روز گذشته نخستین نشست مجمع همکاری‌های آسیایی A.C.D در کویت برگزار شد.

روسای جمهوری سه کشور فارسی زبان ایران، تاجیکستان و افغانستان در حاشیه نشست A.C.D  با هم دیدار کردند و مهمترین مسائل مربوط به روابط سه کشور و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.آنگونه که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهور گزارش کرده است محمود احمدی‌نژاد، حامد کرزای و امامعلی رحمان در این نشست سه‌جانبه‌ مهمترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و بر هماهنگی هرچه بیشتر سه کشور در این عرصه‌ها تاکید کردند.
روسای جمهور فارسی زبان همچنین با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و تمدنی سه کشور و برادری و پیوند عمیق میان این ملت‌ها، تحکیم و تقویت مناسبات و همکاری‌های همه‌جانبه را به سودی منافع سه کشور و ملت‌های منطقه دانستند.
به گزارش خبرآنلاین روسای جمهور ایران، افغانستان و تاجیکستان صبح دیروز (سه شنبه) نیز در اجلاس اکو در باکو پایتخت آذربایجان شرکت کرده بودند( ایــــــنـــــجــــا).
محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر این نشست سه جانبه دیدار جداگانه‌ای نیز با امامعلی رحمان داشت. روسای جمهور ایران و تاجیکستان در این دیدار، راه‌های گسترش و توسعه روزافزون مناسبات و روابط همه جانبه دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و بر فعال کردن تمام ظرفیت‌های همکاری تأکید کردند.
احمدی‌نژاد در این دیدار با اشاره به روابط ممتاز و رو به گسترش ایران و تاجیکستان و پیوند برادری و دوستی عمیق میان ملت‌های دو کشور، تصریح کرد: بدون تردید دو کشور برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر مناسبات خود در تمامی زمینه‌ها، از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهند کرد.
امامعلی رحمان رییس‌جمهور تاجیکستان نیز در این دیدار بر لزوم تلاش مسئولان دو کشور در جهت فعال کردن تمامی ظرفیت‌های موجود و گسترش روابط همه‌جانبه میان تهران - دوشنبه تأکید کرد.
رییس‌جمهور تاجیکستان خاطرنشان کرد: دو کشور در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، انرژی، فرهنگی و آب می‌توانند با یکدیگر همکاری‌های بسیار خوبی به نفع دو ملت داشته باشند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =