رئیس تعمیرات الکترونیک با اشاره به طراحی و ساخت واحد تست والوهای سیلابی گفت: والوهای سیلابی، والوهایی هستند که زمان باز شدن کامل آنها بسیار سریع بوده و در کسری از ثانیه انجام می گردد. این امر بخاطر ایجاد بیشترین جریان آب در کمترین زمان و شروع اطفاء اتوماتیک حریق بدون فوت وقت می باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عليرضا درخشاني در اين رابطه گفت: سيستمهاي اطفای حريق آبي اتوماتيک، يکي از متداولترين سيستمهاي اطفايي در شرکت فولاد مبارکه مي باشند . با استفاده از اين روش، پس از تشخيص حريق توسط سيستمهاي اعلام حريق، فرمان باز شدن والو سيلابي بصورت اتوماتيک از طريق تابلو اطفايي يا بصورت فعال سازي دستي صادر شده وپس از فعال شدن والو، پاشش آب از طريق نازلها بصورت اسپري آب باعث اطفاء حريق مي گردد .

وی خاطر نشان کرد: با توجه به عدم امکان تست اين والوها پس از تعمير در محل نصب، به واسطه امکان پاشش آب بر روي تجهيزات و آسيب رسيدن به آنها ، نياز به يک واحد تست اين والوها در واحد تعميرات و نگهداري سيستمهاي اعلام و اطفاء حريق ، مديريت بازرسي فني اتوماسيون و ابزار دقيق مشهود بود که با تلاش و همکاري پرسنل اين واحد عمليات طراحي اين واحد در داخل مجتمع انجام و با ساخت آن در حال حاضر امکان تست انواع والو سيلابي با سايزهاي مختلف امکان پذير شد به نحوي که والوها پس از تعمير با اطمينان کامل تست و نصب مي گردند.

رئيس تعميرات الکترونيک با تأکيد بر قيمت بالاي هريک از اين والوها گفت: قيمت هريک از اين والوها حدود 200 ميليون ريال است که با ايجاد امکان تعمير و تست آنها تاکنون حدود2 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي براي شرکت بدست آمده است.

وی در ادامه به ديگر امکانات تعبيه شده در واحد تست والوهاي سيلابي اشاره کرد و در اين رابطه تصريح کرد: امکان تست چک والوها ، والوهاي دستي ،گيج هاي فشار وانواع اسپري نازلها و همچنين مشاهده الگوي پاشش آب وبررسي قابليت اطفايي از اهم اين امکانات مي باشد. ضمن اينکه اين امر مزايايي از قبيل امکان تست والوهاي سيلابي با برندهاي جديد و حصول اطمينان از عملکرد آنها را به همراه دارد، علاوه بر اين از آنجايي که گردش آب در اين واحد بصورت مدار بسته است با اين امکان حداکثر صرفه جويي در آب بعمل آمد.

درخشانی از همکاري کليه همکاران واحد تعميرات الکترونيک که دراجراي اين پروژه همکاري داشتند، تشکر و قدرداني نمود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =