یک روز بعد از تسخیر سفارت انگلیس توسط دانشجویان ایرانی وزیر خارجه انگلیس در اقدامی متقابل اعلام کرد که «سفارت ایران در لندن تعطیل شده است و دیپلمات های ایرانی باید خاک بریتانیا را ترک کنند.»

 به گزارش خبرآنلاین، رادیو فردا در خبری با انتشار سخنان وزیر خارجه  هیگ در مجلس عوام این کشور به نقل از وی اعلام کرد که ایرانی ها باید  خاک انگلیس را ترک کنند  تا بدین تریتب مقامات بریتانیا  واکنشی به اقدام ایران انجام دهد.

اظهارات هیگ در شرایطی بیان می شود که سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوسال گذشته سفیری در این کشور نداشته است و امور کنسولی ایرانیان در سطح کاردار انجام می شده است.

تسخیر سفارت انگلیس در تهران بعد از آن انجام شد که مجلس شورای اسلامی قانون کاهش روابط دو کشور به سطح کاردار را تصویب کرد.
در همین حال، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، روز چهارشنبه به ایران هشدار داد که این کشور به دنبال حمله به سفارت اش در تهران، «اقدام بسیار شدیدی» را علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ خواهد کرد.

 در مقابل علی لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در کنفرانس خبری با اشاره به واکنش‌های 24 ساعت گذشته‌ی دولت انگلیس، گفت:  آنها برای رفتار دانشجویان تعبیر «اقدام بی‌شرمانه» را به کار می‌برند؛ در حالی که می‌توانستند بگویند کار غیرقانونی انجام شده است. بی‌شرمانه رفتار دولت انگلیس است که در پنج دهه‌ی گذشته نسبت به ملت ایران رفتار ستمکارانه‌ای داشته است.


وزارت امور خارجه بریتانیا می گوید که برخی از کارکنان سفارت خود را از ایران خارج کرده است ولی اشاره نکرد که آیا سفارت این کشور تعطیل خواهد شد یا خیر.
/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187398

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =