یک پرستار نسبت به مشاغل دولتی دیگر مانند معلم، 20 الی 25 درصد کمتر حقوق می گیرد.

از وقتی که وزیر بهداشت خبر استخدام قریب الوقوع پرستاران بیکار را در صدا و سیما اعلام کرده، حرف و حدیث های فراوانی حول و حوش این استخدام در فضای رسانه ای منتشر شده است. در این میان، محمد شریفی مقدم، دبیر کل جامعه پرستاری نیز در گفتگو با خبرآنلاین، این مسئله را از دیدگاه بودجه ای مورد بررسی قرار داد و گفت به نظر وی، بودجه 230 میلیارد تومانی که وزیر بهداشت اعلام کرده، بر اساس حداقل حقوق پرستاران، تنظیم شده، یعنی اگر قرار باشد قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که بیش از 3 سال است تصویب شده، اجرا شود، بودجه استخدام پرستاران، بیش از یکهزار میلیارد تومان در سال خواهد شد. با این حال، شریفی مقدم اصرار دارد همین استخدام با حقوق فعلی نیز غنیمت است، زیرا باعث کاهش ساعات کاری پرستارانی می شود که اضافه کاری به آنها فشار می آورد.

 او با بیان این که "یک پرستار نسبت به مشاغل دولتی دیگر مانند معلم، 20 الی 25 درصد کمتر حقوق می گیرد" گفت: این به خاطر حذف "حق تفاوت تطبیق" از سال 88 است که باعث مشکلات زیادی برای پرستاران شده است.

شریفی مقدم همچنین تاکید کرد: پرستاران استخدامی در اسفند 87، حداقل 130 هزار تومان ماهانه بیش از پرستاران استخدامی در فروردین 88 حقوق می گیرند و برای کسی که نزدیک به 400 هزار تومان حقوق ثابت دارد، این مبلغ، بسیار قابل توجه است. از طرف دیگر، ما همیشه اصرار کرده‌ایم مشکلات جامعه پرستاری کم شود تا مشکلات بیماران کمتر شود. می‌ترسیم پرستاران دچار بی انگیزگی و بی تفاوتی شوند که نتیجه خوبی نخواهد داشت.

میتوانید متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید. / 44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۵
    1 0
    آقای شریفی مقدم! نرود میخ آهنین بر سنگ! پرستاران سالهاست افسرده شده اند! کارانه های دههامیلیونی و زیر میزی دکترها رو عشق است!