با مزایای ریل مخفی کمد دیواری آشنا شوید

امروزه دیگر کمتر اتاق خوابی پیدا می‌شود که کمد دیواری نداشته باشد؛ در واقع یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد نظم در فضا و قرار دادن وسایل مختلف در اتاق خواب، ساخت یک کمد دیواری است.

امروزه دیگر کمتر اتاق خوابی پیدا می‌شود که کمد دیواری نداشته باشد؛ در واقع یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد نظم در فضا و قرار دادن وسایل مختلف در اتاق خواب، ساخت یک کمد دیواری است. از طرفی با توجه به کاهش متراژ خانه‌ها و اتاق‌ها بهره‌گیری از کمدهای ریلی نیز افزایش پیدا کرده است؛ زیرا کمدهای ریلی هنگام باز شدن درب فضا را اشغال نمی‌کنند و فقط در یک خط حرکت خواهند کرد.

برای ساخت یک کمد دیواری خوب از ابزارآلات و یراق مختلفی استفاده می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم راجع به ریل مخفی کمد دیواری که جزو یکی از یراق آلات پرکاربرد در ساخت کمد می‌باشد، صحبت کنیم. پس لطفا تا انتهای مطلب ما را همراهی بفرمایید.

ریل مخفی کمد دیواری چیست؟

یکی از انواع ریل‌های کمد می باشد که با توجه به مزیت هایی که دارد، بسیار مورد استقبال سازندگان کابینت و کمد قرار گرفته است. هنگامی که در یک کمد دیواری از ریل مخفی استفاده می‌شود، اگر درب کمد بسته باشد دیگر بدنه‌ها، طاق  کف و حتی ریل‌های کمد دیواری دیده نمی شوند و کاملاً مخفی می‌باشند و مکانیزمی از ریل را نمی‌بینید. این نوع ریل‌ها قیمت مناسبی داشته و مقاومت بالایی دارند و با توجه به تنوع در ابعاد و سایز، برای انواع کمدها مناسب می‌باشند.

مزایای ریل مخفی کمد دیواری

استفاده کردن از ریل مخفی کمد دیواری مزایای زیادی دارد؛ از جمله اینکه باعث پوشش کامل کمد به وسیله درب‌ها شده و همچنین به دلیل اینکه داخل کف و طاق کمد دیگر روکار نیستند، اگر هنگام استفاده از کمد لوازم سنگین و سخت و تیز به آن برخورد کند، دیگر ریل کمد آسیبی نمی‌بیند و شما متحمل هزینه‌های تعمیر و تعویض ریل نخواهید شد.

ضمنا مزیت دیگر استفاده از ریل مخفی کمد دیواری این است که فضای کمد را کاملاً بسته و ایزوله می‌کنند و در اطراف درب‌های کمد بادخور ندارد؛ در نتیجه لباس‌های موجود در کمد در شرایط مراقبتی بهتری به سر برده و دیگر گرد و غبار روی لباس‌ها، کفش‌ها و سایر وسایل موجود در کمد نمی‌نشیند. از طرفی ریل مخفی کمد دیواری برای انواع و اقسام کمد دیواری مدرن و کلاسیک قابل اجراست و شما هیچ محدودیتی در این زمینه ندارید.

قرقره و ریل کمد دیواری چیست ؟

در واقع ریل کمد دیواری همان شیار قسمت بالا و پایین کمد بوده که مختص درب کمدهای ریلی است و توسط ۴ عدد قرقره کمد دیواری روی ریل کمد به حرکت در می‌آید. ریل‌های کمد دیواری نیز دارای انواع متفاوتی هستند که طبق مشخصات فیزیکی در دسته‌های مختلفی  قرار می‌گیرند و افراد بر اساس نوع کمد و فضای داخلی، گزینه مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند.

برای نصب قرقره‌ها نیز کافیست هر کدام از آنها را روی لبه درب کمد قرار داده و آن را به زیر درب ریلی وصل کنید و سپس به کمک پیچ آنها را سفت نمایید. پس از اینکه قرقره‌ها را نصب کردید، می‌توانید از پیچ تنظیمی که روی قرقره قرار گرفته است برای تنظیم کردن تراز درب کمد استفاده نمایید.

بد نیست بدانید که ریل‌های کمد دیواری به دو نوع تقسیم بندی می‌شوند که مدل ریل پا نگیر به گونه‌ای است که در قسمت پایین دارای یک خمیدگی می باشد و این خمیدگی مانع از گیر کردن پا یا اجسام دیگر می‌شود و در دو مدل تک درب و دو درب وجود دارند. در مدل‌های پیشرفته‌تر از ریل کمد دیواری مجموعه‌ای از بست‌ها قرقره‌ها ریل‌ها و آرام بندها کمد را نگه می‌دارند و باعث باز و بسته شدن درب کمد می‌شوند.

