خانه ملت نوشت:

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، با انتقاد از کشتار بی‌رحمانه گونه‌های نادر جانوری، گفت: مسئولان باید با انجام اقدامات دور از شعار هر چه سریع‌تر به توقف سونامی مرگ گونه‌های جانوری در حال انقراض بشتابند.
کمال‌الدین پیرمؤذن با انتقاد از شکار غیرمجاز گونه‌های جانوری درحال انقراض در سال گذشته، گفت: فروکش کردن سونامی کشتار جانوران در حال انقراض نیازمند اقدامات کارشناسانه و به موقع مسئولان است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، شکار غیرمجاز حیوانات را زنگ خطری برای محیط زیست کشور خواند و گفت: مسئولان باید با درنظر گرفتن اشد مجازات برای متخلفان و متجاوزان به حریم حیوانات از قلع و قمع گونه‌های نادر جانوری جلوگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت افزایش قوانین حمایتی از محیط بانان در کشور،‌ گفت: دولت باید هر چه سریع‌تر با ارایه لایحه‌ای کارشناسانه در خصوص قوانین حمایتی از محیط بانان به مجلس به افزایش انگیزه آنان در مقابله با کشتار گونه‌های جانوری اقدام کند.

او با بیان اینکه مسئولان باید قوانین کیفری برای برخورد با شکارچیان غیرمجاز را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهند، گفت: تعیین اشد مجازات برای شکارچیان غیرمجاز یکی از راه‌هایی است که از قلع و قمع حیوانات در حال انقراض جلوگیری می‌کند.

پیرمؤذن افزایش سطح آگاهی عمومی و فرهنگسازی مناسب از طریق رسانه‌ها را یکی از راهکارهای کمک به حیات وحش کشور خواند و گفت: تا زمانی که حساسیت ضروری بین اقشار مختلف جامعه نسبت به نابودی حیات وحش و انقراض حیوانات نادر ایجاد نشود نمی توان به زنده ماندن حیوانات کمیاب امیدی داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، از آمادگی فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس برای همکاری با دولت در تدوین و تنظیم لایحه برای حمایت از محیط بانان خبر داد و گفت: مجلس به جد پیگیر حفاظت از محیط زیست و همچنین حمایت از محیط‌بانان است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، گفت: قوه مجریه و قضاییه مهم‌ترین دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند با اقدامات به موقع خود تضمین‌کننده حیات وحش و محیط زیست کشور باشند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =