شهردار کرج گفت: اگر مشاوران در ارائه اطلاعات جانب انصاف و حقیقت را رعایت کرده و به تلاش 20 برابری شهرداری نسبت به دولت در قبال این طرح مهم ترافیکی اشاره می کردند، بسیاری از انتقادات مطرح نمی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر در حالی با انتقادات برخی اعضاء نسبت به موضوع قطار شهری روبرو شد که شهردار این کلانشهر تنها مشکل قطار شهری را موضوع اعتبارات دانست.
وی با اشاره به انتقاداتی از سوی آیت الله حسینی همدانی که از تریبون نمازجمعه به موضوع قطار شهری و عملکرد مدیریت شهری در این خصوص مطرح شده است، اضافه کرد: بیانات امام جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه در استان برای طرح موضوع قطار شهری به عنوان یک نیاز اساسی منطقه فصل الخطاب بوده و لازم به پیگیری است؛ اما اگر سهم شهرداری و دولت در این پروژه به خوبی تشریح شود، دیدگاه ها به طور قطع دگرگون خواهد شد.
علی ترکاشوند ادامه داد: چنان که سهم دولت و شهرداری در موضوع راه اندازی خط 2 قطار شهری به صورت نصف نصف بوده و تاکنون دولت از عمل به بخش قابل توجهی از تعهدات خود سر باز زده است.
وی افزود: پاسخ به امام جمعه شهر و نماینده ولی فقیه در استان وظیفه ما به شمار آمده و در حال تدارک گزارش مبسوطی از عملکرد شهرداری و تبیین وظایف دو بخش مدیریت شهری و دولت در قبال قطار شهری هستیم تا اطلاعات را به طور کامل در اختیار ایشان قرار دهیم.
ترکاشوند تاکید کرد: با این همه تذکرات مسئولان بالادستی نباید به ابزار سوء استفاده از سوی عده ای دیگر تبدیل شده و عملکرد این دستگاه به طور کامل نادیده گرفته شده یا مورد سوء ظن قرار گیرد.
مدیر ارشد شهرداری کرج با بیان اینکه در نامه های متعددی خطاب به استاندار از عملکرد شرکت سابیر متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در خصوص موضوع قطار شهری گلایه کرده ایم، اظهار داشت: در 10 سال گذشته غیر از چند ماه اخیر، صورت وضعیتی از سوی این شرکت ارائه نشده که هزینه آن از سوی مدیریت شهری پرداخت نشده باشد؛ چه بسا در مواردی اعتبارات مورد نیاز پیش از ارائه صورت وضعیت و بیش از آن پرداخت شده است.
ترکاشوند در پایان به انتقاد از برخی کم توجهی ها به موضوع مربوطه از سوی استانداری نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: ضروری است جلسات منظم و برنامه ریزی شده ای با حضور شرکت پیمانکار و مجموعه هیئت مدیره سازمان از جمله معاون استاندار به عنوان رئیس هیئت مدیره قطار شهری برگزار شود تا موضوع در اسرع وقت و با کیفیت بهتری مورد پیگیری قرار گیرد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =