از شبی که شلیک مداح در اتوبانی در تهران خبرساز شد تا به امروز نزدیک به ده روز می‌گذرد. صدها رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی با هزینه‌های کلان و خبرنگاران و سردبیران و دبیران سرویس سرگرم کارند، اما تا کنون حتی یک خبر دقیق و مناسب از این رخداد انعکاس نیافته است. این بار سوزن به خویش بزنیم و به قول استاد باستانی پاریزی نوبت خود مشت و مالی است.

 حادثه بنا به روایت ایسنا از یک سایت فیلترشده«ساعت ۳ بامداد روز ۵ دی‌ماه در اتوبان بابایی» رخ داد و طرف تصادف زوج جوانی بودند سوار بر خودروی 206 که کار به«مشاجره لفظی کشیده و مداح معروف بعد از تیراندازی، با همراهان از محل دور شده و سرنشینان ۲۰۶ به کلانتری شکایت می‌برند و شکایت ثبت و به دادسرا ارسال می‌شود. اما جناب مداح تیرانداز در جلسه دادرسی حضور پیدا نمی‌کند.»(منبع ایسنا)

خبرگزاری فارس خود تلاشی برای پی‌گیری مستقل این خبر نمی‌کند و  تنها به نقل از سایت ندای انقلاب اسلامی می‌نویسد و از یک منبع نزدیک به تیرانداز خبر می‌دهد که سواران پژوی 206 اراذل و اوباشی بودند. هیچ توضیحی درباره چرایی شکایت در دادسرا نمی‌دهد؟یعنی به سراغ نیروی انتظامی و منبع خبر دیگری نمی‌رود تا روایت طرف دوم ماجرا را هم نقل کند؟اصل عدم رعایت بی‌طرفی از دید این خبرگزاری یعنی صفر؟

علاوه بر اینها  خبری که فارس روی خروجی خود قرار داده بود، در نوبت دوم مراجعه نگارنده- 24 ساعت قبل از پایان نگارش این مطلب- از سوی دست اندرکاران  خبرگزاری فارس  و بدون هیچ توضیحی حذف شده است، الان که ساعت 8 صبح است هم در این لینک خبری وجود ندارد.

ایرنا هم به همین خبر خبرگزاری فارس استناد می‌کند و چیزکی می‌آورد.گویی مهمترین خبرگزاری مکتوب یک کشور با این همه علم و کتل از این که خبرنگارش را برای پی‌گیری خبر اعزام کند ابا دارد.

جست وجو در ویژه‌نامه روزانه شوک روزنامه ایران  هم چیزی نصیب خواننده نمی‌کند. دریغ از یک خبر کوتاه؟ در حالی که بخش حوادث این روزنامه از زمان استاد محمد بلوری و بعدها آقای ابراهیمی همیشه معروف بود به پی‌گیری و انتشار اخبار داغ.

خبرگزاری ایلنا و مهر نیز حتی یک خط در این زمینه مطلبی درج نکرده‌اند.در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان که در پیشانی آن نوشته شده است بزرگترین خبرگزاری فارسی زبان دنیا نیز چیزی در این زمینه یافت نمی‌شود. دو سایت دو روزنامه معروف(همشهری و جام جم)‌نیز از کنار خبر گذشتند تا مصداق مثل معروف آسه برو آسه بیا تا گربه شاخت نزنه باشند.

از تلویزیون و دیگر سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هم انتظاری نیست.سایت تابناک صورت مسئله را پاک کرده است.

در سایت‌های داخلی و خارج اما وضعیت بهتر است. یکی دو سایت خبر داده‌اند و بقیه بلا استثناء‌ شروع کرده‌اند به کپی کردن از همان سایت‌ها. در این میانه بازار یادداشت نویسی داغ شده است. شاید یاددشت نویسی برای سایت‌های نه چندان پرخبرنگار و برای آنکه سایت متهم به خبرخوردگی نشود، راه میانه‌ و‌ آسانی باشد؛ در فاصله‌ای ده‌دقیقه‌‌ای می‌توان یادداشتی نوشت و افتخار هم کرد که بیش از 200 نفر زیر یادداشت کامنت گذاشته‌اند.

این گونه  کلیک‌خور سایت هم فراوان می‌شود و بالا می‌رود. اما این شیوه مواجهه با این خبر برای سایت‌ها و خبرگزاری‌هایی با تعداد خبرنگاران فراوان حکایت آن داستان معروف مثنوی است که عاشقی بعد از سال‌ها نامه‌نگاری توفیقی پیدا می‌کند و به دیدار معشوقش نایل می‌شود،اما معشوق می‌بیند که عاشق همچنان مشغول نامه‌نگاری است که برمی‌آشوبد و میگوید چه وقت نامه‌نگاری است. آن زمانی باید نامه‌نگاری می‌کردی که از من دور بودی؟

من به پیشت حاضر و تو نامه‌خوان
نیست این باری نشان عاشقان

این گونه برخورد با خبر برای سایت‌ها و خبرگزاری‌ها ،چیزی جز کم کاری و نداشتن یک استراتژی رسانه‌آی نیست. اگر یکی از عناصر اصلی کار خبری را سرعت بدانیم، سرعت رسانه‌های ایران در پوشش این خبر به عصر پارینه سنگی هم نمی‌رسد.

به اذعان یکی از یادداشت نویسان محترم که یادداشتی نکته دار و خواندنی نوشته است،تنها رها کردن صدای صفیر این گلوله در خلاء‌خبری میان رسانه‌های مجازی است، تا بازار حدس و گمان و شایعه رونق بگیرد.ای کاش این سردبیر محترم خود دستی از آستین برمی‌آورد و برای فرونشاندن عطش رسانه‌های مجازی از ارتباطاطش مدد می‌گرفت برای دادن یک خبر دقیق و صحیح در این زمینه.

وضعیت یادشده آشکارسازی یکی از ضعف‌های عمده روزنامه‌نگاری ایرانی است؛نبود خبر و خبرنگار و به قول دوست گرامی ومورخ تاریخ مطبوعات ایران سید فرید قاسمی، پدیده خبرنگاری نشسته یا کپی‌ پیست کار. جالب این است که اکنون خبرنگاران نشسته حتی زحمتی نمی‌دهند که دستی به تلفن ببرند و در این عصر ارتباطات با تلفن همراه مسئولی تماس بگیرند و یا دو طرف ماجرا را پیدا کنند و اطلاعاتی دقیق‌تر درباره اصل حادثه ارائه کنند.

شاید برخی‌ عنوان کنند همزمانی این حادثه با تعطیلات و ایام سوگواری دهه آخر محرم،مسبب اصلی چنین کم کاری است، اما تعطیلات چیزی از اصل ماجرا( به خصوص سایت‌ها و خبرگزاری‌هایی که قطعا نیروی کشیک دارند) کم نمی‌کند.اگر این گونه باشد دیگر چه حاجت که این شغل را سخت و زیان‌آور بدانیم. شغلی سخت و زیان‌آور است که انرِژی و توانی مضاعف و خارج از استانداردهای شغلی از شاغل بگیرد.اگر قرار باشد تمامی خبرنگاران کارمندانی باشند که سر ساعت می‌آیند و می‌روند دیگر چه کسی رخدادهایی از این دست را به درستی پوشش دهد؟ جای پرسش‌گری و پی‌گیری خبر کجاست؟ شاید برخی پاسخ دهند که منابع خبری یا در دسترس نیستند و یا پاسخ نمی‌دهند؟ باید همین را هم نوشت و نام مسئولی که خود را مبری از پاسخ می‌‌داند را هم ذکر کرد تا حذاقل افکار عمومی بدانند چه کسی جلوی جریان آزاد اطلاع‌رسانی را سد کرده است؟

باید بپذیریم که روزنامه‌نگاری ایران از کمبود خبرنگار پی‌گیر و حتی سردبیرانی که بتوانند در چنین مواقعی یک سیاست درست و اصولی را برای جلوگیری از رواج و رونق انواع شایعات به کاربندند رنج می‌برد. البته بخشی از کلیت ماجرا به بی فشارها و بگیر و ببندها مرتبط است که هیچگاه در این سال‌ها اجازه ندادند تجربه‌ها متراکم و به نسل تازه‌تر منتقل شود. موج مهاجرت‌روزنامه‌نگاران گویای همین مسئله است و دلیلی بر چنین برهوتی.

در خلاء‌چنین تحرکی طبیعی است که شایعات جان می‌گیرد. در حالی که هنر یک سردبیر در چنین مواقعی است که باید بروز کند. او(هر سردبیری)باید از ارتباطات فرارسانه‌ای اش بهره ببرد برای آنکه راهی بیابد تا به اصل منابع نزدیک شود.مصاحبه با مداح می‌توانست به بسیاری از شایعات پایان دهد.همچنانکه پی‌گیری این حادثه در دادسرا و یا پیدا کردن راننده 206 هم می‌توانست بخش‌های دیگری از اصل ماجرا را بر روزن افکند. اگر مداح معروف خود توضیح ، می‌داد، شاید این کلاف پر از شایعه چنین پیچیده نمی‌شد.اگر او به درستی رفتاری که کرده است باور دارد، این باور را با توضیحات خود به افکار عمومی انتقال دهد.

او اکنون در نزد افکار عمومی متهم اصلی است( بنا بر همان اندک اطلاعات موجود هم تیراندازی کرده و هم به دادسرا نرفته است) توضیحات منبع نزدیک به او قانع‌کننده نبود، چرا که نسبتی با واقعیت ماجرا نداشت و  یا نتوانسته افکار عمومی را نسبت به اصل ماجرا قانع کند.

به یاد داشته باشیم هر خبری که نسبت و نزدیکی آن با اصل ماجرا دور و دیر باشد،طبیعی است که ذهن‌های کنجکاو را قانع نمی‌کند.

توضیح: اصل یادداشت در صفحه آخر روزنامه اعتماد امروز با عنوان ذهن‌های کنجکاوی که اقناع نمی‌شوند، منتشر شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    6 1
    از اقایون نماینده محترمی که طرح انتقال از تهران را امضائ فرمودند باید پرسید ایا انتخاب پایخت کمکی به همگرایی کشور انجام می دهد یا خیر چه تاثیری بر زبان رسمی کشور دارد و چرا ایران را با کشورهای مثل ژاپن و کره که کاملا از لحاظ بافت اجتماعی و فرهنگی با ایران تفاوت دارند مقایسه می کنید حالا اگر همه شهرها مردمش خواهان انتفال پایتخت در شهرشان باشند تا بتوانند امکانات بیشتری مطالبه کنند و تاثیر بیشتری بر سیاست کشور داشته باشند چه کسی پاسخ گوی مطالبات قومی و مذهبی و ... می باشد اگر کشور به دست سیاست مداران منطقه ای نگر و نه ملی نگر بیفتد فرو خواهد پاشید نکند شورشهای فومیتی و مذهبی اول انفلاب را فراموش فرمودند
  • بی نام IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    44 3
    اگر یک ته صدا داشتم میرفتم مداح میشدم. چقدر امتیازات ویژه دارند این قشر زحمت کش! حمل سلاح ازاد. استفاده از ان در برابر زوج مزاحم ازاد. صادر کردن فتوا و تعیین تکلیف برای وزارت خارجه ازاد... درامدش هم گویا بد نیست. حیف! بغض گلومو فشرده و صدام کلا بالا نمیاد.
  • بی نام A1 ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    154 9
    این کار آقای محمود کریمی مداح طبق فرموده رییس قوه قضاییه مگه محاربه نبود؟؟! پس چرا هنوز هیچ برخوردی نشده؟ در ضمن من موندم پس این همه ادعای اسلام و اخلاق اسلامی شون چی شد؟ با طرف مشاجره لفظی شده ولی مداح تفنگ در آورده و شلیک کرده!
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
      9 54
      شما گزارش شو دقيق بخون بعد نظر بده، اون دنيا ...
    • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
      2 25
      شما اون چی که مطابق نظر خودت بوده را چسبیدی . کی تایید کرده مشاجره بوده ؟ نکنه شما اونجا بودی ؟
    • مهدیان FI ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
      0 6
      سلام اول اینکه معلوم نیست این موضوع صحت داشته با شد یانه -دوما هروقت باجناب مهدی هاشمی ودیگر فتنه گران واراذل واوباش سال 88 برخوردجدی بشه بعد شما افاضه بفرمایید.و...
  • بی نام A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    45 5
    ممنون، گزارش و نقد خوبی بود.
    • سره مرد IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
      12 2
      ممنون گزارش . نقد خوبی بود اما شما خبرانلاین چرا در این مورد گزارش تهیه نکردید؟ شما مگر یک رسانه با برد زیاد نیستید؟
  • بی نام IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    62 13
    مرگ خوبه ولی فقط براای همسایه. شما که بلدی خودت میرفتی اصل عدالت رو رعایت میکردی...
    • يك روزنامه نگار US ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
      8 0
      ايشون روزنامه نگار حوزه فرهنگه و مسلئل صنفي و تخصصي و حرفه اي روزنامه نگاري هم در حيطه تخصصي ايشونه اما روزنامه نگار حوزه حوادث كه نيست نكته ايشان به روزنامه نگار حوادث برمي گرده
  • بی نام IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    کاملا مشخصه که میخوان مداح ها رو تخریب کنند. البته اینکه این اتفاق افتاده یا نه باید صحبت های دو طرف رو کامل شنید. بعضی ها ندیده و نشنیده در مورد همراهان طرف در خودرو هم صحبت میکنند ... ای کاش ماها یاد بگیریم به راحتی تهمت نزنیم و از آخرت بترسیم.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
      21 6
      جدی؟؟؟؟ واسه بقیه هم که تهمت خوردن نظرت همینه ؟؟؟؟؟؟ اون موقع کجا بودی؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
      17 2
      اوني كه جلوي يه زن و مرد جوون اسلحه مي كشه و قلدري مي كنه از خدا نمي ترسه حلا يكي يه دو كلام حرف مي خواد بزنه بايد از خدا بترسه.
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    13 91
    اون طرفی ها تا تونستند دروغ در موردش نوشتند فارس برای رعایت عدالت صحبت های نزدیکان این شخص رو هم منتشر کرد. شما که همین کارم نتوستید انجام بدید. حالا هم اگه ژست عدالتتون گل کرده وایسید دادگاه نظر بده ...
    • حمید IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
      2 0
      اسلحه و عدالت خیلی خنده داره این موارد زیاده هیچکس صداش در نمیاید چون باید مثل مطهری دادگاه بره اینها الگوی بچه های ما میخواهند باشند.................................
    • بی نام EU ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
      3 0
      آقای بی نام شما سعی نکن گند کاریهای دیگران را پوشش بدی !!!
    • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
      13 3
      شما یا سواد نداری یا این یادداشت رو تا انتها نخوندی! اصلاْ بحث این یادداشت در مورد خود حادثه نیست. میگه چرا وقتی یک حادثه در این کلانشهر رخ میده یک خبرنگار بلند نمیشه بره زیر و بم داستان رو در بیاره ببینه کی مقصر بوده. اگر یک عده‌ای بی دلیل به دنبال تخریب فلان مداح هستند شما هم دقیقاْ بی دلیل به دنبال حمایت از اون و تخریب طرف مقابل هستی.
  • وحید محمدنیا A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    19 1
    یکی از دلایلی که خبرگزاریهای بزرگ و مهم کشور به این خبر و سوژه نپرداختند این بود که خودشان موجب بزرگ شدن و معروفیت بیش از حد یک نفر شده اند و هم اینک باورشان شده که این امر از ایشان سرباز نزده و آقای مداح معروف از قبل بیگناه بوده و برای دفاع از ناموس هفت تیر کشیده اند.حال اگر شخص دیگری جای این مداح بود و یک کارد میوه خوری در جیب یا خودرو داشته حتما مهدور الدم میشده و مفسد فی الارض.اینجاست که رابطه و ظابطه معنی پیدا میکند.همین برخوردهاست که موجب میشود مطبوعات ما علیرغم سالها خدمت هنوز که هنوز است حرفه ای نشده اند .فقط با یک تلفن به کلانتری مربوطه یا دادسرای یادشده میشد از صحت و اصل موضوع با خبر شد.اما آیا کسی وجود دارد که این زحمت را به جان بخرد و جانفشانی کند و تلفن بزند؟ا
  • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    2 0
    خود خبرآنلاین جرات نکرد این ماجرا را کار کند . از بقیه انتظاری نیست
  • يونس A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 0
    اين هم يك ابر قدرتي تازه تولد شده كه هر كاري دلش خواست ميكند
  • بشير IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    6 2
    ما كه آخرش نفهميديم جريان چي بوده؟
  • مصطفی A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    18 1
    در قرن 21 هیچ خبری را نمی شود سانسور یا پنهان کرد
  • بهمن A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    5 2
    متاسفانه اکثر روزنامه ها و خبرگزاریها فقط از روی هم کپی می کنند و این موضوع باعث میشود که مردم برای بدست آوردن اخبار مورد نیاز خود به خبرگزاریهای خارجی رو بیاورند .
  • محمد A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    24 1
    ساعت سه بامداد این مداح معروف ؟! در خیابانهای تهران چه کار می کرده ؟ خدا را شکر ایشان مسلح ! بودند و گرنه در مواجهه با زوج جوان معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد ؟
  • علی A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    3 0
    سلام و تشکر و از مطلب خوبتان. چه خوب بود شما که تا این حد خوب نصیحت کردید حداقل خودتان هم تاثیری از نوشته خود میگرفتید و در رابطه با این ماجرا تحقیق کرده و بصورت مستند و با مدرک حقیقت را به مردم انتقال میدادید.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    30 2
    اینجا تگزاس است قرن 19 ؟!؟!؟!
  • اميرحسين IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 0
    شما بفرماييد "خبرگزاري تحليلي ايران، خبر آنلاين" با بنرهاي تبليغاتي هفته اي 2 ميليون تومان چقدر در اين زمينه شفاف سازي كرد؟ خود مشت و مالي بد نيست. البته مبرهن است كه اين نظر به زعم سانسورچي به مصلحت خبر آنلاين نخواهد بود و حذف خواهد شد
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 0
    خوب شما به عنوان "خبرگزاری تحلیلی ایران" در مورد این خبر چه نوشتید؟! یک جوالدوز هم به خودتون بزنید لطفن!
  • عرفان A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    39 0
    اگر این ماجرا برعکس اتفاق افتاده بود . برخی عزیزان به صورت خودجوش و کفن پوش به خیابان می آمدند و با صدور قطعنامه ای خواستار محافظت شدید از این سرمایه های ملی می شدند . ولی حالا که خدا را شکر به خیر گذشته است . در سکوت خبری جلوی هر گونه سوء استفاده ای گرفته شد .
  • مهدی A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    23 2
    ما که نفهمیدیم نگارنده فوق چی میخواد بگه . ولی حتی به جرم اوباش بودن زوج پژو سوار (!!!!) ایشان حق شلیک به ناموس مردم را نداشته .
  • دوستدار امام مظلوم IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    4 0
    نگارنده عزیز و نکته سنج ... تمام ماجرا به فشارها و بگیر و ببندها مرتبط است نه بخشی از آن
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 0
    طرف مداحه يا اسلحه كش؟
  • حمید IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 4
    خود شما که اینهمه اعتراض داری به خبرنگاران پیگیری میکردی خبر درست میزدی.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    18 2
    مظلومیت اباعبدالله علیه السلام تمامی ندارد... آن از دشمنان و این هم از به اصطلاح دوستان و نوکران
  • حسام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    19 0
    اگر عکس این عمل اتفاق می افتاد انوقت تیر اون 20:30، فارس، رسالت، کیهان و دیگه بگیر برو تا ثریا
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 2
    خودت چی؟
    • محمد A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
      3 0
      هردم از این باغ بری میرسد
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    5 1
    شرم آور است
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    2 0
    كسي كه سلاح سرد و گرم حمل ميكنه و براي مردم هفت تير كشي ميكنه مفسد في الارض و محاربه و بايد اعدام بشه !!! به قوه قضائيه اعلام ميكنيم چرا مرگ خوبه براي همسايه!!!! چرا نوجوان 17 ساله و سرق 20 ساله قمه به دست بايد اعدام بشه ولي مداح 40 - 50 ساله زورگوي هف تيركش نبايد اعدام بشه؟ !!!! وحتي صورت مسئله اش(جرمش) هم پاك ميشه !!!!
  • مرتضی IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    2 3
    ( این گونه برخورد با خبر برای سایت‌ها و خبرگزاری‌ها ،چیزی جز کم کاری و نداشتن یک استراتژی رسانه‌آی نیست. ) علی رغم اینکه اعتقاد دارم پرداختن به این موضوع می بایست مثل سایر موارد باشد یک سوال پیش می آید که آیا شما با توجه به اینکه اعتقاد دارید ( این گونه برخورد با خبر برای سایت‌ها و خبرگزاری‌ها ،چیزی جز کم کاری و نداشتن یک استراتژی رسانه‌آی نیست. ) در رابطه با این خبر چقدر به آن پرداختید رئیس جمهور در جلسه یکشنبه گذشته هیئت دولت، با گرامیداشت روز 9 دی گفته بود: حضور مردم در این روز، برای دفاع از اسلام و مقدسات و ادای احترام به اباعبدالله الحسین(ع) و حمایت از انقلاب و رهبری بود. به نظر شما ارزش این خبر از خبر پیگیری شده از سوی شما کمتر است ؟؟؟!!!! لطفا این مطلب را به اشتراک بگذارید .
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    24 1
    آقاي محمود كريمي نكنه فكر كردي توي تگزاس زندگي مي كني؟!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    3 0
    آقای مختاباد باز خدا پدر شما و خبرآنلاین رو بیامرزه که اشاره کردی. اولا که مداح مگه چه شخص مهم مملکتی هست که باید بتونه سلاح گرم داشته باشه بنابراین هیچ توضیحی براش موجه نیس. ثانیا اگه می بینید که هیچ توضیحی در موردش نیس واسه اینه که از بالا دستور اومده کشش ندهند . خلاصه حواست باشه تو خیابون به یکی گیر ندی الکی که ممکنه طرف مداح از اب در بیاد و اینجا هم که تگزاسه دیگه ما خبر نداشتیم. خبر جان من چاپ کن
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    32 1
    از مداحاني كه مردمي نيستند انتظار بيشتري نمي ره. يكي رئيس جمهور وقت مملكت رو تهديد مي كنه و به ناسزا مي گيره اون يكي روي مردم بي دفاع اسلحه مي كشه!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    7 1
    مملكت گل و بلبل!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    24 1
    آقاي مداح، شما چيكاره اي تو اين مملكت كه اسلحه با خودت حمل مي كني؟!!
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    30 1
    نتيجه اخلاقي: هركس مقابل اين قبيل آقايون قرار بگيره اراذل و اوباشه مگر اينكه خلافش ثابت شه!! راستي اگه طرف مقابل اراذل واوباش بودند چرا بجای اینکه فرار کنند به کلانتری مراجعه کردن و اقدام به گزارش حادثه و شکایت كردند؟!!! و اگه واقعاً اراذل و اوباش بودند كه بايد اونها هم سلاح داشتند!!
  • علي A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    26 2
    هردم از اين باغ بري ميرسد از ناسزا گويي تا هفت تير كشي اما نكته ازار دهنده اين جاست كه اين خبر توسط رسانه ملي سانسور ميشود و هيچ اراده اي براي انعكاس ان نيست.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    21 1
    نتيجه گيري اذهان عمومي: ارازل و اوباش هیچ ترسی از كلانتري و قوه محترم قضائیه ندارند و بعد از عمل خلاف تازه به قوه قضائیه شکایت میبرند!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 0
    شما هم که فقط مقاله نوشتید تحقیق و خبر رسانی یادتان رفت . شما که لالایی بلدید چرا خوابتون نمی بره؟
  • بهار A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 0
    این مداح ها تو این مملکت برای خودشون امپراتوری راه انداختن. این شیوه امامان ما که هر محرم برایشان حنجره پاره می کنندنیست.
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    31 1
    اي كاش قوانين براي همه يكسان بود.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    34 0
    هزینه دارد جان من هزینه دارد تو هزینه اش رو می دی؟ دلت خوشه ها نفست از جای گرم در می آد طرف اگه نمی تونست که اسلحه نمی کشید در شرایطی که یک نیروی نظامی برای یک شلیک نا به جا باید برود دادسرا نظامی جواب گلوله اش را بدهد یک نفر این طور اسلحه می کشد و کسی هم جوابگوش نیست یعنی خیلی چیزها پس لطفا کاری نداشته باش شتر دیدی ندیدی چیزی نبود رعد و برق بود
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 0
    خود شما که خبرنگارید بهتر میدونید که چرا پیگیر این قضیه نمیشند! چون آخر با آقایون حاج آقا مواجه میشند و یه روز به طور تصادفی کشته میشند!
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    اون یادداشت پایین چرا باز نمیشه؟فیلترش کردن!
  • shs IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    30 1
    کاری با اصل قضیه نداریم اراذل و اوباش یا هر چی ؟؟!!!!ایشون با چه مجوزی صلاح حمل می کنه؟؟؟؟؟؟
  • محمد A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 0
    حالا چرا خودتون ته این خبرا در نیووردین؟
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    2 0
    «صدای سفیر» یا «صدای صفیر»؟
  • بي نام US ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    8 2
    دمت گرم واقعا روزنامه نگار حرفه اي هستيد ما هميشه يادداشتها و نوشته هاتون رو مي خونيم
    • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
      0 1
      مکه مختاباد خواننده نیست.....
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    1 14
    اول سيدجوادذاکر،بعد رضا هلالي،چندروزپيش ملاباسم و حالاامروزنوبت تخريب پرطرفدارترين مداح ايران شده،من به سلامت و تعهد حاج محمودکريمي باوردارم.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    1 13
    آخه عزیز من چرا سر چیزی که اصلش معلوم نیست چه بوده آبروی مردم را می برید؟ مگر مملکت قانون ندارد که قبل از رسیدگی حکم صادر می کنید؟ اینکه طرف مقابل چه کسی بوده معلوم نیست. اینکه قصد چه کار داشته اند معلوم نیست. اینکه آیا بین آنها چه اتفاقی افتاده معلوم نیست. تازه به فرض اینکه نهایتاً کریمی مقصر باشد آیا واقعاً با یک آدم عادی اینجوری برخورد می کنند و اسم و عکسش را جار می زنند همه جا. فرض کنیم ایشان اشتباهی هم کرده باشد که معلوم نیست و بعداً اصلش معلوم می شود اگر کرده باشد باید اسم و عکسش همه جا گفته شود؟ چطو بقیه با حروف اختصاری و صورت شطرنجی نمایش داده می شوند؟ ایا این نشان نمی دهد پخش کنندگان این خبر هدف خیری نداشته و به حرفشان اعتمادی نیست؟ کمی فکر کنیم
  • حميد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    6 0
    نگارنده عزيز اين مملكت اگه خبر و خبرنگاري و خبر گذاريش درست بود كه هر آسمون جل بي كفايتي جرعت نمي كرد بياد ميلياردها پول اين مردمو چپاول كنه و يا مرتضوي نامي پيدا بشه و كل نظام و مملكتو رهبري و مردمو به سخره بگيره و آخرشم با 200 هزار تومن جريمه بره پي كارش.
  • مدافع IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    1 1
    سلام دوستان عزیز. چرا نسبت به همدیگه اینجوری صحبت می کنید. اگر مسلمون نیستید. آزاده باشید. دوستان عزیز تو سوریه و جاهای دیگه دارن شیعه ها رو شهید می کنن بعد اینجا تو ایران نه حجاب رعایت میشه نه طبق قرآن رفتار میشه و نه عمل میشه ونه اعتماد داریم به هم. تاحالا دقت کردین تو این 3 سال اخیر چقدر آدمای شهرمون خلاف انسانیت و خلاف اسلام رفتار میشه. اینجا نه تگزاسه نه ایرانه بیشتر شبیه باغ وحشه کو دین و ایمان کو خدا کدوممون زندگیمون بوی امام حسین و ائمه رو میده . کاش اونقدر که کفار به اعتقاداتشون عمل می کنن ما عمل می کردیم. ظاهرا سردار راهدان در خبر بیست گفتن این مداح مجمز داشتن در هر صورت ما نمی توانیم انگشت اتهام دراز کنیم . بذارید در محکمه الهی ریبدگب بشه فکر ایمان و اعتقاداتمون باشیم.فکر ناموسمون
  • بی نام EU ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    3 0
    به پزشكان از ميان وسايل دفاع شخصى يك اسپرى ويك شوكر داده مي شد كه بحمدالله مجوز شوكر ان حذف شد كه مبادا قشر محترم اراذل واوباش از طرف اقشار مرفهين بي درد مورد اسيب واذيت قرار بگيرن اصلا چه معنى داره يك پزشك وسيله دفاع شخصى داشته باشه!!!؟ تنها كسانى كه در معرض دشمنان وبدخواهان دين وميهن هستن مداحان عزيز ومحترم هستن كه بيدريغ سينه وحنجره در راه اهل بيت ميدرند بدون هيچ اجر مادى تازه بدون درامد ماليات چند برابر يك پزشك ميپردازند. تازه اين پزشكان هي با اين داروها مردم ازارى ميكنن هى با امپولها وتيغ جراحى باعث درد وعذاب مى شن ولى مداح با ان صداى شش دانگ وظريف كه امثال اقاى شجريان بايد جلوى ان بوق بزنه روح به جون مرده ميارن. حالا مثلا تيرى هم شليك شد به جايي بر نمي خوره
  • بی نام IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    0 7
    اخه ساعت 3 شب کی بیدار بوده که اینجوری خبر درست میکنن؟ یکی یه شکایتی کرده اژه ای هم گفته داره رسیدگی میشه اینا کجاش یعنی مراح شلیک کرده؟؟ اینجوری ندیده قضاوت نکنید - مگه هرچی سایتای خارجی گفتن درسته؟ به خدا اون دنیا باید جواب بدیم
  • حسین IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    0 4
    دوستان چرا انتقاد پذیر نیستن؟ تا یه نظری مبنب بر دفاع از ایشون میزارن یا اصلا منتشرش نمیکنن یا اگه هم احتمالا از دستشون در رفت و منتشر شد، سیل نظرات منفی کمر اون بدبختب رو که نظر داده خم میکنه! آخه واقعاچرا مردمان جامعه ما باید به اینجاها کشیده شده باشن که انتقاد رو قبول نکنن؟؟؟؟؟
  • انصاف A1 ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 11
    حاج محمودمردمیدان خطر/میشناسندش ملائک سربه سر/ای که گشتی سدراهش باتوأم/بهرخودقبری به گورستان بخر
  • شهره IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    4 0
    آقای ، وقتی شما در مجالس روضه خوانی می کنی و از اسلام حرف می زنی و مردم را به گریه می آوری . مداحی که طرفدار دارد با این عمل زشتش از طرفدارانش کم شدند. و رییس قوه قضاییه باید جواب بدهد چرا اسلحه در دست مردم باید باشد مگر اینجا تگزاس است؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 0
    ای کاش من هم یک مداح بودم! رفتیم 4 سال مهندسی مکانیک خوندیم الان 4 ساله که لنگ درهوا و بیکاریم. یعنی داغونما داغونم آقو........
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    2 1
    مشرق نیوز : جانشین فرمانده ناجا در مورد تیراندازی یکی از مداحان معروف در اتوبان بابایی، گفت: این فرد مجوز حمل سلاح داشته است و سلاح وی قانونی بوده است، فرد بنا به تشخیص خود از وسیله‌اش استفاده می‌کند و باید جوابگوی تشخیص‌اش نیز باشد. سخنگوی قوه قضاییه با تأکید بر این نکته که کیفرخواست م.ر-ر به زودی صادر می‌شود، گفت: ماجرای تیراندازی یکی از مداحان صحت دارد و باید بگویم که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد افراد مقابل او اراذل و اوباش نبود‌ه‌اند.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    3 0
    اقا باید اعدامش کنن تا درس عبرتی بشه برا بقیه .