در شماره دوم هفته​نامه «نگاه پنجشنبه» پرونده ویژه و خواندنی درباره عشق و رفاقت و جنون با مسعود کیمیایی و آثارش، بررسی و تحلیل می​شود که گفتگو با خود او نیز در این پرونده وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین، دومین شماره «نگاه پنج‌شنبه»، به سردبیری سیدعلی میرفتاح روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها آمد. در این شماره آثاری از محمد صالح علاء، هوشنگ گلمکانی، محمدعلی بهمنی، بهروز غریب پور، محمدرضا زائری، کامبیز درم بخش، ابولحسن مختاباد و... منتشر شده است.

 

بنابراین گزارش، در این شماره، پرونده ای برای «عشق و رفاقت و جنون» درباره مسعود کیمیایی منتشر شده که علاوه بر گفتگویی خواندنی با کیمیایی، یادداشت ها و گزارش هایی درباره آثار این کارگردان شناخته شده سینمای ایران نیز وجود دارد.

 

خبرآنلاین بخش هایی از گفتگوی «نگاه پنجشنبه» با کیمیایی را برای کاربران گرامی خود منتشر می کند:

- اگر قرار باشد از خودتان فاصله بگیرید و درباره کیمیایی قضاوت کنید؛ او را چطور نقد می کنید؟

با فروتنی کامل می گویم؛ این استخر خیلی کوچک بود. خیلی زود به تهش رسیدم و خیلی ارزش این را دارد که هیچ چیزش را به یاد نیاورم.


- فیلم طنز هم می بینید؟

از وودی آلن بدم می یاد. طنزی موفق است که باورز پذیر باشد. وقتی می بینم مردم ما به چه چیزهایی می خندند، متاسف می شوم. اساسا می شود جامعه ای را از این طریق که به چه چیز می خندد و برای چه چیزی گریه می کند، شناخت. امروز مردم بلیت می خرند تا بروند سینما لودگی ببینند. این مردم چقدر با تراژدی فاصله دارند...

- این ماشین دوست داشتن شما از سینما می آید؟

نه. یک فولادی نامی بود اهل آبادان که تابستان ها می آمد تهران. اینها همیشه با ماشین مدل بالا می آمدند توی شهر. یکبار با شورلت 56 آمدند. آن روزها با خودم می گفتم کی بشود بزرگ شوم، کار کنم و یکی از اینها را بخرم. پدرم یک فورد 38 داشت. یک وانت بود که با آن کار می کرد. خیلی دوست داشتم وانت سوار شوم. بعدا بازی ما شد نمره بازی. با قریبیان می نشستیم سر کوچه و هر ماشین که رد می شد می گفتیم این چهارمی مال من یا هفتمی مال من. زندگی ما وقتی شروع شد که ماشین هم وارد زندگی آدم ها شد. ماشین هم با خودش نقش اول را شروع کرد. زندگی از پیاده روها داشت می آمد به خیابان ها...بنز را بیشتر دوست دارم چون بی ازاره...

 

- در زندگی شخصی زیاد دعوا کردید؟
زیاد. بیشتر می خوردم(قهقهه)
- هنوز هم دعوا می کنید؟
اگه پیش بیاد، اگه کسی اذیتم کنه آره.
- دوست دارید بچه شما مثل آدم های فیلم هایتان رفتار کند؟
بله. خیلی. خیلی.
 

- مرگ در فیلم های شما عنصر پررنگی است، برای خودتان مرگ چه معنایی پیدا کرده.
ترس من از مرگ ریخته است. الان دنیا برای خیلی رفتنی تر شده و از چشمم افتاده یا مرگ ابهتش را پیش من از دست داده. هرچی هست از دستش راحت شدم...

 

براساس این گزارش، قطع این هفته‌نامه متفاوت از قطع مرسوم هفته‌نامه‌ها و مجلاتی است که این روزها روی پیشخوان کیوسک‌های روزنامه‌فروشی عرضه می‌شوند. اندازه و شکل و شمایل «نگاه پنج‌شنبه» خواننده را به یاد کتاب هفته‌ای می‌اندازد که پیش از انقلاب منتشر می‌شد. جنس کاغذ و همینطور گرافیک صفحات داخلی هم مجلات قدیمی را به یاد می‌آورد.

 

این هفته نامه جمع و جور و خواندنی با قیمت 2هزار تومان منتشر می شود و ساکنان پایتخت برای تهیه این نشریه می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضي IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    14 6
    مسعود كيميايي بهترين كارگردان حال حاضر ايران مي باشد. سبك فيلم هاش رو از ته دل دوس دارم.بععضي قصه هاش مثل زندگي خودم مي مونه... خلاصه يدونه باشه