اولین روز از شانزدهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرآنلاين به چين تايپه؛ روز نخست شانزدهمين دوره مسابقات دو و ميداني قهرماني جوانان آسيا امروز (پنج شنبه) برگزار شد. ورزشگاه مونيكيپال تايپه ميزبان صدها جواني بود كه با انگيزه زيادي خودشان را به جنوب شرقي قاره كهن رسانده بودند. در اين ميان 5 نماينده از كشورمان با حريفان خود به رقابت پرداختند كه در پايان نتايج زير رقم خورد:

راهيابي دو نماينده از ايران به فينال دوي 100 متر

در نيمه نهايي دوي 100 متر تيم ملي كشورمان دو نماينده داشت كه هر دوي آنها با شايستگي جواز حضور در فينال را بدست آورند. ابتدا محمدحسين ابارقي در دسته اول با ركورد 10.68 سينه به سينه دونده سريلانكايي از خط پايان عبور كرد و دوم شد تا حضورش در فينال را قطعي كند. در دسته دوم هم سپهر اسد دونده شيرازي كشورمان با ركورد 10.42 به مقام نخست رسيد و فيناليست شد. در اين دسته «ماساهارو موري» از ژاپن و «چون هان يانگ» از چين تايپه دوم و سوم شدند. فينال اين رقابت ها بعد از ظهر جمعه برگزار خواهد شد.

سينا روحاني به فينال دوي 400 متر رسيد

در ماده دوي 400 متر سينا روحاني در دسته اول با ركورد 47.31 به رده سوم دست يافت و به فينال رسيد. در اين دسته «محمد نصير» از قطر با ركورد 47.02 زودتر از ديگران از خط پايان عبور كرد و «زوبين مونچرجي» سنگاپوري به مقام دوم رسيد. بدين ترتيب سينا روحاني عصر جمعه براي كسب مدال به رقابت خواهد پرداخت.

پرتاب چكش ايران به مدال نرسيد

مصطفي خداوردي زاده تنها نماينده ايران در روز نخست مسابقات پرتاب چكش بود. اين جوان كشورمان با پرتابي به طول 58.37 متر جايگاه هشتم را به خود اختصاص داد و در رسيدن به مدال ناكام ماند. در اين ماده «اشرف السيفي» از قطر ركورد 79.71 متر را از خود به جا گذاشت و به جايگاه اول رسيد. جالب اينجاست كه برادر او يعني «احمد السيفي» با پرتابي به طول 68.90 در رده دوم قرار گرفت.

ناكامي تنها دختر ايراني روز نخست در پرتاب وزنه

فاطمه خياطي تنها ورزشكار دختر ايراني در روز نخست بود. او در ماده پرتاب وزنه با ركورد 12.99 در جايگاه هشتم  ايستاد و آخر شد. هر چند رشته اصلي اين دختر همداني پرتاب ديسك است و او در روزهاي‌ آينده در اين ماده هم به رقابت خواهد پرداخت. در پرتاب وزنه دختران «ژيا كي ژو» از چين با پرتابي به طول 16.50 به مقام اول رسيد.

252 41

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =