شما نظر بدهید / با حذف یارانه‌بگیران دارای درآمد خانوادگی ماهانه ۳۰ میلیون تومان و مالکیت مسکن موافقید؟

احمد میدری، وزیر رفاه، اعلام کرد خانوارهایی در تهران که مالک خانه هستند و مجموع درآمدشان ۳۰ میلیون تومان است، جزو ۳ دهک بالای درآمدی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح امروز  سه شنبه ۶ آبان ماه، احمد میدری، وزیر رفاه، در صحن علنی مجلس اعلام کرد: «هرکسی که در تهران مالک خانه باشد و کل درآمد خانواده ۳۰ میلیون تومان باشد، جزو ۳ دهک بالای درآمدی محسوب می‌شود.»

با توجه به شرایط پیچیده اقتصادی و تفاوت هزینه‌های زندگی خانوارها، این سؤال مطرح می‌شود که آیا سقف ۳۰ میلیون تومان به‌تنهایی معیاری واقعی برای سنجش دهک بالای درآمدی است؟ و آیا داشتن مسکن بدون در نظر گرفتن سایر شاخص‌ها کافی است؟

نظر شما در این زمینه چیست؟ آیا با معیار تعیین‌شده موافق هستید یا فکر می‌کنید معیارهای دیگری باید مدنظر قرار گیرد؟

۲۲۳۲۲۴
 

کد خبر 2135193

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 116
  • نظرات در صف انتشار: 100
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    82 1
    این اول راهه
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      117 4
      حالا مگه چقدر یارانه میدن که بابت دادنش این همه قر و ادا دارن
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      68 6
      انگار چقدر هست
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      68 1
      نان هم گرون شده
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      67 1
      متاسفم واقعا
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      41 2
      برو بابا
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      13 5
      درسته
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      13 3
      دائم غر
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      33 3
      این یارانه نبود سر چی می خواستند چونه بزنن
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      4 2
      دقیقا
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      3 9
      همینی که هست
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      6 0
      بله همین طوره
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      7 8
      قطعش کنید بابا
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      10 0
      ول کنید بابا
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      19 1
      واویلا
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      30 2
      بابا این یارانه رو ندین دست از سر ما هم بردارید
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      53 2
      یادشون رفته که می گفتن این پول امام زمانه
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      30 2
      خسته شدم از این همه حرف درباره یارانه قطعش کنید بره دیگه
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      19 0
      بله همه چیز گران خواهد شد
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      3 2
      خب که چی
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      20 1
      اگه مثل کشورهای دیگه بودن چی کار می کردند؟
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      46 1
      این بحران میراث احمدی نژاده
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      10 0
      دوم راه چیه؟
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      18 0
      حالا مگه چقدر یارانه میدن
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      61 0
      نفری 300 هزارتومن پول سه تا بسته پنیر ساده هم نمیشه.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      59 2
      حالا مگه چقدر یارانه میدن که بابت دادنش این همه قر و ادا دارن. نفری 300 هزارتومن پول سه تا بسته پنیر ساده هم نمیشه. مرده شور اونو ببرن که این نون شوم یارنه رو گذاشت تو کاسه اقتصاد ایران
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      49 2
      این کلاه سر مردم گذاشتن اول از احمدی نژاد شروع شد
    • ناامید IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      23 0
      من از این سیستم ناامید شدم
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    82 4
    باید برای افراد و خانواده های نیازمند دولت شغلی مناسب با درآمد کافی فراهم کند اما یارانه از منابع ملی حق هر ایرانی با هر وضعیت مالی است بی عدالتی بزرگ 45 دلار یارانه 15 سال پیش است که شده کمتر از 3 دلار
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      45 0
      نفری ۹۰۰ تومن در ماه میدن که نمیشه باش یک کیلو گوشت بخری
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      7 12
      یارانه را حذف کنند
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    29 1
    دست بردارید دیگه
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    20 24
    راحت ترینش اینه که هزینه های خانواده رو چک کنند اگر بالای 50 میلیون تومان بود رو حذف کنند من خانه دارم و درامد 40 مبلیونی ولی 30 تومانش قسطه تازه قرض و قسط هم نداشته باشم شاید بشه باهاش کمی خوش گذراند و شرمنده ی زن و بچه نشد
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      32 4
      کسی که قسط و قرض داره درآمدشو داشته و تونسته که وام بگیره .ما چی بگیم چهل سالمون شده تو عمرمون حتی یک دونه وام نتونستیم بگیریم.منظورم اینه وضع همه خرابه شماها که از قرض مینالید یک درآمدی دارید که پرداختش کنید ما چی بگیم وسعمون نمیرسه وام بگیریم و واسه قبض خونه مون موندیم و دستمون جلو بقیه درازه
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      15 13
      بسیاری از خانوارها تو این تورم تا حتی برای خرید نونشون مشکل دارن بعد بیان یارانه رو بدن به یکی مثل تو که خونه تهران با ماهی 40 میلیون درآمد داری که چیه میخوای باهاش خوشگذرونیت بیشتر بشه
    • فرزاد IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      1 2
      تو که چهل سالت شده هنوز هشتت گره نه …..
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    12 6
    حالا انگار چقدر هست
  • بهزاد IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    21 48
    به نظر من یارانه نقدی باید کلا حذف بشه و بجای اون مواد غذایی کافی فقط در اختیار دهک ۱ قرار بگیره و همچنین وضعیت کلی معیشت مردم را به حدی برسانند که نیاز به یارانه نداشته باشند.
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      6 1
      هی باید هی باید
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      14 3
      مگه چقدر یارانه میدن ؟؟؟؟که کسی بخواد اموراتش را با یارانه بگذرونه یا اصلا یارانه تأثیری در مخارجش داشته باشه ؟؟
  • مردم IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    52 0
    فرض کنید این طرح هم اجرا شد. برای سال بعد چه برنامه ای دارید؟
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      68 0
      احتمالن سال دیگه ما باید یارانه بدیم به دولت
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      55 1
      مدتهاست داریم خرج دولت بزرگ پرخرج رو از جیبمون با تورم پرداخت میکنیم . یارانه منت دروغی بیش نیست
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    63 2
    طرف با هزار قرض و قوله و وام رفته یه واحد خریده ماهی خدا تومن داره قسط میده یا یکی یه واحد بهش ارث رسیده پول نداره سقف خونه رو ایزو گام کنه این شخص آیا دغدغه خوراک و هزینه نداره؟؟؟؟سی میلیون الا معیار دارایی هست ؟؟؟؟هزینه تحصیل بچه ها .هزینه درمانی . خورد و خوراک هزینه انرژی که سوبله چوبله از مردم گرفته میشه. و....آقای میدری با سی میلیون میتونه زندگی بگذرونه ؟؟؟
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      21 4
      همیشه بد از بدتر هم هست ناشکری نکن.شما حداقل درآمدی داری که پول قسط و قرض رو بدی .ما چی بگیم از بیکاری و بدون مسکن و خودرو تو هزینه خورد و خوراک اولیه زندگی موندیم و جزو سه دهک بالا قرارمون دادن!!
    • من IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      2 3
      حرفت درسته.. 30 میلیون تومن هم درامد بالایی نیست.. اما ایا اون نفری 300 هزار تومن انقدر برای خانواده دارای درامد 30 تومن و دارای مسکن.. مهمه؟ اصلا 4 نفر باشن بشه 1.200.. چ تاثیری روی زندگی اون فرد داره..
  • حسنعلی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    54 7
    یارانه از اول سنگ بنای کجی بود که توسط احمدی نژاد با اهداف پوپولیستی در جامعه براه افتاد لذا جلوگیری از این کجراهه اقتصادی از نون شب واجبتره و بجاش این یارانه خرج درمان و امور زیربنایی باید بشود
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      6 0
      حسنعلی هم حذف میکنن هم خرج نمیکنن.
  • عماد IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    33 1
    من نه خونه دارم نه ماشین. تازه مستاجر هم هستم یارانه منو خانواده ام رو قطع کردند شاید داند به این دستگاه های عریض و طویل که هیچ خاصیتی ندارند. بلکه بودجه شون کم نشه
  • دلار107 IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    19 3
    افسانه «برجام» تمام شد باز این داستان «یارانه» شروع شده...
  • حسن IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    21 1
    من مستاجر با درآمد ۱۵ میلیونی اسنپ دهک ۸ هستم.دارایی ام یک پراید.بیمه ندارم.سفر خارجی هیچی.حتی زیارتی هم نرفتم در عمرم...علتش هم اندکی پول پس انداز و پول رهن خانه در حسابم جابجا شده
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    14 0
    میدری در خصوص میزان سطح درآمدی افراد و اینکه آیا تعداد ۲۷ میلیون نفر در کشور یا تعداد کمتری مشمول حذف یارانه‌ها می‌شوند، گفت: من که اطلاعات مستند و ثبتی کشور را در اختیار دارم اعلام می‌کنم؛ در کشور چهار نفر لامبورگینی، ۱۸۱ نفر مازراتی، سه‌هزار و ۶۰۰ نفر پورشه، ۱۰ هزار نفر لندرور و بیش از ۵۶ هزار نفر محصولات کرمان موتور را سوار می‌شوند؛ لذا ما با جمعیت ثروتمندی مواجه نیستیم که بگوییم ۲۷ میلیون نفر را می‌توان از فهرست یارانه بگیران حذف کرد، چرا که سطح متوسط جامعه چیز دیگری است.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    13 1
    اگر شغل مناسب ایجاد کنید و درآمد افراد بحد کافی باشه به یارانه نیازی نیست.فعلا برای بیکارها و کسانی که شغل و مسکن و ماشین ندارن واریز کنید.هرچند دردی دوا نمیکنه اما کمک به زخم زندگیه
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    7 1
    طرف خونه ماشین ویلا و حساب میلیاردی داره با فحش و ناسزا میگف چرا یارانه منو قطع کردن.اخه مرد حسابی تو این شرایط اقتصادی درسته که گفتن یارانه حق همه س ولی حداقل شما که نیاز ندارید خودتون انصراف بدید برسه به دست نیازمندا.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    2 1
    عجبا از این همه ناله
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    5 0
    کشور ما اقتصاد آَشفته وهمراه با هرج ومرج دارد که با توجه به سیاستهای کلان اشتباه در همه امور (سیاسی.اقتصادی.اجتمایی.فرهنگی وغیرو) داخلی وخارجی از گذشته وادامه آن در شرایط فعلی ما را درشرایط بحران قرارداده واداره کنندگان کشور قادر به تصمیم گیری در هیج موضوعی ندارند
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    29 0
    در ماه هر نفر در خانوار حدود 15میلیون تومان در صورتیکه مریض نشود کارش به بیمارستان دارو و درمان نرسد ، دندانش خراب نشود و سایر بیماری های سرطان و غیره درگیر نشود ، هزینه مدرسه و دانشگاه نداشته باشد، فقط برای خورد و خوراک و پوشاک هزینه دارد. به آن هزینه مسافرت داخلی ، مهمانی (رفت و آمد)، هزینه های برق و آب و تلفن همراه و اینترنت و کرایه رفت و آمد درون شهری، انواع بیمه خودرو و ... را هم اضافه نکنید و وام مسکن و وسایر وام های لوازم خانگی و غیره را هم در نظر نگیرید. یک خانوار 4 نفره حدود 60 میلیون تومان جمعا درآمد داشته باشند تازه با فرض محال که هیچکدام موارد بالا را در نظر بگیریم ، میتوان گفت سربسر شده نه پس اندازی نه هیچی فقط زنده مانده است.......
    • مریم IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
      9 0
      دقیقا
  • خودم IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    11 2
    از ابتدا دادن یارانه نقدی اشتباه بود.پولی که به عنوان یارانه به مردم داده می شود فقط قسمت کوچکی از افزایش قیمت ها را می پوشاند. کار دولت ها این شده که هزینه های خود را به دوش مردم منتقل کنند.
  • عادل IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    1 0
    با سلام کلا" با این موضوع مخالفم.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    3 3
    حذف کنید ما این قدر اظهارنظرتون رو نشنویم
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    8 0
    از جیب مردم خوب کم میشه
  • محمد IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    7 2
    حذف یارانه در صورتی که دولت و دستگاه هایی که ارزاق عمومی را بین فروشنده ها توزیع می کنند مثل وزارت جهاد کشاورزی، و سایر سازمانها در کنترل مواد غذایی و جانبی به وظایف خودشون عمل کنند. وگرنه این مبلغ یارانه اگر ماهی 40 یا 50 میلیون تومان هم درآمد باشد ولی اجناس مرتب افزایش قیمت داشته باشند اصلا جوابگو نیست. لذا معیار درآمد نباید باشه. بلکه کنترل و نظارت بر مواد مصرفی غدایی و ارزاق و مایحتاج عمومی به شکلی واقعی.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    20 0
    خط فقر در کلان شهرها و پایتخت ایران در سال ۱۴۰۴ به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان و به ازای یک خانوار ۵ نفره شهری ۱۰۰ میلیون تومان است. لذا معیار حذف یارانه پردرآمدها باید بالاتر بودن درآمد ناشی از شغل و حرفه [نه هر درآمدی] خانوار از خط فقری که در بالا به آن اشاره شد باشد. خط فقر در روستاها و شهرهای کوچک نسبت به کلان شهرها و پایتخت ایران پائین تر است.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    15 0
    مسخره بازی تمامی ندارد
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    18 0
    آقایان متخصص ، آقایان کارشناس ، وقتی خط فقربمراتب بالاتر از ۴۰ میلیون تومان است چطور به مبلغ ۳۰ میلیون تومان رسیده اند ؟
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    13 0
    ای بابا همه چی رو گرون کردید یارانه رو هم می خواهید حذف کنید.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    14 3
    بیت المال باید بصورت مساوی میان تمام مردم طبق شرع و سنت علی ع توزیع بشود مگر آن شخص خودش راضی به گرفتن نباشد و ر ضایتش را اعلام بکند وگرنه حذف خودسرانه آن غصب حق الناس است
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    15 0
    از اول هم معلوم بود یارانه توریع فقره
  • زیرخط فقر IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    19 0
    ببین چقدر وضع خرابه که داشتن یه آپارتمان فسقلی با سی میلیون درامد که به دهم ماه هم نمیرسه جز سه دهک بالای درامدی محسوب میشه
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    1 11
    کسی که صاحب خونه هست در تهران و 30 میلیون درآمد ماهیانه داره چه نیازی به چندرغاز یارانه داره که نظرسنجی میکنید؟! قطع کنید زودتر بره پی کارش
  • لیلا اسمی نژاد IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    16 2
    یارانه حق تمام ایرانیان ازفقیر وغنی است نه حق خارجی ها
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    14 0
    کسی که این شرط را گذاشته واقعا هیچ آشنایی با شرایط ایران و هزینه ها نداشته
  • آزاد IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    6 0
    نه مخالفم اقتصاد رو شما باید درست کنید ای کارها مسکن هم به حساب نمی‌آید
  • h IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    4 2
    من خودم دهک 5 هستم ولی اعتقاد دارم یارنه اغنیا نباید قطع بشه ، مگه اونا قرار مارا سیر کنند ، یارانه همه ا برابر کنید ولی از همه تا قرون اخر مالیات بگیرید ، یارانه را قطع کنید ولی ارز را تک نرخی کنید ، یارانه را قطع کنید ولی همه برای وارادات در شرایط برابر باشند. یارانه را قطع کنید ولی اجازه بدین با رعایت فاکتور های بهداشتی همه بتوانند برنج وارد کنند . یارانه را قطع کنید ولی از کشاورز و تولید حمایت کنید. مثلا کاشت در زمین کشاورزی هدفمند و بابرنامه باشد. یارانه را قطع کنید ولی مدیریت کشور را تخصصی کنید مثلا طرف با مدرک فقه و حقوق مدیر مالی یا جهاد کشاورزی نباشه ، و .... خلاصه کشور را با علم اداره کنیم. از تو حرکت ازط خدا برکت. دعا ممکنه کا ها را تسهیل کند اما به نتیجه نمیرساند مگر اینکه درست و با شناخت تلاش کنیم
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    3 0
    شرم آور است ، سیاستهای غلط ، هدر رفت منابع ووو...همه اینها را مردم تحمل کرده اند حالا باید بابت حق هرایرانی ازمنابع کشور منت و صدقه و باشه
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    1 0
    به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون را ملاک قرار بدین تا خط فقر مشخص بشه بعد یارانه را با همه ایرانی ها حتی با درآمد میلیاردی باید بدین چون بابت گران شدن اجناس هست و ربطی دارا و فقیر نداره به افرادی که درآمد کمتر از صد میلیون دارن حاکمیت موظف بشه یا شغل با درآمد بالا بده یا کمک
  • حمید IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    4 0
    ماهانه 30 میلیون خرج و مخارج یک خانواده 3 نفره نمیشه آخر ماه کم هم میاره
  • آرام IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    3 0
    پیشنهاد من متمرکز بر دارائی هاست و سپس هزینه کرد ها . معیار نفری ۱۰ میلیون هزینه یعنی همه افراد زیر خط فقر هستند . لطفا معیارهایتان درست انتخاب شود . افراد تحت پوشش کمیته امداد هم بیش از ۱۰ میلیون هزینه دارند
  • ارش IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    10 0
    همه قیمت ها رو برگردون به سال 88 یارانه نمی خواهیم
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    4 0
    حذف تمام یارانه ها، افزایش حداقل حقوق به 400 دلار برای کارگر ساده، 500 دلار برای کارمند دفتری، معلمین و نظامیان و 600 دلار برای پرستاران و کارمندان ارشد و کارگران ماهر، اینها حداقل هستند،
  • کاربر تهرانی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    2 0
    شاید یه خانوار یه خانه قدیمی به ارث برده باشن و خونه شون قدیمی باشه و درآمد 30 میلیون تو تهران با این همه خرج و قسط و گرفتاری چیزی برای خانوار نمی مونه .بقول معروف کی بخوره کی بو کنه؟ لااقل یه شرط داشتن خودروی گرانقیمت یا شاسی بلند رو هم بهش اضافه کنند که یه مقدار معقولتر باشه. هزینه حمل و نقل خودش چند میلیون در ماه میشه برای هر نفر در تهران.و اینو بحساب نیاوردن. همه میدانند که خودروی شاسی بلند در تهران نماد متمول بودن هست و یه جوری پز دادن هم بحساب میاد. همینطور داشتن گوشی آیفون هم میتونه ملاک باشه و هم خودروی شاسی بلند و گوشی آیفون قابل رهگیری مالی دولت هستن و دولت براحتی میتوند پیدا کنه که افراد خانوار دارای این اقلام هستند یا خیر. مخالف حذف یارانه هستم.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    4 2
    بابا ۳۰میلیون مگر آلان ارزش داره
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    1 2
    باید تمام این افراد را قضایی کنند که چرا تا کنون می گرفتند
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    8 0
    اگه کشتی داشته باشی حذف نمیشی
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    3 1
    وقتی من میبینم اول دهک ده هستم و بعد از اعتراض رفتم دهک ۹ بعد هم یارانه م قطع شد.پس یا خیلی پولدارم یا ۹دهک از من وضعشون بدتره.حتما نحوه محاسبه و دهک بندی مشکل داره...
  • هدی حبیبی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    4 2
    مخالفم بااینهمه گرونی ۳۰میلیون درآمدچیزی نیست که بخاین یارانشونوحذف کنیدهمه چیزگرون شد.این حقوق چندرغاز که الان تواین وضعیت مملکت که میخوابی بلندمیشی همه چی گرون میشه که اصلابه حساب نمیادکه
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    3 0
    چون وضعیت با ثبات نیست معیار نمی توان مشخص کرد.
  • ع IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    5 0
    با30 ملیون یک خانواده 5نفره گوجه تخم مرغ هم نمی تواند بخورد
  • مسافر زمان IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    6 0
    خیر الان اگر زن و شوهر با هم‌کار کنند بالای سی‌میلیون درآمد دارند البته اگر در جای که بیمه رد می‌شود و ممکن است یک زوج جوان با هزار قرض و وام یک خانه خریده و بدهی داشته باشند و بخواهند زندگی تشکیل دهند و روی یارانه هم حساب کرده اند پس این یک چیز بیخود است الان اگر شخصی در یک شرکت کار کند حدود سی میلیون درآمد دارد و اگر مخارج روزانه و ماهانه مانند خورد و خوراک و قبض و اینترنت و اگر آپارتمان نشین باشد که اکثرا هستند هزینه شارژ ماهانه را کم کنند دیگر چیزی نمی‌ماند که خرج کنند تازه اگر دو نفر باشند اگر بچه هم داشته باشند هزینه های بچه را هم اضافه کنیدخیر نه خیر نه بشدت مخالف هستم که يارانه این افراد قطع شود
  • احمد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    5 0
    خیر این مبلغ زیر حد فقر است و مثل زمان امیرالمومنین
  • جانباز کمتر از 20% IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    3 1
    خیر من موافق نیستم 30 میلیون تومان درآمد یعنی فقر مطلق خط فقر شده بالای 50 میلیون تومان یک بچه مدرسه ماهانه بالای 10 میلیون تومان هزینه دارد یک خانواده 4 نفره با هزینه آب و برق و گاز بالای 50 میلیون تومان هزینه دارد
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    1 0
    کسی که پارسال ۱۰۰ملیون در امد داشته امسال قدرت خریدش به ۵۰ملیون رسیده ،،،اصلا برای درامدهای ثابت درکشور ما نمیشود حساب کرد ،بی نیاز در کشور ما انهایی هستند که باکاهش روزانه ارزش پول ملی دارایی انها نیز افزایش می یابد .
  • قاسم IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    3 0
    فرض کنید یک خانوار مثلاً چهار نفره که دو فرزند دارند حتی خانه و سرپناهی هم داشته باشند ، آیا هزینه‌های جاری از قبیل خوراک و پوشاک ، ایاب و ذهاب ، هزینه درمان ، هزینه‌های تحصیلی انها کمتر از سی میلیون تومان می‌شود!!!؟؟ آیا این خانواده نباید پولی ذخیره برای آینده فرزندان خود مثل ادامه تحصیل و یا ازدواج داشته باشند!!؟؟
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    2 0
    بهتره هیچی نگیم !
  • احمد IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    4 0
    کل یارانه هر نفر مساوی هست با دو شانه تخم مرع اقا ما نخواستیم
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    3 0
    یک کیلو گوشت با استخوان چربی حدود نصد یک کیلو برنج حدود سیصد به خیر دکتر دارو چند برابر شده چی میشه زیر صد فقر هست
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    3 0
    جلوی تورم را بگیرید
  • هما IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    2 0
    کاملا مخالفم سی میلیون الان پول زیادی نیست
  • امیر رضا میرزایی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    1 0
    فکر کردین برنج ۴۵۰هزار ت وگوشت یک میلیون ولودیا ۴۵۰هزار تومان ودارو گران ولباس گران ومسکن وغیره ۳۰م ت پوله
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    0 2
    نمی‌دونم چه حکمتی هست اما روز بعد از پرداخت یارانه تمام طلافروشی ها بخاطر فروش قسطی با یارانه شلوغ هست دیگه مبلغ یارانه اونقدر پایین هست که تاثیر زیادی ندارد می‌توانند این مبلغ یارانه رو برای پرداخت حقوق پرسنل بیمارستان که ده ماه عقب هستند یا ساخت بیمارستانهایی که بدلیل نبود بودجه نیمه کاره رها شده هزینه کنند.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    2 0
    بس کنید
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    1 0
    30میلیون برای یک خانواده 4نفری چه میشه مگر شما از هزینه روز بی خبرید
  • علی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    2 0
    دولت بجای حذف یارانه بگیران مبلغ یارانه رازیاد کند
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    1 0
    معیشت ملت
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    1 0
    معیار در آمد خانوار فقط باید در آمد سرپرست خانوار باشه چون هر کدام از بچه ها که کار می کنن واسه خودشون خرج می کنن نه واسه خانوار کدوم پسری الان واسه پدرش کار می کنه/؟؟؟
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    1 0
    معیار در آمد خانوار فقط باید در آمد سرپرست خانوار باشه چون هر کدام از بچه ها که کار می کنن واسه خودشون خرج می کنن نه واسه خانوار کدوم پسری الان واسه پدرش کار می کنه/؟؟؟
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    1 0
    ۳۰ میلیون حتی درحد متوسط پایین هم نیست یه کم از فقیر بهتره هنوز تو خیلی از زخمهای زندگی آدم میمونه وکم می‌آره کاش ازاین تجویزا برا جیب خودشون هم میکردن
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
    0 1
    خوشبختانه دعوا با امریکا و اروپا باعث قوی تر شدن مملکت ما شده و تحریم ها باعث توانمندی شده است
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    0 0
    ایا اثری بر اقشار چهارم تا هفتم دارد
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    0 0
    پول حذفی چی میشه؟
  • مق IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    0 0
    اصلا موافق نیستم بعد از پرداخت شارژ و پول آب و برق و …خانواده سه نفره که هزینه خورد‌و‌خوراکشاه بیس تومن میشه برای سایر هزینه ها چه‌کنند
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    0 0
    با همین یارانه همه قیمتها رو هزار برابر بالا بردن
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    0 0
    کلا چقدر یارانه مگه میدن
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    0 0
    حالا مگه چقدر هست؟
  • احسان IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    3 0
    300، 400 هزار تومن رو حتی به بچه بدی قبول نمیکنه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین