خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت:

کشور ترکیه در سال 2011 با کسب 10.6 درصد رشد نسبت به سال پیش، 23 میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌است. این کشور با توجه به روند فزاینده رشد خود طی ده سال گذشته ، می کوشد مقام پنجمین کشور توریستی جهان را کسب کند.

به گزارش موسسه آمار ترکیه این کشورمجموعا 31 میلیون توریست در سال گذشته به خود جذب کرده و به طور میانگین 637 دلار آمریکا بابت هر توریست بدست آورده است. طبق همین بررسی ها در سال 2010 این درآمد برابر با 630 دلار آمریکا برای هر گردشگر بوده و مجموع درآمد ترکیه درآن سال نیز 20.8 میلیارد دلار برآورد شده بود.

به گزارش وزیر فرهنگ و توریسم ترکیه ، آما‌رها نشان می‌دهند که آلمانی‌ها در سال 2011 مجموعا با 4.8 میلیون توریست، بیش از هر کشور دیگری به ترکیه سفر کرده‌اند. سپس روس‌ها با 3.4 میلیون توریست و بریتانیا با 2.5 توریست در ردیف سومین کشورعلاقمند سفر به ترکیه قرار گرفته‌اند. رتبه بعدی مسافران ترکیه با 2 میلیون گردشگر از آن ایرانی‌هاست. که حدودا یک میلیارد ونیم دلار محاسبه می شود.

کشورهای بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه ، سوریه و کشو‌رهای آمریکایی نیز به تعداد بسیار چشمگیری در ردیف‌های بعدی علاقمندان سفر به ترکیه در سال 2011 قرار دارند.

با توجه به رشد فزاینده تعداد توریست‌های خارجی در ترکیه که سال به سال افزایش می‌یابد، ترکیه در نظر دارد در ردیف 5 کشور اول جهان در صنعت توریسم جای گیرد. این نکته به ویژه از آن رو حائز اهمیت است که این کشور طبق آمارهای اعلام شده از سوی سازمان توریسم جهانی در سال 2011 در ردیف هفتم از جدول کشورهایی جای گرفت که بیشترین تعداد بازدید کننده و توریست را بخود جذب کرده‌اند.

طبق همین گزارش تعداد توریست‌های ترکیه درسال 2001 تنها حدود 10.4 میلیون نفر بود که در سال گذشته به بیش از 31 میلیون نفر رسید. این به این معناست که طی یک دهه گذشته مقامات این کشور توانسته‌اند تعداد توریست‌های خارجی خود را به سه برابر افزایش دهند.
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    64 0
    ما هنوز اندرخم يك كوچه ايم
    • امیرحسین IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
      0 16
      می دونی چرا ؟ یه نمونه بگم اگه نظر سنجی بالا رفتن قیمت دلار، می تواند تعداد گردشگران خارجی به ایران را افزایش دهد ، 90 درصد گفتند خیر ، در صورتی که اگه قیمت دلار بالاتر بره برای گردشگران که از خارج می آیند ارزانتر در می آید ، بنابراین بیشتر رغبت می کنند وارد کشود شوند ،
    • مجید IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
      13 0
      آخه وقتی توریست دلار آورد می تونه به قیمت آزاد 1800 تومان بفروشه؟؟؟ اگه این کار رو بکنه که مجرم محسوب می شه و باید تشریف ببره زندان!!!!!! فقط می تونه دلار رو به بانک بفروشه که قیمت اون هم 1226 تومان هستش.......
  • ناشناس IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    53 0
    باید حسرت خورد با داشتن 4 فصل متمایز و همچنین 4 طبیعت بکر جنگل و گوه و بیابان و دریا اینقدر در زمینه جذب توریسم فقیر و عاجزیم . ضمنا از شما انتقاد دارم که در چند مورد نظر دادم اما نمایش داده نشده بود و بعید می دانم این نظر هم نمایش داده بشه
  • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    49 0
    كار براي ملت وميهن يعني اين. با حرف زدن كاري از پيش نميره
  • شیما IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    12 1
    واقعا برای خودمون متاسفم که بخاطر عدم مدیریت صحیح اینهمه از دنیا عقبیم. مگه ما چیمون از ترکیه کمتره که اینهمه داریم ازش عقب می مونیم؟
  • pedram IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    4 0
    با فرض دلار 1200 تومان میشه سالی 1.800.000.000 تازه اگه هرکس 637 دلار خرج کنه.حالادوبی و مالزی و.....بماند
  • رضا IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    19 1
    از هیچ نظر نمی توانید ترکیه را با ایران (از نظر جذب توریست) مقایسه کنید. به مکان های توریستی رسیدگی میشه. برای توریست ها کیوسک های اطلاعات در تمام شهرها قرار داره. اتوبوسها و حمل و نقل عمومی بسیار دقیق و تمیز هستند و خدمات در حد عالی هست. مکان های عمومی و فضاهای طبیعی کاملا تمیز هست و مردم طبیعت را کثیف نمیکنند. راننده ها مقررات را رعایت می کنند و خیابانها منظم هست. با توریست ها مهربان هستند و خیلی ها انگلیسی را می دانند (حتی در حد مبتدی) همه جا می توانید به اینترنت سرعت بالا دسترسی داشته باشید (در اتوبوس، هتل، قطار و ...) دیگه هم بگم؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    19 1
    یادم می آید چندین سال پیش چقدر توریست به کشور می آمد ولی حالا بسیار کم. دست مسئولین درد نکند که دارند الف ایران را به واو تبدیل می کنند.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    20 0
    به این رقم اضافه کنید توریست های که بازنشستگی شان را در ترکیه اقامت دائم دارند.
  • آریو IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    5 1
    فقط می تونم بگم متاسفم .................................................. کشور ما با این همه زیبایش و جاذبه هایش باید در رده چندم دنیا در صنعت توریسم باشه...؟؟؟ مدیریت نداره..... سازمان گردشگری و صنایع دستی که هر سال رییسش عوض می شه.. می دونید چرا؟؟؟؟؟؟؟