خبر جنوب نوشت:


دکتر علی اکبر اسدی پویا دانشیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نخستین و تنها ایرانی عضو انجمن جهانی صرع انتخاب شد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخصوص این عضویت به خبرنگار «خبرجنوب» گفت: با توجه به فعالیت های قابل توجهی که مرکز صرع دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارد در سطح جهان شناخته شده و به همین دلیل حتی این مرکز در برخی کشورها به عنوان الگو قرار گرفته تا زمینه ارائه راهکارهای درمانی مناسب و جدیدترین روش ها برای تشخیص و درمان صرع فراهم شود.
دکتر علی اکبر اسدی پویا افزود: بخش صرع دانشگاه علوم پزشکی شیراز 5 سال پیش با حمایت دکتر ایمانیه و دکتر نیک سرشت مدیر گروه نورولوژی راه اندازی شد و طی این مدت علی رغم تمامی محدودیت های مالی، ابزاری و پرسنلی این مرکز در سطح جهانی فعالیت داشته و علاوه بر خدمت رسانی و سرویس دهی به بیماران، پژوهش های سطح بالایی نیز توسط محققان آن انجام شده است.
رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی یادآور شد: این فعالیت ها به نحوی است که طی 5 سال اخیر بیش از 20 مقاله از بخش صرع بیمارستان نمازی در مجلات معتبر دنیا منتشر شده و علاوه بر این 2 کتاب نیز توسط محققان این بخش به چاپ رسیده و 4 کتاب نیز در مراحل پایانی انتشار است.
دکتر اسدی پویا گفت: علاوه بر فعالیت های درمانی و خدمت رسانی به بیماران در مرکز صرع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آموزش دستیاران گروه نورولوژی نیز انجام می گیرد که نتیجه آن فارغ التحصیلی متخصصان مغز و اعصاب آشنا با آخرین روش های علمی تشخیص و درمان بیماری صرع است.
وی علت انتخاب خود به عنوان تنها ایرانی عضو انجمن جهانی صرع را انتشار مقالات متعدد علمی در مجلات معتبر بین المللی، شرکت در سمینارهای جهانی و چاپ کتاب های متعدد در زمینه صرع دانست.
دکتر اسدی پویا گفت: در همین راستا چندی پیش نیز به عنوان استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای سخنرانی در کنگره جهانی «نورولوژی» در اتریش درخصوص راه اندازی بخش صرع در ایران و معرفی این مرکز به عنوان الگو برای کشورهای در حال توسعه دعوت شدم.
این فلوشیپ فوق تخصص صرع، تشنج و نوار مغز افزود: صرع به تغییر ناگهانی، موقت و تکرارشونده عملکرد سلول های مغز گفته می شود که بروز بالینی آن به صورت تشنج در اشکال مختلف می باشد؛ خوشبختانه در بسیاری از موارد، صرع با روش های مختلف قابل درمان است و مصرف داروهای ضد صرع گام اول درمان می باشد اما روش های دیگر مانند جراحی مغز هم برای بهبود این بیماران وجود دارد.
دکتر اسدی پویا یادآور شد: براساس آمار جهانی از هر یک هزار نفر، 8 مورد به صرع مبتلا هستند که به طور کلی تعداد مبتلایان در فارس حدود 40 هزار بیمار می باشد.
گفتنی است دکتر اسدی پویا دانشیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال حاضر به عنوان نخستین و تنها عضو کمیته ملی انجمن جهانی صرع فعالیت دارد.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    21 32
    در متن خبر نیومده "یک شیرازی" ، بلکه صرفا قید شده ایشان استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند. یک طیف زیادی از اساتید دانشگاه های شیراز اهل بوشهر ، هرمزگان و سایر شهرستان های استان فارس هستند. از اینرو بهتره با دقت روی خبرها ( شاید به نظر شما مهم نیاد)، هر چند جزئی افتخارات شهرهای مختلف به اشتباه برای دیگری قید نشه. یه جایی دیدم که نوشته شده بود آقای دکتر اهل مرودشت هستند. به هر حال وجود تنها دانشگاه ها و بیمارستان بزرگ در زمان های قدیم(قبل از انقلاب) در شیراز، محققان و دانشمندان بقیه شهرهای جنوبی رو ناگزیر از سفر واقامت به شیراز میکرده. راستی یه نکته دیگه اینکه صرع رو دریابین که به شدت در حال افزایش هس و الان خود فارس 20هزار بیمار مبتلا به صرع داره.
    • رامین EU ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      8 4
      دکتر اسدی پویا اصالتا شیرازی هستند.
  • هادي A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    43 10
    شيراز هميشه پرچمش بالاست .....
    • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      8 13
      نه همیشه
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    9 2
    دمشون گرم. آبرو داری کردن
  • reza A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    7 3
    درود بر اساتید خوب دانشگاه علوم پزشکی‌ شیراز که همیشه در سطح کشور و جهان خوب درخشیده اند. به شما افتخار می‌کنیم. اگر به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجازه رشد داده شود در سطح خا ور میانه بی‌ همتا خواهد بود و کمک بزرگی‌ برای سلامت مردم و همینطور کشور‌های همسایه خواهد بود.
  • بی نام A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    8 0
    دکتر اسدی پویا شیرازی است خونه پدری شون اون وقتها که دانش آموز دبیرستانی بود توی خیابان زرگری شیراز بود دبیرستان نمونه ی توحید هم درس خوانده است رتبه 17 کنکور تجربی سال 70 یا 69 هم بوده است دوتاهم برادر دارند که هردوشون پزشکند یکی متخصص داخلی دکترکامیار اسدی پویا و دیگری پزشک عمومی دکتر احمد اسدی پویا بنده از دوران دبیرستان ایشان را می شناسم حالا شما میخوای ایشون رو مرودشتی بدونی یه قصه ی دیگه ای هست
  • کسری EU ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    5 1
    شخص بی نام مثل اینکه این تویی که متن درست نخوندی.اول که تو متن نوشته یک شیرازی دوم اینکه ۴۰ هزار نفر نه ۲۰ نفر،متن درست بخون
  • reza A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    9 4
    بعضی‌‌ها چشم دیدن شیراز رو ندارند از حسودی میترکند. برای همین از این کامنت‌ها میذارند.
  • اسدي A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    4 14
    عضويت انجمن ها موفقيت نيست با پرداخت حق عضويت هر كسي مي تونه عضو انجمن مربوطه شود به شعور مردم توهين نكنيد
  • بی نام A1 ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 1
    بچه ام مریض این دکتر متخصص است از ایشون راضیم خدا هر کجا هست نگهدارش باشه صحت پور
  • برزو حسن پور IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 1
    من مریض سرع دارم ولی نوبت اقا ی دکتر اسدی پویا گیرم نمی اید