روز سوم مسابقات دو و میدانی جوانان آسیا برای کاروان ایران با سه مدال برنز و یک رکوردشکنی همراه بود.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرآنلاين به چين تايپه؛ روز سوم شانزدهمين دوره مسابقات دو و ميداني قهرماني جوانان آسيا براي كاروان كشورمان پر از اتقاقات شيرين بود. اگر چه در بازي‌هاي صبح نمايندگان ايران در ماده 400 متر با مانع نتوانستند انتظارات را برآورده كنند اما در ادامه سه مدال به جمع مدال‌هاي كشورمان اضافه شد.

ناكامي نمايندگان ايران در 400 متر با مانع

صبح روز سوم مسابقات براي كاروان كشورمان چندان خوشايند نبود. در دسته اول دوي 400 متر با مانع جواد شوريابي با ركورد 53.67 به رتبه پنجم رسيد و در رسيدن به فينال ناكام ماند. همچنين در دسته دوم اين ماده محمد سبب كار به تغيير مسير از دور مسابقات خارج شد.

محمدحسين ابارقي ركورد بزرگسالان ايران و جوانان آسيا را زد

در نيمه نهايي ماده 200 متر پسران محمد حسين ابارقي جوان كرماني كشورمان موفق شد با ركورد خيره كننده 20.63 از خط پايان عبور كند تا ركورد جديدي در مسابقات جوانان آسيا به نام او ثبت شود. رکورد 200 متر ایران پیش از این در اختیار حسن تفتیان با زمان 20 ثانیه و 79 صدم ثانیه بود که در مسابقات کازانف قزاقستان در سال 92 بدست آمد. در اين دسته دونده هايي از كشور ژاپن و سريلانكا دوم و سوم شدند. فينال اين ماده بعد از ظهر فردا (يكشنبه) برگزار خواهد شد.

همچنين پيش از اين در دسته اول اين ماده محمد چشمه‌زار ديگر نماينده ايران با ركورد 21.89 به رتبه چهارم رسيد و از صعود به فينال بازماند. در اين دسته «چون هان يانگ» از ژاپن اول شد و «جينگ شنگ ليانگ» از چين به رده دوم رسيد.

آريان زرعكاني به مدال برنز رسيد

در فينال ماده پرش ارتفاع آريان زرعكاني موفق شد پس از هشت پرش ركورد 2.08 متر را از خود به جا بگذارد و به مدال برنز رسيد. بدين ترتيب آریان زرعکانی رکورد نوجوانان ایران را هم بهبود بخشید. این رکورد پیش از این در اختیار محمد رضا وظیفه دوست با دو متر و هفت سانتیمتر بود. در اين ماده «جيا ژو باي» از چين با پرشي به ارتفاع 2.10 مدال طلا گرفت و «رومان لاشكارف» از قزاقستان با ركورد 2.08  به مدال نقره رسيد. دلیل دومی ورزشکار قزاق خطای کمتر نسبت به زرعکانی بود.

مدال برنز 110 متر با مانع بر گردن محمد امين برزي

در فينال اين ماده محمد امين برزي كه روز گذشته در دسته خود اول شده بود، با ركورد 13.56 از خط پايان عبور كرد و مدال برنز ديگري را به افتخارات ايران اضافه كرد. برزی با این نتیجه رکورد جوانان را هم شکست. رکورد جوانان ایران پیش تر در اختیار رزمجو با زمان 14 ثانیه و 32 صدم ثانیه بود. «تايو كاناي» و «ماساهيرو كاگيموتو» از ژاپن به ترتيب با ركورد 13.33 و 13.51 مدال طلا و نقره اين ماده را از آن خود كردند.

صعود تيم 400×4 متر ايران به فينال

در ماده 4 در 400 متر تیم ایران متشکل از جواد شوریابی، سینا روحانی، محمد چشمه زار و محمد سبب کار، با ثبت زمان 3 دقیقه و 13 ثانیه و 54 صدم ثانیه در گروه خود دوم شد و به فینال این ماده که فردا (یکشنبه) برگزار می شود راه یافت.

مدال برنز خلیل ناصری در 3 هزار متر مانع

در ماده سه هزار متر مانع برادران ناصری (جلیل و خلیل) به مصاف حریفان رفتند که در نهايت خلیل ناصری موفق شد به مدال برنز دست پیدا کند. او با زمان 9 دقیقه و 3 ثانیه و 54 صدم ثانیه ضمن کسب مدال برنز توانست رکورد جوانان ایران را ارتقا دهد. این رکورد پیش تر در اختیار ابوالفضل محمودیان با زمان 9 دقیقه و 4 ثانیه و 67 صدم ثانیه بود. در این ماده ورزشکاران کشورهای قطر و ژاپن اول و دوم شدند. ضمن اینکه جلیل ناصری با زمان 9 دقیقه و 22 ثانیه و 77 صدم ثانیه به رده پنج رسيد.

دست تيم 100×4 ايران از مدال كوتاه ماند

تیم ایران همچنين در ماده 4 در 100 متر با رقیبان خود به رقابت پرداخت که با زمان 40 ثانیه و 74 صدم ثانیه از راهیابی به فینال بازماند و در جایگاه ششم ایستاد. هر چند با اين نتيجه هم ركورد جوانان ايران كه پيش از اين 40.84 بود، شكسته شد. در این تیم سپهر اسد، محمد امین برزی، حسن میهن دوست و محمد حسین ابارقی حضور داشتند.

تيم ايران در رده پنجم باقي ماند

در پايان روز سوم تيم ايران با يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز در جايگاه پنجم قرار گرفت. در اين رده بندي به ترتيب چين، ژاپن و قطر تيم هاي اول تا سوم هستند.

252 41

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =