دشمن به دنبال تغییر مرجعیت دینی است / هم باشی سیاه یا ازدواج سفید، کانون خانواده را نشانه رفته است

دشمن می خواهد که بنیان های خانوادگی را که شاکله اصلی جامعه ما است و همچنین تغییر نهادهای سنتی به نهادهای مدرن و توسعه بحث هم باشی سیاه و یا ازدواج سفید، بنیاد و کانون جامعه ما را از هم بپاشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، به نقل از خبرگزاری حوزه، مسعود معینی پور امروز صبح در نشست گروه های تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ قم با اشاره به تلاش دشمن در نقطه زنی فرهنگی گفت: دشمنان ما در جنگ فرهنگی همیشه به دنبال شناسایی نقاط قوت ما در جامعه هستند تا آنها را هدف قرار دهند.
وی افزود: یکی از نقاط قوت جامعه ایرانی ، بحث خانواده، عفاف و حجاب، جمع گرایی مذهبی و عاشورا و مبانی مذهبی است که دشمنان برای زدن این مباحث برنامه های مفصلی داشته و دارند.
مدیر دفتر پژوهش های خاص دفتر تبلیغات خاطرنشان کرد: در گزارشی که برای فعالیت های دشمنان در سال گذشته در عرصه فضای مجازی در کشور تهیه شد چهار چالش مهم فرهنگی رصد گردید.
وی گفت: در سال گذشته در حوزه فضای مجازی چهار عرصه حقوق شهروندی آزادی و جامعه مدنی و همچنین حوزه کارآمدی و مشروعیت مورد توجه واقع شد.
معینی پور بیان کرد: در بحث مشروعیت و کارایی نظام مباحثی در حوزه بورسیه های وزارت علوم، دیپلماسی کلام و دیپلماسی جزیی و عمومی، آسیب شناسی های کشور، امنیت ملی، رسالت فرهنگی حکومت دینی مباحث بسیاری در فضای مجازی رصد شد.
وی گفت: یکی از مسایلی که در سال گذشته در فضای مجازی رخ نمایی بسیاری داشت، مبحث طلاق و گسترش آن، خشونت های اجتماعی و همچنین تلاش دشمن در تغییر مرجعیت اجتماعی از مرجعیت دینی و روحانیت به مراجع جدید از جمله پدیده هایی خواننده ها .. بود.
این فعال عرصه فرهنگی کشور اظهارکرد: نباید از پدیده هایی مثل مطرح شدن یک خواننده و ایجاد هیاهوهای اجتماعی به راحتی بگذریم، زیرا دشمن می خواهد این مسایل را جایگزین مرجعیت روحانی کند.
وی گفت: دشمن می خواهد که بنیان های خانوادگی را که شاکله اصلی جامعه ما است و همچنین تغییر نهادهای سنتی به نهادهای مدرن و توسعه بحث هم باشی سیاه و یا ازدواج سفید بنیاد و کانون جامعه ما را از هم بپاشد.
مدیر دفتر پژوهش های خاص دفتر تبلیغات خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که دشمنان به شدت به دنبال آن هستند مبحث آزادی هایی فرای عرف شرعی و ملی به خصوص در حوزه حجاب است؛ آنها با بحث آزادی بیان نیز سعی می کنند تا هنجارهای جامعه ایرانی را به راحتی بشکنند.
وی گفت: یکی از کارهای مهم دیگر دشمن این است که با بیان تندروی های برخی شیعیان زمینه را برای توسعه حقوقی اقلیت های مذهبی بازکنند و به همین روش بین شیعیان و اهل سنت اختلاف افکنی کنند.
معینی پوربا اشاره به هجمات دشمن در زمینه بحث ولایت فقیه، بر لزوم فعالیت جدی حوزه در زمینه توسعه مباحث علمی و آموزشی حوزه در خصوص مبانی ولایت فقیه تاکید کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =