جلسه شورای شهر کرج با حضور اعضای شورا و شهردار کرج در پارلمان شهری برگزار شد

مریم پورابراهیم خبرگزاری خبرآنلاین - البرز :در ابتدای جلسه داود وحیدی عضو شورای شهر کرج با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری گفت: قرار است ۴ تیرماه موضوع ترمیم و تعدیل بودجه پروژه قطار شهری ، درجلسه شورای تامین با حضور پیمانکار و شورای سازمان قطار شهری بررسی شود. اخذ این تصمیم به دلیل تعیین تکلیف در خصوص ادامه همکاری با شرکت سابیر به عنوان مجری قطار شهری گرفته شده و در جلسه شورای تامین به آن رسیدگی می شود.
وی ادامه داد: تمام محاسبات برای ترمیم بودجه قطار شهری بر این اساس است که زمین جمهوری به عنوان آورده توسط شرکت شستا خربداری شود و مبلغ آن در اختیار شرکت سابیر برای ادامه پروژه قطار شهری قرار گیرد و اکنون تمام دغدغه ما این است که آیا شرکت به تعهدات خود در این خصوص عمل می کند.؟
کاویانی در ادامه با اشاره به سخنان اسکندری در جلسه ی پیشین گفت : با توجه به اینکه معاونت فنی و عمرانی بخش اعظم بودجه شهر را برای انجام کارهای عملیاتی در مناطق مختلف شهر عملیاتی کرده است، نیاز است تا ناظران مناطق بررسی کرده و ببینند که آیا شهرداری اولویت ها را در انجام اقدامات مورد نظر معاونت فنی و عمرانی رعایت کرده است یا خیر؟ که در مواردی نیاز به اصلاح بودجه برای انجام اقدامات عمرانی است که در قالب اصلاح بودجه این کار باید صورت گیرد.
کاویانی با اشاره به اینکه پرداختن به پژوهش ها بسیار مهم است، ادامه داد: چند تفاهم نامه با مراکز آموزشی و پژوهشی بسته شده است که کمسیون ها ی شورا می توانند از این پژوهش ها بهره ببرند.به عنوان نمونه می توان در فعالیت های مدیریت شهری از پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری که ۱۰۰ جلد کتاب در حوزه مدیریت شهری چاپ کرده است، بهره برد.
میر ابراهیم صدیق عضو شورای شهر به عنوان نماینده اصناف با اشاره به فردا که روز اصناف است: فردا دوشنبه روز اصناف و تبریک این روز اظهار داشت: متاسفانه در فردیس از سوی کارکنان شهرداری منطقه ۳ جهت پایین آوردن تابلوهای تبلیغاتی اصناف برخود نامناسب و همراه با درگیری با اصناف صورت گرفته است. صحبت من این است که وقتی اصناف در پرداخت مطالبات و عوارض خود به شهرداری کوتاهی نمی کنند، بهتر است شهرداری نیز حقوق آنها را رعایت کند. به عنوان نمونه اگر نصب تابلوهای تبلیغاتی اصناف مشکل دارد و،جمع آوری این تابلوها که غیرمتعارف و خلاف قوانین نصب شده است،در ابتدا با هماهنگی اتحادیه ها صورت گیرد و بهتر است رسیدگی و پیمانکاری این مسائل به خود اصناف و اتحادیه اصناف واگزار شود تا شهرداری ها مقابل مردم قرار نگیرند.
مریم قهرمانی صارم عضو کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر کرج نیز با بیان گلایه ای رسیدگی هیات رییسه شورای شهر به ابلاغیه های تصویب شده را ضعیف خواند و گفت: چرا مصوبات ابلاغ شده اجرا نمی شود و یا پیشنهادات اعضای شورا در لیست سیاه قرار می گیرد و به آن درخواست ها رسیدگی نمی شود.به عنوان نمونه حدود دو ماه است درخواستی در خصوص حضور مدیر قطارشهری در صحن شورا را داده ام اما تا کنون پاسخی دریافت نکرده ام.
روح الله کیان با بیان اینکه در تعدیل قیمت نیاز به حضور مدیریت شهری است افزود: اگر نیاز باشد به زور در این جلسات حضور می یابم، زیرا تصمیمات این جلسات بسیار مهم است، به عنوان مثال تعدیل بودجه از ۷۰۰ میلیارد به ۳ هزار میلیارد به عنوان کارهای عمرانی مثل قطار شهری را پیش نمی برد، زیرا دولت هیچوقت چنین بودجه ای پرداخت نمی کند بار این بودجه برعهده مدیریت شهری گذاشته می شود.
علی ترکاشوند شهردار کرج با توجه به سخنان اعضای شورای شهر بیان کرد: دغدغه شورای شهر موضوعی است که ما نیز به فکر حل آن هستیم. پیرو این دغدغه که موضوع آن قطار شهری است، جلسه ای با حضور چند تن از اعضای شورای شهر و همچنین مدیران قطار شهری برگزار شد.
وی ادامه داد: قطار شهری یک پروژه عظیم و ملی است و جهت حمایت از آن باید از محل تسهیلات بودجه تامین شود، با این باور بر اساس نگاه شورای شهر به شرکت شستا اعلام کردیم تا تکلیف زمین بلوار جمهوری مشخص نشود همکاری ای با این شرکت نخواهیم کرد و قطعا همکاری با شرکت شستا در هاله ای از ابهام قرار می گیرد.
ترکاشوند افزود: شرکت شستا نامه ای تنظیم نموده و در آن درخواست خود را مطرح کرده است. طبق این درخواست شرکت شستا اعلام کرده که خرید زمین میدان جمهوری و مبلغ تعیین شده بابت آن را صددرصد پذیرفته است، اما تنها ۱۰۰ میلبارد تومان بابت خربد زمین به صورت نقدی پرداخت می کند و ما بقی آن را چنانچه شهرداری نیاز به مصالح داشته باشد برایشان مصالح تامین می کند که ابتدا در نظر داریم شرکت سابیر میزان مصالح مورد نیاز خود را اعلام کند؛ چراکه هدف ما تزریق پول به پروژه سابیر برای تکمیل طرح قطار شهری است.
وی در ادامه بیان کرد: شرط اصلی برای بررسی ترمیم و تعدیل بودجه قطار شهری، این است که شرکت شستا ابتدا زمین میدان جمهوری را خریداری و ظرف مدت یک هفته هزینه آن را پرداخت کند و بعد از آن نسبت به ترمیم و تعدیل قیمت پروژه تصمیم گیری شود.
ترکاشوند در خصوص مطالعات طرح جامع حمل ، نقل ترافیک نیز گفت: تمام مصوبات طرح در زمان خود به تصویب شورای شهر رسیده است، بعد از آن نیز در شورای ترافیک شهرو همچنین استان مطرح شدن است.اکنون نیز در وزارت کشور در حال بررسی است.
وی با اشاره به صحبت های مبنی بر عدم برخورد نامناسب با اصناف به هنگام پایین آوردن تابولوهای تبلیغاتی آنها بیان کرد: در اینجا نمی شود بدون شنیدن صحبت های نیروهای شهرداری منطقه ۳ یکطرفه به قاضی رفت.اما پیرو این مطلب در جلسه ای که با رییس اتاق اصناف داشتیم، مقرر شد تا چند نماینده از سوی اصناف تعیین شود و در کمیته ای که برای رسیدگی به مشکلات اصناف است حضور یابند .
ترکاشوند پیرو تهیه سندهای راهبردی نیز افزود: برای اعلام گزارش تهیه سند راهبردی بهتر است نظرات شورای شهر به صورت دیدگاه های پیشنهادی مطرح شود و در جلسات متوالی با همکاری شورا و شهرداری این تبادل پیشنهادا ت صورت گیرد تا برنامه های راهبردی زودتر به نتیجه برسد.
حمید رضا ابولحسنی از اعضای شورای شهر با توضیح اینکه تعدیل مجدد قیمت برای پروژه قطار شهری هدر رفت سرمایه شهر است گفت: شرکت شستا از سال ۸۲ تا کنون ۹۰ میلیارد تومان از بیت المال خرج کرده است و اگر بخواهد ترمیم و تعدیل قیمت صورت گیرد، باز هم تکرار خطاهای گذشته و هدر رفت سرمایه های شهر است. و اگر شستا به تعهداتش عمل کرده در این سال ها و شهرداری نیازهای این شرکت را برطرف نکرده باشد شهرداری مستحق پرداخت دیه و جریمه است!

دو سوال اختصاصی خبرگزاری خبرآنلاین از شهردار کرج:


در ارتباط با حل مشکل قطار شهری چه تدابیری اندیشیده اید؟
در این ارتباط همانگونه که گفتم بحث فروش زمین واقع در بلوار جمهوری مطرح شده است که در تمام کشور به این صورت عمل می کنند نه فقط تمام کشور در همین تهران مجتمع های ایستگاهی تعیین می کنند از محل فروش آن منابع برای قطار شهری تعیین می کنند به این صورت نیست که شهرداری های دیگر پول بشمارند و به صورت نقد بدهند دست مردم یک تعاملی وجود دارد که در آن تعامل کار انجام می شود.

در ارتباط با سفر شهرداران آسیایی به قزوین که چند روزی هم در البرز توقف می کنند چه برنامه هایی مدنظر دارید؟
اینجا با آقای دکتر نصرتی کمیته هایی است بحث هایی هست که از یک سری کارها بازدید کنند ولی حالا تعیین نشده قطعی نشده و در حال بررسی است در کمیته ها، آقای نصرتی رئیس مجمع شهرهای بزرگ اسلامی است هم در شهرهای آسیایی که رئیسش آقای دکتر قالیباف کارشان را دنبال می کند.

 

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =