ایسنا نوشت:

طرح‌هایی از قبیل وام 80 میلیونی کمکی به بازار مسکن نخواهد کرد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال روند رکودی در بازار ادامه داشته باشد.

عطاالله آیت اللهی - رییس شورای اخلاق حرفه‌ای مهندسان مشاور ایران - درباره وام 80 میلیون تومانی خانه گفت: پرداخت این میزان وام تاثیر چندانی در بازار مسکن نخواهد داشت مگر آن‌که به خرید خانه در شهرستان‌ها، واحدهای کوچک‌تر و ارزان‌تر کمک کند.

او با بیان این‌که این رقم برای تهران و کلانشهرها مبلغ قابل توجهی نیست، گفت:‌ بحثی که وزیر راه و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی اعلام کردند که تسهیلات مسکن باید حداقل 50 درصد قیمت یک واحد مسکونی را تامین کند، باید مدنظر قرار گیرد.

آیت‌اللهی گفت:‌ اگر بتوانند طرح‌هایی از قبیل صندوق‌های پس انداز مسکن راه اندازی کنند و تسهیلاتی به مردم داده شود که 50 درصد از یک واحد مسکونی را تامین کند می‌توان گفت به خانه‌دار کردن مردم کمک می‌شود.

رییس شورای اخلاق حرفه‌ای مهندسان مشاور ایران با بیان این‌که در غیر این صورت وام 80 میلیونی خانه کمکی به بازار مسکن نخواهد کرد گفت: ‌تعداد خانه‌های خالی در کشور زیاد است تا جایی که ارقامی حدود 500 هزار واحد خالی هم بیان شده است.

او گفت: راه‌هایی برای شناسایی این تعداد واحد خالی در نظر گرفته شده ولی بعید است که بتوانند اقدامی دراین زمینه انجام دهند.

آیت‌اللهی با اشاره به این‌که تا وقتی نقدینگی در بازار بوجود نیاید و رونق اقتصادی به کشور بازنگردد بازار مسکن به همین روال در رکود پیش خواهد رفت، گفت: پیش بینی ها حاکی از آن است که جهش قیمتی در بازار تا پایان سال پیش نخواهد آمد و روند رکودی ادامه خواهد داشت.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    29 16
    نميدونم چرا همه كارشناسا از جهش قيمت حرف ميزنن و هيچكي نميگه خونه از سال ٩١ به اينور سه برابر شده و حالا وقتشه كه قيمت خونه نصف بشه يا دست كم ، 20 درصد كم بشه .
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    21 13
    نميدونم چرا همه كارشناسا از جهش قيمت حرف ميزنن و هيچكي نميگه خونه از سال ٩١ به اينور سه برابر شده و حالا وقتشه كه قيمت خونه نصف بشه يا دست كم ، 20 درصد كم بشه .
    • بی نام US ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
      1 3
      خداییش تو محله ما روحانی که اومد اپارتمان شد متری 55.5 همه میگفتن مفت شده. الان شده متری 6.57. هنوزم هم مردم پول ندارن بخرن. علتشم مافیای مسکنه. نمیزاره قیمت ها در حد جیب مردم باشه. چون تو ایران همه میخوان یک شبه ره صدساله برن. میخوان بتونن برن خارج گشت و حال. همه اش بخاطر آرزوهای عقده شدن سر دل ملته
  • وحید A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    14 7
    چرا همیشه دنبال پاک کردن صورت مسئله هستیم؟؟؟؟80 میلیون دردی دعوا نمیکنه فقط دلال ها با زدبند وام ها رو میگیرن و میزنن تو یه بازاری و سود میکنن...با 80 تومن 20 میترم نمیشه خرید...ما پارسال 140 میایون داشتیم نشد باهاش تو اصفهان خونه خرید الان یه 80 متری رو میدن 250 میلیون...این قیمت واقعی نیس اما دولت تایید و تکذیب هم مث خودرو هیچ کاری نمیتونه بکنه هیچ کاری...امیدوارم خبر مث همیشه انتقاد به دولت رو سانسور نکنی...یادمون باشه دولت احمدی نژاد هم کسی بهش اجازه ندادن انتقاد کنه که اوضاعمون این شد
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    9 6
    مقاومت دلالان و رانت خواران و بنگاهداران و مالکان در مقابل کاهش قیمت ها که نا مردانه در دولت عدالت مح.ور دو برابر کرده اند عامل اصلی رکود مسکن است و تا کاهش عملی رخ ندهد تحریم خرید مسکن تداوم دارد چون مردم به این قیمت ها اعتقاد ندارند وقتی قیمت تمام شده هر متر مربع حدود یک میلیون تومان با قیمت فعلی است قیمت زمین و سود سرمایه گذاری چند محاسبه و این قیمت ها را اعلام می کنند قطعا تا کاهش قیمت تحریم تداوم دارد و افزایش وام خرید و غیره که توسط دلالان با نفوذ انجام می گیرد تا ثیری نخواهد داشت مردم می فهمند چه خبر است و همه این کار ها نجات دلالان و رانت خواران را هدف قرار داده است نه مردم را
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    9 4
    آقایان اگر فکر میکنید با این وام بازار مسکن راه میوفته و مشگل بیکاری هم حل میشه سخت در اشتباهید من خودم تو کارخانه تولید ماشین آلات راه سازی کار میکنم تا 3 سال پیش کارخانه 2500 نفر نیرو داشت از 3 سال پیش به اینور حدود1400 نفر بازنشسته شدن که چون کار نیست شرکت بجاشون نیرو نگرفته حالا هزاران کارخانه مثل همین وجود دارن که همین وضعیتو دارن پس بجای اینکه این وامو به بخش مسکن بدید که 100 درصد وضع را از این بدتر خواهد کرد ب بخش صنعت بدید که کارخانه ها از این وضع در بیاد