درآمد ثروتمندترین‌ها ۱۰ برابر درآمد فقیرترین‌ها در ایران

بر اساس آمارهای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی؛ متوسط درآمد یک خانوار شهری در دهک اول و دهک دهم فاصله حدود ۶۰۰ هزار تومانی تا ۷ میلیون تومانی دارد.

به گزارش خبرآنلاین در آمارنامه سال ۱۳۹۶ وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،  متوسط هزینه و درآمد خالص یک خانوار در دهک های مختلف درآمد منتشر شده است.

همچنین در این آمارنامه ،‌متوسط هزینه و درآمد خالص یک خانوار بر اساس تعداد افراد شاغل وخانوار آنها در سال ۹۵ مطرح شده است. درآمد خالص خانوار شهری در سال ۹۵برای دهک اول ۷۵۲۴۲هزار ریال برابر با ۷ میلیون و ۵۲۴ هزار تومان و برای دهک دهم ۸۶۴۹۷۴هزار ریال برابر با ۸۶ میلیون و ۴۹۷ هزار تومان است.  همچنین درآمد خالص برای خانوار روستایی در دهک اول ۳۱۳۴۰هزار ریال برابر با سه میلیون و ۱۳۴ هزار تومان و برای دهک  دهم روستایی حدود ۴۷۳۳۹۶هزار ریال برابر با ۴۷ میلیون و ۳۳۹ هزار تومان است.

 بررسی این میزان درآمد در یک سال نشان دهنده این است که حقوق هر ماه برای دهک اول در یک خانوار شهری حدود ۶۲۷هزار تومان است و حقوق هر ماه یک خانوار شهری در ماه حدود ۷ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان بوده است.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 823717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    0 0
    آمار فوق هیچ اشاره ای به درآمد ثروتمندان جامعه ندارد .... درآمد ثروتمندان را باید به ساعت گزارش کرد نه به روز و ماه و سال .... ساعتی ششصد هزار تا هفت میلیون تومان و بیشتر .... خوابید ؟؟؟ یا خود را به خواب زده اید ؟؟؟ که صد البته دومی است .... و گویا هرگز بیدار نخواهید شد .
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    0 0
    مرغ پخته ام به تیتری که زده اید می خندد.
  • ناشناس IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    0 0
    کاملا"اشتباه است , اگر کمترین درامدیاحقوق ماهانه راحدود یک میلیون تومان درنظربگیریم , اغلب ثروتمندترین ایرانیها درامد خالص ماهانه شان حداقل دویست میلیون تومان درماه است یعنی حدود دویست برابر
  • ali CA ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    0 0
    کسی که آمار داده یا ثروتمندترین ها را نمی شناسد و یا فقیر ترین ها را. من در اطراف خودم که تازه نه فقیرترین و نه ثروتمندترین هستند، این نسبت را 100 برابر هم بیشتر می بینم.