تغییر در نظام آموزشی و کتب درسی مدتهاست که در صدر اخبار آموزش و پرورش است.

 هنوز بحث در مورد نظام آموزشی 6-3-3 تمام نشده که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می گوید: سرلشگر فیروزآبادی به رییس مجلس نسبت به کاهش ساعات درس آمادگی دفاعی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان نامه ای نوشته که موضوع بحث دیروز کمیسیون آموزش و تحقیقات بود.
وی در گفت وگو با ایسنا می گوید: مصوبه مجلس دانش‌آموزان مقطع راهنمایی 2 ساعت در هفته به صورت تئوری و یک روز به صورت عملی تحت آموزش‌ دفاعی قرار می‌گرفتند و در مقطع دبیرستان هم 3 ساعت آموزش نظری و سه روز آموزش عملی دفاعی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شد اما آموزش و پرورش در مردادماه سال جاری طی اقدامی غیرقانونی از ساعات آموزش آمادگی دفاعی کسر و ساعات باقیمانده را تجمیع و ابلاغ کرد، وقتی پرسیدیم تجمیع آموزش دفاعی به چه معناست در پاسخ اعلام ‌کردند دانش‌آموزان را یک هفته به اردوی راهیان نور می‌بریم.
نماینده مردم تهران ادامه می دهد: مسوولان ستاد فرماندهی کل قوا برگزاری اردوی راهیان نور را بسیار مثبت می‌دانند اما نسبت به جایگزینی آموزش آمادگی دفاعی با اردوی راهیان نور معترض هستند، لذا سرلشکر فیروزآبادی جانشین فرمانده کل قوا نامه‌ای به رییس مجلس برای بررسی این موضوع ارسال کرد.
عباسپور می افزاید: اگرچه اردوی راهیان نور دانش‌آموزان را با دفاع مقدس، روحیه ایثار و شهادت و نظام مقدس جمهوری اسلامی آشنا می‌کند اما کتاب آموزش دفاعی که توسط آموزش و پرورش مورد بی‌توجهی قرار گرفته توسط کارشناسان دفاعی نیروهای مسلح کشور و بر مبنای قانون مصوب تدوین شده و تدریس آن ضروری است.
در همین حال حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش، در گفت و گو با خبرآنلاین می گوید: درس آمادگی دفاعی در سال تحصیلی جاری و با هماهنگی مرکز دفاع و صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج بهسازی شده و نگاه افزایش کیفیت محتوا در این درس صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه مطابق مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش یک ساعت این درس به صورت تجمعی تعریف شده است و در مراسم و اردوهای راهیان نور به صورت تجمعی برگزر می‌شود می افزاید: لذا کاهشی صورت نگرفته و همچون سال‌های گذشته اجرا می‌شود.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    5 0
    اگر دوره اموزشی خارج از چهارچوب درسی در دوره تابستان که به صورت تخصصی مطرح شود نتیجه خوبی خواهد داد