با مزایای ریل مخفی کمد دیواری آشنا شوید

بهترین مارک ریل کمد دیواری

امروزه شرکت‌های متعددی در زمینه طراحی و تولید یراق آلات مختلف از جمله ریل کمد و ریل کابینت در حال فعالیت هستند که ما چند مورد از مشهورترین آنها را برای شما معرفی می‌کنیم:

۱_ ریل کمد دیواری فانتونی

۲_ ریل کمد دیواری ملونی

۳_ کینگ اسلاید

۴_ بلوم

در میان این ۴ گزینه برند فانتونی یکی از مرغوب‌ترین و بهترین برندهای موجود در دنیا است که مربوط به کشور ایتالیا می‌باشد ‌و بسیار با کیفیت و شناخته شده است.

برند کینگ اسلاید نیز یکی از با کیفیت ترین محصولات را در زمینه ریل کابینت و کمد ارائه می دهد.

جنس ریل مخفی کمد دیواری

در پاسخ به این سوال که جنس ریل مخفی کمد دیواری از چیست، باید بگوییم که اکثر این ریل‌ها جنسشان از آلومینیوم می‌باشد. برخی از مدل‌های ریل کمد دیواری از یک آلومینیوم انعطاف پذیر یا فنری درست شده‌اند، مزیت این نوع ریل‌ها این است که پس از گذشت مدت زمان طولانی نیز شکلشان تغییر نمی‌کند. ریل‌های کمد دیواری از جنس آلومینیوم خشک هستند و پس از گذشت مدت زمانی شکلشان تغییر می‌یابد.

خرید ریل کمد دیواری

با توجه به اینکه ریل کمد دیواری در انواع مختلف ریل مخفی، ریل ساچمه‌ای، ریل غلطکی و... وجود دارد؛ پس هنگام خرید حتماً به چند نکته توجه کنید. در درجه اول باید دقت داشته باشید که نوع با طرح کمد خود انتخاب کنید؛ به عنوان مثال اگر از کمد سه درب استفاده می‌کنید، حتماً ریل کمد دیواری سه درب را انتخاب کنید.

با توجه به وزن درب کمد میزان مقاومت ریل را در نظر بگیرید؛ زیرا باید ریل به راحتی بتواند وزن درب کمد را تحمل کند و کارایی خودش را از دست ندهد.

نکته دیگری که باید هنگام خرید ریل کمد دیواری به آن توجه شود، طول درب کمد است که باید دقت کنید و متناسب با آن ریل کمد را انتخاب نمایید. معمولا کمد دیواری در ابعاد ۲ متری و سه متری به بازار عرضه می‌شود. اما شما می‌توانید در صورت تمایل ریل را برش زده و متناسب با ابعاد کمد اتاقتان خواب تنظیم نمایید.

ضمناً دقت داشته باشید که هنگام خرید ریل مخفی کمد به شیارهای موجود روی ریل توجه کنید. برای کمدهای تک درب باید از ریل‌های یک طرفه یا تک شیار استفاده کرد و برای کمدهای دو درب باید از ریل‌های دو طرفه و دو شیار استفاده کنید. ضمنا هر کدام از درب‌ها باید بتوانند به صورت جداگانه شده و روی یکدیگر غلت بخورند.

برای خرید ریل کمد و ریل کابینت و انواع یراق می توانید با مراجعه به وبسایت فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh.com و مشاهده و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق ، محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

با مزایای ریل مخفی کمد دیواری آشنا شوید

قیمت ریل مخفی کمد دیواری

انواع مختلف ریل‌های مخفی کمد دیواری با قیمت‌های متنوعی در بازار وجود دارند. اما عوامل متعددی روی قیمت ریل مخفی تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال جنس ریل، ابعاد و سایز آن روی قیمت نهایی تاثیرگذار است.. همچنین با توجه به اینکه ممکن است این محصولات از کشورهای دیگر وارد ایران شوندط قیمت دلار نیز روی هزینه نهایی آنها اثرگذار خواهد بود که البته در بعضی برندها نظیر کینگ اسلاید کیفیت بسیار بالایی دارند.

سخن پایانی

بسیاری از افراد علاقمند به این هستند که در کشوهای کمد اتاقشان، ریل‌های کشو مشخص نباشد تا زیبایی کمد تحت تاثیر قرار نگیرد؛ لذا برای انجام این کار از ریل‌های مخفی کمد دیواری استفاده می‌کنند. در حقیقت این نوع ریل‌ها داخل باکس کشو و کمد قرار گرفته و قابل رویت نیستند. علاوه بر این مزیت‌های دیگری نیز دارند؛ نحوه نصب ریل مخفی کمد دیواری نیز چندان سخت نیست. اما بهتر است برای نصب از فردی متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1926549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =