قوانین سفر، ممنوعیت ها و بار مجاز در سفر به دبی

هنگام خرید بلیط هواپیما دبی بهتر است تا پیش‌از شروع سفر خود اطلاعات جامعی درباره قوانین اصلی سفر، ممنوعیت‌های موجود برای مسافران و میزان بار مجاز در اختیار داشته باشید.

هنگام خرید بلیط هواپیما دبی بهتر است تا پیش‌از شروع سفر خود اطلاعات جامعی درباره قوانین اصلی سفر، ممنوعیت‌های موجود برای مسافران و میزان بار مجاز در اختیار داشته باشید.

یکی از توریستی‌ترین شهرهای خاورمیانه که سالانه آمار بالایی از جذب گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد، دبی است که به‌طور کلی شما برای سفر به این شهر باید شرایط خاصی را در نظر بگیرید.

اطلاعاتی درباره قوانین سفر به دبی

در هر کشوری قوانینی برای حفظ امنیت در نظر گرفته می‌شود که مسافران نیز باید هنگام ورود، تمامی آن‌ها را رعایت کنند که دبی نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای امارات متحده عربی چنین قوانینی دارد.

اینکه شما فقط بلیط هواپیما دبی را بخرید و چمدان خود را برای رفتن به این شهر ببندید تنها فرایندهای لازم به‌منظور سفر به دبی نیست، چراکه باید مقررات لازم را هم مد نظر قرار دهید.

معمولا بسیاری از قوانینی که در این منطقه ارائه می‌شود مربوط به حمل اشیا مختلفی است که درصورت همراه‌داشتن هرکدام از آن‌ها یا عدم توجه به نوع بسته‌بندی، اجازه ورود نخواهید داشت که شامل موارد زیر هستند.

قوانین مربوط به کیف و چمدان در فرودگاه دبی

همان‌طور که درحال آماده‌سازی مقدمات سفر و خرید بلیط هواپیما دبی هستید، باید به این نکته هم دقت کنید که انتخاب نوع کیف و چمدان نیز از سری مواردی به‌شمار می‌رود که در فرودگاه دبی قوانین خاصی دارد.

برای حمل وسایل شخصی و مورد نیاز خود در سفر به دبی بهتر است در هنگام ورود از کیفی استفاده کنید که سطحی صاف داشته باشد تا موقع چک‌این مشکلی برای‌تان به‌وجود نیاید.

به‌طور کلی استفاده از کیف‌هایی با شکل نامتعارف که برجستگی‌های زیادی دارد، در فرودگاه کمی دردسرساز می‌شود، درضمن اندازه آن نیز براساس طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب باید ۵۵، ۴۰ و ۲۰ سانتی‌متر باشد و وزن آن نیز از ۷ کیلوگرم تجاوز نکند.

حداکثر طول، عرض و ارتفاعی که برای حمل چمدان در سفر به دبی مورد پذیرش بوده به‌ترتیب برابر با ۹۰، ۶۰ و ۷۵ سانتی‌متر است که با درنظرگرفتن این مورد شما هیچ مشکلی برای ورود به این شهر نخواهید داشت.

حمل‌کردن مایعات در فرودگاه دبی

قوانین سفر، ممنوعیت ها و بار مجاز در سفر به دبی

زمانی که بلیط هواپیما دبی را تهیه می‌کنید برای آماده‌کردن وسایل مورد نیاز باید به این مسئله توجه داشته باشید که مسئولان حاضر در فرودگاه برای حمل مایعات بررسی‌هایی را انجام می‌دهند.

وزن هریک از اقلام مایعی که شما به همراه دارید نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی‌لیتر باشد و ازطرفی باید آن‌ها را درون یک پلاستیک زیپ‌دار و شفاف قرار دهید، البته اگر این وسایل را درون چمدان حمل می‌کنید نیازی به بسته‌بندی نیست.

این قانون برای حمل اقلامی مانند داروهای مجاز و شیر کودک نیز استثنا قائل می‌شود و نیازی نیست که آن‌ها را درون پلاستیک بگذارید، فقط باید موقع حمل‌کردن آن‌ها مواظب باشید که به بیرون نفوذ نکنند.

اقلام ممنوع در هنگام ورود به فرودگاه دبی

ورود برخی از داروها و اجناس مختلف به دبی ممنوع است و درصورتی‌که موقع بررسی یکی از این موارد را همراه خود داشته باشید امکان دارد توسط مراجع قانونی جریمه شوید که عبارت‌اند از:

  • مواد غذایی مانند سبزی، گوشت و گیاهانی که در خاک کاشته می‌شوند.
  • داشتن وسایل قمار و سیگار الکترونیکی ممنوع است.
  • به‌همراه داشتن هرگونه وسیله تیز برای سفر به دبی امکان‌پذیر نیست.
  • بردن هرگونه مواد مخدر مجاز نیست.
  • حمل داروهای مسکن و اعتیادآور بدون داشتن نسخه پزشک غیرمجاز است.
  • همراه داشتن اسلحه و مهمات نیز غیرقانونی است.
  • اشیا نفیس مانند نقاشی، تندیس و مجسمه هم نباید در میان وسایل شما دیده شود.

مقدار بار مجاز برای سفر به دبی

قوانین سفر، ممنوعیت ها و بار مجاز در سفر به دبی

یکی از مواردی که اغلب افراد موقع رزرو بلیط هواپیما دبی باید بررسی کنند، مربوط به میزان بار مجازی است که می‌توانند همراه خود داشته باشند که مطابق با قوانین مشخص می‌شود.

شما درمجموع اجازه دارید تا چمدان‌هایی به وزن ۳۲ کیلوگرم را برای سفر با هواپیما به مقصد دبی حمل کنید که درصورت افزایش بار معمولا نیازمند پرداخت هزینه‌های اضافی خواهید بود.

برای خرید بلیط هواپیما دبی از اسنپ تریپ کمک بگیرید

زمانی که قصد سفر به دبی را دارید، برای دسترسی به سامانه معتبری جهت خرید بلیط هواپیما خارجی و بررسی میزان بار مجاز براساس قوانین، می‌توانید از سامانه اسنپ تریپ کمک بگیرید که اطلاعات دقیقی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

شما بعداز خرید بلیط هواپیما دبی برای اینکه امکان ورود به این شهر را داشته باشید باید تمامی قوانین مربوط را رعایت کنید که بیشتر مربوط به حمل اقلام مختلف و نوع چمدان می‌شود. به‌طور کلی باید گفت به‌همراه داشتن برخی از وسایل مانند داروهای بدون نسخه، مواد مخدر و اسلحه ممنوع است.

سوالات متداول

وسایل ممنوعه برای ورود به دبی کدام است؟

سیگار الکترونیکی، وسایل قمار، مواد مخدر، لوازم تیز، اسلحه و مهمات جزء اشیا ممنوعه هستند.

آیا امکان حمل دارو برای سفر به دبی وجود دارد؟

درصورتی‌که نسخه پزشک نداشته باشید حمل هر نوع دارویی غیرمجاز است.

میزان بار مجاز برای سفر به دبی چقدر است؟

جابه‌جایی ۳۲ کیلوگرم بار برای سفر به دبی مجاز است.

کد خبر 1933451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =