۴ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۰

حرف و حریثها برای تغییر نظام آموزشی ادامه دارد.

تغییر نظام آموزشی فعلی به نظام جدید یعنی 6 سال دوره ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال متوسطه یکی از موضوعاتی است که دو سال گذشته در هفته پژوهش از سوی وزیر آموزش و پرورش مطرح شد. موضوعی که همواره بین مجلس و شخص دکتر حمید رضا حاجی بابایی مورد بحث و چالش بوده و با وجود اینکه وزیر آموزش و پرورش هشتم آذر امسال به طور قاطع و مشخص اعلام کرد که از سال تحصیلی 92-91 این نظام آموزشی اجرا می‌شود باز هم مجلس نسبت به این طرح موضع گرفته است.
با اینحال هفته پیش رئیس آموزش و پرورش به طور رسمی اعلام کرد نظام آموزشی جدید 6-3-3 از سال تحصیلی آینده در مدارس کشور اجرا می شود.این موضوع عکس العملهای فراوانی داشت،به طوریکه علی عباسپور تهرانی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حضور خبرنگاران اعلام کرد که آموزش و پرورش مجاز به تغییر نظام آموزشی برای سال آینده نیست و این یک اقدام خودسرانه است چون به تصیوب مجلس و شورای عالی انقلاب نرسیده است.اما حاجی بابایی با وجود تمام مخالفتها می گوید که این کار را از سال آینده شروع می‌کنیم، البته نمی‌توانیم اعلام کنیم که این طرح یکباره اجرا شود اما به مرور زمان این کار اجرا می‌شود؛ همچنین دوره ابتدایی از لحاظ محتوا به طور یکپارچه، 6 ساله خواهد بود. وی می افزاید:مقطع ابتدایی به دو دوره 3 ساله تقسیم می شود، گفت: طبق این طرح یک معلم 3 سال اول دوره ابتدایی را تدریس می کند.
در پاسخ به سخنان رئیس کمیسیون آموزش و پرورش، حجت الاسلام بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرآنلاین اعلام کرد:این طرح به تصویب رسیده است و نیازی به تصویب مجلس ندارد.
در تازه ترین اظهار نظر، نورالله حیدری دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات می گوید: اعضای کمیسیون همچنان در مورد نظام 6-3-3 در آموزش و پرورش تردید دارند و مطمئن نیستند که بتواند سیاست درستی باشد و چشم‌انداز خوبی را برای تحول در ساختار ایجاد کند.
وی در گفت وگو با خبرآنلاین می افزاید: اگرچه سند تحول بنیادین از نظر کیفیت نظری و محتوایی خوب است اما اجرا کردن آن بیشتر مورد نظر است و احساس می‌شود آموزش و پرورش این همه که روی این موضوع مانور می‌دهد هنوز آمادگی لازم را در خود ایجاد نکرده است، بنابراین ممکن است یکسری توقعات در سطح جامعه پدید آورد که عاجز از تحقق آنها باشد و در نهایت این بیماری مزمن درون نظام تعلیم و تربیت کشور همین‌طور مزمن باقی می‌ماند.
کاربران خبرآنلاین نظرهای متفاوتی درباره این طرح داشتند و پشنهاداتی را هم مطرح کردند.بنابراین نظام آموزشی جدید نه تنها به تایید مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانونگذار نرسیده بلکه شورای انقلاب فرهنگی نیز هنوز آن را تصویب نکرده است و بدین ترتیب بازهم سردرگمی و اضطراب والدین و دانش آموزان د آغاز می شود که " بالاخره سال آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا به ششم ابتدایی خواهیم رفت یا اول راهنمایی؟
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    3 0
    قسمتی از دبیران راهنمایی مازاد میشوند وخلای که برای دبیران ششم ابتدایی بوجود می آید جای سوال هست
  • بدون نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    3 0
    ... وبازهم دبیران راهنمایی مثل همیشه فدای طرح جدید میشوند !!! واقعا با معلمهای مازاد چه خواهند کرد ؟لابد این نان کم را هم از انها خواهند گرفت !