عمر نوح نداشته!!!!!!!!!! ضمنا اسم ابوبکر و عمر و عثمان وعلی اون موقع اسم خاص بوده نه عام ضمنا فکر میکنم اسم یکی از نواب اربعه هم عثمان بوده که یکی از شیعیان بزرگوار میباشد در جایی تاریخ نقل کرده عمر داماد امیرالمومنین و فاطمه بوده و آنها دخترشان ام کلثوم را به عقد ایشان در آورده اند گویا آنها با هم مشکلی نداشته اند بیایید متحد شده دمار از روزگار انگلیس و امریکا در آوریم چون آنها از اتحاد ما میترسند چرا که مسلمان واقعی به حکم قران باهم رئوف مهربانن و اشداء علی الکفارند
  • بدون نام IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    15 2
    علی عزیز چرا نوشتی خلفای 1تا3اسمشان عام بوده خلفای راشدین 4نفر بودن که اسم حضرت علی هم هست مگر ما اسم علی را بخاطر مولایمان علی انتخاب نمیکنیم چرا این یکی را استثنا کردی اگر آن اسمها طبق نظر شما عام باشد نتیجه میگیریم علی هم اسم عام عربی است و از روی عادت استفاده میشود که فکر کنم دوستان مخالف نظر شما را داشته باشند بهتره یک دلیل دیگری بیاورید تا قانع شویم
    • سلام IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
      2 9
      عزیزم این را بدان که نام علی قبل از آن حضرت نام مرسومی نبوده است و نام گذاری فرزندان به نام علی بخاطر نام عزیز مولای عالم صورت می گیردو این نام شخص دیگری را تداعی نمی کرده و نمی کند. اما 1 سوال اگر خلفای شما حضرت محمد و علی را دوست میداشتند چرا نام فرزندانشان را محمد و علی نگذاشتند بلکه معاویه ملعون دستور داد آن غریب را بر منابر لعن کنند؟حتی در کتابهای خودتان از جمله عمده القاری شرح صحیح بخاری ج 15 ص 39 آمده که عمر به مردم کوفه دستور داد نام هیچ پیامبری را بر فرزندان خود نگذارند و گروهی از اهل مدینه را فرمان داد که نام محمد را از فرزندانشان بردارند و آنها نیز چنین کردند. فاعتبروا یا اولوالابصار
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    5 6
    سلام . درسته که خداوند در قرآن می فرماید به بتهای بت پرستان فحش ندهید چرا که باعث می شود بت پرستان از روی عداوت و نا آگاهی به خدا فحش دهند و واقعا اهل تسنن بدلیل احادیث جعلی فراوان برای آن سه دشمن خدا که دانسته حق را پایمال کردند ، عزت و احترام قائلند ، اما شما از این دست دفاعها انجام نده چرا که بار گناهان خودت را بسیار سنگین تر می کنی و اگر به منابع موثق رجوع کنی متوجه می شوی بزرگترین دشمنان خدا کیستند ( مثلا خطبه غدیر پیامبر به نقل از سه خلیفه و ابو هریره و دیگران ) . در ضمن پیامبر اکرم و ائمه اطهار ( تا قبل از ظهور امام زمان ( عج ) ) در اکثر موارد مامور به امر بنا بر ظواهر امور بودند و تمام تلاششان حفظ اصل اسلام بوده و هست . باز هم می گویم فحاشی در شان شیعه اهل بیت علیهم السلام نیست .
  • مهدی یار IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    1 5
    دوست عزیز گفتین از این دست دفاع ها نکنم اتفاقا دفاع نبود بلکه خودش یک جور ایراد بود که به اهل سنت گرفتم من نظرم روی نفوذ وهابیته که کم کم داره نفوذ می کنه تو همین منطقه ما هم دارم احساس می کنم چه کارها که می کنند گروه های شبه وهابی اتفاقا من یکی از شیعه های متعصبم که تو ایام محرم از بلند گوی ..... برای روستایی که همه سنین مداحی میذارم تا به حال 2بار در مسجدشون سخنرانی کردم با افراطی گری بدون منطق بیشتر ضربه میزنیم یادمه استاد روحانی داشتیم همیشه توصیه می کرد وقتی به زیارت امام رضا(ع)میرین پای ضریح سجده نکنین یا درب ها رو زیارت نکنین نه این که ایراد داره بلکه سوژه میدین به اهل سنت من اهل سنت رو به هیچ روش و طریقی قبول ندارم. اصلا هم مدافع نیستم یعنی خدا نکنه روزی مدافع بود. چه کنیم .مصلحت
  • نوری IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    2 1
    مهدی یارجان یعنی سنیها آنقدر آزاد اندیش اند شما باآن علم سرشاری که داری بروی بالای منبر و برایشان 2بار سخنرانی آتشین بکنی من بعنوان سنی چنین قدرت و توانایی را در خودم نمیبینم و در روستایی شیعه نشین 1بار هم بالامنبر بروم و اصلا اجازه این کار را نخواهند داد ضمنا چرا استاد روحانی شمارا از سجده بر÷ای ضریح و زیارتدربها محروم کرده مگر سنی دنبال ایراد گیری است احتمالا منظور ایشان سوئء استفاده اجانب بوده ولی من شما را کاملا قبول داشته و از مدافعانتانم و علم و حلمتان راتایید میکنم چون معلومه در تحصیل مدارج علمی سالیان سال سختی کشیدی امیداوارم در آینده از معلومات شما بنحو شایسته ای استفاده بشه و بیشتر شما را در منابر شیعه وسنی زیارت کنیم
  • محمد امين IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    6 1
    جنگ هفتادو دو ملت همه را عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــذر بنه چون نديدند حقيقت ره افســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانه زدند
  • عارف IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    6 1
    باسلام برای اولین بار وارد این سایت شدم بسیارخوشحام ازاینکه همانگونه مااز مداحان وملاحان(نمک روی زخم پاشان)افراطی وبی سواد بیزارهستیم شمابرادران اهل تسنن عاشق اهل بیت وصحابه نیز بیزارید.انشاالله بیاید روزی که اتحادوانسجام مسلمین نویدبخش تشکیل امپراتوری اسلام عزیزباشدوشاهد ازادی قدس عزیزباشیم.امین یارب العالمین
  • ali IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    3 1
    باسلام.باعث افتخار است که درکشور چنین روشن فکرانی هستن.لازم به ذکر است که تمام اهل سنت به اهل بیت وتمام انبیاوامامان احترام خاصی قائلن ایشالابااتحادو یک بستگی کشوررابدورازتفرقه بربام ابرقدرتهای دنیابنشانیم چون توانایشوداریم باملتی متمدن ویکپارچه سنی که به مقدسات شیعه توهین کنه منافقه واگرشیعه هم توهین کند هم همینطور چنین اشخاصی ضدپیشرفت نظام جمهوری اسلامی هستن
  • علی IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    24 2
    من نمیدونم این چه قاتلی بوده که امام علی اسمش رو روی فرزندش میزاره!باهاش بیعت میکنه و در خطبه 228 نهج البلاغه به (اجماع مفسرین شیعه و سنی این خطبه در مورد عمر) ازش به آن شکل تمجید میکنه و در زمان فتوحات اسلامی به ایشان مشورت میده و دختر خودش ام الکلثوم رو هم به عقد ایشان در می آورد. به نظرم بهتر یک ذره عقل و انصاف رو در نظر گرفت و هر دروغی رو باور نکرد.
  • زمان IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 19
    آقای به اصطلاح علی در خطبه نهج البلاغه طبق نظر تمام علماء مربوط به مالک اشتر است که قابل تمجید بوده نه عمر دو ما حضرت علی هرگز دختر خود را به عمر نداده است این هم یک شایعه است که شیعیان قبول ندارند در هر صورت خلفا قابل احترام هستند و بی اخترامی جاز نیست
  • احمد A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    4 2
    من‌مسلمانم قران بلدی چقدر روزه می گیری چقدر از مظلوم دفاع کردی چقدر پس چرا انقدر کاسه داغ تر اش شدید روحی فداک یا رسول الله
  • محمد A1 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    3 1
    عالی بود جناب وکیل.بنده هم تحصیلاتم حقوق عمومیه.درشرایط فعلی که دشمنان اسلام از چهار سو کشور ما را محاصره کرده اند صحبت از مسایل تفرقه افکن ردن تیشه بر ریشه دین اسلام است. چه بهتر که ما مسلمین بر روی نقاط قوت واشتراک خود پافشاری کنیم مثل خدای واحد کتاب واحد پیامبر واحد.وقتی که رهبری فرمودند توهین به خلفای مذاهب اسلامی دیگر جایز نیست چرا ما جلوتر از رهبر حرکت کنیم .انشاا... در سایه وحدت بیشتر دسایس دشمنان قسم خورده این سرزمین را نقش بر اب کنیم ودست از این بحثهای تفرقه انگیز که نتیجه ای جز کدورت وتفرقه ورنجش مومنین از هم ندارد دست برداریم.
  • مجید مصلحی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    من مدت زیادی با ا هل تسنن . غرب و شرق ایران بوده ام آدم هایی بسیار دوست داشتنی هستند . احترام به ا هل بیت از واجبات آنها بود وما هم حسب وظیفه وفرمان مقام معظم رهبری و علاقه ایی که بین مان بود به آنها و اعتقاداتشان احترام میگذاشتیم و وظیفه خود می دانستیم . امروز دشمن بین شیعه وسنی را با بعضی از هم مذهبی های خودشان می خواهد دشمنی بیندازد از نظر اسلام این کار حرام است دشمن اصلی ما آمریکا . اسرائیل . انگلستان . عربستان و... هستند که بین مسلمانا تفرقه می اندازند / فرقی نمی کند شیعه یاسنی هر کس از خط قر آن و ولابت دور شود به دام دشمن می افتد چه وهابیت در سنی و چه بهائیت در شیعه.میبنید که حتی در اسم هم اینها باهم تشابهاتی دارند وهابیت . بهائیت
  • احسان IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    روزی یکی از یاران حضرت علی در جبهه جنگ رو به دشمن ناسزا می گفت . حضرت گفت فلانی چرا بدو بیراه می گویی . آن شخص گفت یا علی آنها دشمنند . حضرت فرمود کسی که حرف حساب ندارد ناسزا می گوید و فحش می دهد
  • حیدزی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    آقا مصطفی بعضی از مداحان کم سواد ضمن مداحی ونوحه خوانی متآسفانه کلماتی بر زبان می رانند که توهین به اهل بیت پیامبر ص است بنده چندین فقره در مراسم های عزاداری ، در مساجد ودر خیابان اعتراض کرده ام که حتی منجر به مشاجرۀلفضی با ایشان شده است