رییس فدراسیون بوکس در اولین قدم از تشکیل تیمی سخن می گوید که به عنوان پشتوانه ای برای تیم ملی ،بازمانده ها از ترکیب ملی را در قالب یک تیم کنار هم جمع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت رسمی فدراسیون بوکس؛ اگرچه ناطق نوری دوباره بر صندلی ریاست فدراسیون بوکس تکیه کرد اما به نظر می رسد در دوره 4 ساله بعدی تغییرات زیادی در فدراسیون بوکس رخ خواهد داد و این دقیقا همان چیزی است که منتقدان همیشگی بوکس خواهان آن بودند. 
خواهان میدان دادن به جوان تر هایی که می توانند در کنار با تجربه ها نسل جدیدی از بوکس را در کشورمان پرورش دهند. 

ناطق نوری که در همان مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون حرف از تغییرات اساسی در این فدراسیون را به میان آورد این بار و در اولین گام خود پس از ریاست مجددش از تشکیل تیمی جدید با رویه و هدفی نو خبر داد.تیمی تحت عنوان تیم پشتوانه تیم ملی یا (تیم ملی ب) که قرار است میدان را به آنهایی بدهد که از تیم ملی اصلی جا مانده اند. 

بوکس،تشنه میدان دادن به جوان ترها 

منتقدان بوکس اغلب عنوان می کنند که بزرگمردان بوکس در طول سالها نتوانستند در زمینه جوانگرایی و پرورش استعدادهای جدید چندان قوی عمل کنند.تیم ملی با ظرفیت محدود هم هیچگاه نتوانست حق همه نخبه های بوکس کشور را به آنها بدهد و همیشه صدای اعتراض خیلی ها بلند بود . 

ترکیب تیم ملی تا سالها متشکل از نام های تکراری بود و حتی گاهی با غیبت برخی مهره ها در مسابقات انتخابی،تیم ملی هیچگاه نتوانست جایگزینی بهتر از آنها برای حضور در مسابقات پیدا کند و علیرغم زیر پا گذاشتن قوانین،غایبین در ترکیب تیم ملی قرار می گرفتند.کاری که هرچند اشتباه اما لازم بود. 

حالا ناطق نوری پیشنهاد داده است تا تیمی تشکیل شود تا آنهایی که تحت هر عنوان نتوانسته اند به ترکیب اصلی تیم ملی راه پیدا کنند در قالب تیم ملی ب در این تیم زیر نظر یک سرمربی جوان با تفکرات مثبت تمرین کنند تا در نهایت تیمی آماده از دل آنها آماده حضور در تیم اصلی باشد. 

تیم پشتوانه تیم ملی زیر نظر علیرضا استکی مربی با سابقه سالهای طولانی بوکس از چند روز دیگر تمرینات خود را در مجموعه ورزشی شهید شیرودی آغاز خواهد کرد.هرچند در این راه چند مربی جوان و خوش نام دیگر نیز به استکی کمک می کنند.بوکسوران متولد سال های 67 تا 75 به این تیم دعوت خواهند شد تا پس از یک هفته اردو و برگزاری یک مسابقه انتخابی،20 نفر در ترکیب تیم باقی بمانند. 


تیم پشتوانه تیم ملی به احتمال فراوان تحت نظارت نهرودی و با پشتیبانی فدراسیون به کار خود ادامه خواهد داد و اگر حمایت شود ایده مثبتی از سوی ناطق خواهد بود.البته باید پذیرفت که برخی دخالت ها و اعمال نظرات و سلیقه ها زنگ هشداری برای این تیم خواهد بود.تیم پشتوانه تیم ملی قاعدتا باید خانه امیدی برای استعدادهای بازمانده از تیم ملی باشد و هیچ سلیقه و قدرتی نباید روی نام برخی استعدادها خط بکشد. 

ناطق نوری اگر بتواند حاشیه ها را کم کند و آرامش را به بوکس برگرداند 4 سال موفقی را پیش رو خواهد داشت.4 سال حساسی که می تواند با کسب نتایج خوب و پشتوانه سازی برگ زرین موفقیتی در کارنامه رییس باسابقه بوکس باشد.  

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =