تحریف عقاید بزرگ ترین ضربه را به شیعه زده است

خبرگزاری رسا نوشت:

حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه دوم ماه محرم هیأت محبان حضرت زهرا(س) که در مسجد علامه حسن زاده آملی برگزار شد با بیان این که انسان نباید در امور دینی تعصب و تقلید از پدران داشته باشد، گفت: ما باید دلیل و حجت بیاوریم و در همه فتواهای اصولی دلایل متقن عقلی که از دل مباحث قرآن و روایات است وجود دارد.

وی با تاکید بر این که تحریف عقاید بزرگ ترین ضربه را به شیعه زده است، بیان داشت: دشمنان در تاریخ بزرگ ترین ضربه را به شیعیان از راه تحریف عقاید وارد کرده و خیلی را به مسیر انحراف کشاندند.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی آملی با بیان این که یکی از اصولی که راجع به آن اختلاف وجود دارد راجع به کتابت است، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام در آخرین لحظه ها گفتند کاغذ و قلمی بیاورید بنویسم تا گمراه نشوید.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در مقطع زمانی که پیامبر گرامی اسلام(ص) آمدند عده ای بیسواد دور ایشان نبودند، ادامه داد: وقتی همه نوشته های احادیث پیامبر اکرم را جمع کردند تا حدی بود که مسجد النبی تلنباری از نوشته ها شد.

وی با بیان این که انسان نباید همه نوشته ها و گفته ها را رد کرده و باید فکر کند، گفت: ما باید به این نکته برسیم راوی که سخن می گوید آیا به طور واقع از امام علی(ع) صادر شده است.

حجت الاسلام صمدی آملی با تاکید بر این که روایات ما دستخوش حوادث بوده و به راحتی نمی توانیم به گفته هر راوی اکتفا کنیم، بیان داشت: در فهم روایات و آن چه از احادیث اهل بیت معصومین(ع) نقل شده است گرفتاری داریم که باید دقت و تفکر شود.

استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: ابو حریره حدود سه ماه با پیامبر گرامی اسلام بود این همه حدیث دارد اما آیا امام علی(ع) که از کودکی با پیامبر بوده و اولین کسی بود که برای تبلیغ خدمت ایشان رسید آیا حدیثی از حضرت محمد(ص) ندارد.

حجت الاسلام صمدی آملی ادامه داد: عالم اسلام دچار مصیبت بوده و زمانی که در باب ولایت را بستند این همه بلا بر سر ما آورده شده است.

وی در پایان، گفت: همه بدبختی ما برای موقعی بوده که در زمان ارتحال، پیامبر گرامی اسلام خواستند کتابی بنویسند که جلوی ایشان را گرفتند و تا رحلت ایشان هیچ اختلافی بین صحابه وجود نداشت.

/6262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حبیب EU ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    14 6
    بیانات حجت الاسلام صمدی آملی بیانات بجا و ارزشمندی است ، واقعا تحریف در روایات تیشه به ریشه اسلام زده است و امیدوارم مسئولین فرهنگی جامعه ما به این موضوع توجه داشته باشند که جوانان آینده نسبت به مسائل اخلاقی و فرهنگی جامعه خود تردید دارند و در جامعه با چند گانگی روبرو هستند که این مسئله در اعتقاد و اعتماد آنها به اسلام تردید ایجاد کرده است
  • علی کمیلی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 2
    خداخیرت بدهدحداقل شما می گویدحرف ما با علمای بزرگ شیعه بخصوص حوزه های علمیه است امروزقمه زنی بیش ازپیش رواج پیداکرده با زنجیرپشت خودراکبودمی کنندلخت شده برسروسینه خودمی کوبندهرکس ازجا بلندشده برای خودش مداح شده با موزیک نوحه می خواننداگراین رویه ها درست چرا یک روحانی حتی یک طلبه زنجیرنمی زندقمه نمی زندبرسروسینه نمی زندحاج آقا نیازامروزجامعه شیعه موعظه است نه روضه بنده حقیربه شیعه بودن خودمی بالم اما اینها که عرض کردم نمادی ازبت پرستی است اگردیروزابراهیم بتهای بیجان که هیچ ضرری حداقل به خودنمی زدندبا تبرنابودکرداما بتهای امروزجاهل اندوجاندارنه تبربه کارمی آیدنه شلاق چون خودرا شلاق می زنندموعظه نشان دادن راه چاره کاراست پس وظیفه مراجع وعلمای بزرگ دراین برهه چیست؟کی می خواهیدادای تکلیف کنید
  • ثقلین IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 1
    اولا آیت الله صمدی آملی ثانیا ابوحریره نه ابوهریره.
  • مهدی IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 1
    مجید جان دلبندم ابوحریره نه ابوهریره
  • شعیب A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    2 0
    سلام بر خوانندگان خدای سبحان یاری کند آقای صمدی را که گوشه ای از بیماری دنیای تشیع را بیان کرده است هر چند گناهش را گردن غیر شیعه انداخته است. با این حال بیماری جهل و خرافه در میا مسلمانان و شیعیان عمیق تر و مزمن تر از آن است که تذکر داده شده و درمانش هم سخت تر از آن است که تصور می شود. عزاداری مرسوم ما برای مستکبران و ظالمان بی خطر است و این نوع عزاداری بیشتر مطلوب استکبار و اسرائیل است تا مطلوب خدا و امام زمان و ...